Telegram support Whatsapp support

تفاوت فبلت و تبلت در چیست؟

تبلت ها صفحه نمایش های رنگی هستند که قابلیت اتصال به اینترنت و گوش دادن به موسیقی و بازی های متنوع را دارند. تبلت ها در مقایسه با لپ تاپ ها بسیار وزن سبک تری داشته و از این جهت قابل حمل هستند و حتی بهتر از لپ تاپ ها میتوان آنها را حمل نمود. تبلتها بیشتر مورد استفاده ی دانشجویان و دانش آموزان هستند تا لپ تاپ ها. اما فبلت ها چگونه اند؟

به گزارش بانکی فبلت ها ترکیبی از گوشی های هوشمند و تبلت ها هستند فبلت ها مثل گوشی های هوشمند کار میکنند و مثل تبلت ها قابلیت پخش موسیقی، ویدئو، نقاشی و.. را دارند.

 

9303-4s1462

 

فبلت ها ابزارهای ارتباطی هستند که صفحه ای بزرگتر از گوشی های هوشمند دارنداما از تبلت ها کوچکتر هستند در واقع صفحه نمایش فبلت از گوشی ها بزرگتر و از تبلت کوچکتر است.

تبلت خود به تنهایی یک نوع فبلت است که از لحاظ اندازه بزرگتر بوده و حدودا 7 تا 15 اینچ است. اما فبلت ها تقریبا 5.1 تا 6.9 اینچ میباشند و و تبلتی که بین 7 تا 9.5 اینچ اندازه داشته باشد را مینی فبلت میگویند.

تفاوت عمده ای که این دو دارند این است که فبلت ها مثل گوشی های هوشمند بوده و بسیار راحت تر از تبلت ها قابل حمل هستند در حالی که تبلت ها برای مصارفی مثل گوشی های هوشمند بسیار بزرگ هستند. مثلا فبلت گلگسی مگا 6.3 سامسونگ جزء یکی از فبلت های بزرگ است و وزنی حدودا 199 گرم دارد.

از لحاظ صفحه نمایش تبلت از فبلت بزرگتر است هر دوی این ها میتوانند به عنوان گوشی هوشمند هم به کار بروند اما اندازه تبلت به عنوان یک گوشی بسیار بزرگ است بنابراین اغلب از فبلت ها به عنوان گوشی هوشمند استفاده میشود.

تبلت ها معمولا دارای دوربین هم هستند اما بیشتر تولید کنندگان این محصولات تبلتها را به منظور حمل و نقل آسان آن تولید میکنند بنابراین دوربین تبلت ویژگی بارز آن نیست در عوض فبلت ها دوربینهای با کیفیتی دارند تقریبا شبیه به دوربینهای گوشی های هوشمند مثلا 8 تا 13 مگا پیکسل کیفیت دوربین فبلت ها است در حالی که دوربین تبلت نهایتا تا 5 مگا پیکسل میرسد.

از نظر فنی تفاوتی بین فبلت و تبلت وجود ندارداما تولید کنندگان معمولا فبلت را به باتری هایی با عملکرد بهتر مجهز میکنند بنابراین فبلت ها کاربردی تر از فبلت ها هستند.

تبلت به دلیل صفحه نمایش بزرگتر معمولا تا 10 ساعت باتری را نگه میدارند اما فبلت ها با صفحه نمایش کوچکتر 15 تا 20 ساعت میتوانند باتری را نگه دارند.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

محصولات مرتبط در فروشگاه