Telegram support Whatsapp support

تراش ROSE CUT

تراش ROSE CUT

jj

در مقالات قبل به .تراش های ابتدایی جواهرات، Point Cut وTable Cut پرداخته .بودیم، سپس تراش جواهر Old Single Cut رامعرفی کردیم .که نوع کامل تری از گوهرتراشی محسوب می شود. .در این مطلب قصد داریم تراش Rose Cut را معرفی .کنیم که نوع پیشرفته تری از تراش جواهرات است..تراش ­rose cut یکی از اشکال کلاسیک تراش الماس است .و به دلیل اینکه شباهت زیادی به غنچه گل رز .دارد با این نام شناخته می شود.

این .نوع تراش جواهر فاقد هرگونه سطح تخت (Table) .به عنوان پایه بوده ولی دارای تعداد زیادی سطح در .نیمکره بالایی جواهر است. این سطوح معمولاً به شکل .مثلث هستند و به سمت بالای سنگ متمرکز شده اند.. چنین ساختاری معمولا در دو ردیف در Rose Cut .وجود دارد که شامل شش مثلت می شوند ولی در .برخی سنگ های قیمتی بزرگتر تعداد ردیف ها، بیشتر .خواهد بود.

تاریخچه برش Rose Cut

اکثر .افراد بر این باورند که این نوع برش الماس در .شهرهای اروپا در ۱۵۲۰ معرفی شده ولی برخی می گویند .که این نوع تراش حدود سال ۱۴۰۰ در هند شکل .گرفته است. با این وجود این نوع گوهر تراشی .در بین قرن های ۱۶ تا ۱۸ میلادی استفاده می .شده است. جواهرتراشان باستانی دلایل زیادی برای استفاده ازcut .Rose داشتند. مهمترین دلیل، به حداکثر رساندن وزن .گوهر تراش خورده بود؛ زیرا با این شیوه برش .می توان تا حد زیادی از سنگ خام را مورد .استفاده قرار داد. از سوی دیگر، تراش به .شیوه cut Rose با ابزارآلات جواهر تراشی ساده و ابتدایی .نیز ممکن است. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی .و بهبود شگرف تجهیزات جواهر تراشی، روش های بهتری .برای تراش جواهرات به وجود آمده است.

جواهرسازان .باستانی گاهی اوقات در زیر سنگی که به شکل Rose .Cut تراشیده شده بود یک لایه فویل فلزی براق قرار .می دادند تا نوری که به آن می رسید را .در سنگ بازتاب کند.بدین گونه گوهر درخشان تر .به نظر می آمد. امروزه بسیاری از سنگ های .قیمتی که به این شکل تراش خورده با استفاده از .دستگاه های جدید به شکل برلیان تراش داده شده اند .به همین دلیل یافتن گوهری که هنوز این نوع تراش .را داشته باشد، بسیار دشوار است.

منبع: آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =

محصولات مرتبط در فروشگاه