Telegram support Whatsapp support

تمیزکننده همه‌کاره یعنی لیمو

اگر به دنبال یک لکه‌بر طبیعی هستید، چیزی موثرتر از لیمو پیدا نمی‌کنید. اسید موجود در آب لیمو کثیفی و لکه‌های زنگ را از بین می برد. این شوینده خوشبو وقتی با نمک مخلوط شود موثرتر می‌شود.

به غیر از لکه‌بری می‌توانید از لیمو به جای آفت‌کُش استفاده کنید. برای مقابله با بیدها برشی از یک نیمه لیمو را در جوش شیرین غوطه‌ور کنید و سپس با یک اسفنج مرطوب وخشک آن را پاک کنید. از این ماده بر روی سنگ‌های ظریف مثل سنگ مرمر یا استیل ضدزنگ استفاده نکنید، چون ممکن است آن را بی‌رنگ کند.

می‌توانید لکه‌های غذایی با دوام را بدون استفاده از شوینده‌های شیمیایی از تخته‌های برش پلاستیکی وچوبی پاک کنید. برشی از نیمه‌ی لیمو را بر روی سطح کثیف فشار دهید سپس مالش دهید واجازه دهید برای ۲۰ دقیقه بماند وسپس بشویید. مشابه این لکه‌های قدیمی بر روی ظروف پلاستیکی هم وجود دارد که می‌توانید با همین روش آن‌ها را از بین ببرید.

برای افزایش قدرت چربی‌زدایی پاک کننده‌ی ظرفشویی‌تان، به آن یک قاشق چای‌خوری آبلیمو اضافه کنید.

پوسته های آهکی روی شیر‌های آب را هم می‌توانید با مالیدن آبلیمو بر روی آن ها برطرف کنید. بعد از مالیدن لیمو روی این سطوح اجازه دهید این پاکننده یک شب روی آن ها بماند. سپس آن را با پارچه‌ی مرطوب تمیز کنید.

اگر تکه‌های گوشت یا موادی در سطل زباله دارید که زود بو می‌گیرند، می‌توانید با چند تکه لیمو که در سطل می‌اندازید، مشکل را برطرف کنید.

هنگامی که شما ماهی خام یا پیاز را لمس می کنید، بوی این مواد بر روی انگشتان‌تان می‌ماند. در این حالت دستان‌تان را با آب لیمو بمالید تا زمانی که بو را خنثی کند.

می‌توانید برای سفید کردن پارچه‌های سفید هم از لیمو استفاده کنید. برای این کار نصف فنجان آبلیمو را برای مقدار نرمالی از لباس به چرخه‌ی شستشو اضافه کنید.

یک ایده خوب این است که مانده لیموهای برش زده شده کنار غذا را برای این کار در نظر بگیرید و به این ترتیب شما نه تنها در هزینه مواد شوینده خانه تان صرفه جویی کرده اید، بلکه یک قدم در جهت سلامت محیط زیست و کاهش استفاده از مواد شیمیایی برداشته اید.

2اسید-موجود-در-آب-لیمو-کثیفی-و-لکه‌های-زنگ-را-از-بین-می-برد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =

محصولات مرتبط در فروشگاه