Telegram support Whatsapp support
تورمالین برمه

تورمالین برمه

تورمالین برمه

تورمالین (به انگلیسی: tourmaline) با فرمول شیمیایی  NaFe2+ 3 (AlFe3+)6 [(OH)4-(BO3)3-Si6O18] از مجموعه کانی هاست و انتهای بلورها در اثر حرارت شارژ الکتریسیته می دهد. داراف آکتینوت، ریه بکیت،بریل و آندالوزیت به اروپا بوده است مشتق شده است در اسیدها نامحلول است.

ترکیب شیمیایی بسیار متغیر با انکلوزیون های مهم Fe۳+, Mn , Ca و گاه حتی Cr , Ti , V , Lii و غیره تند (روبلیت) – آبی تا سبزآبی (ایندیگولیت) – سبز (وردلیت) – بی‌رنگ (رنگ اثر خط: سفید برای اولین بار در اییتالیا کشف شد و از نظر شکل بلور: خورشید تورمالین – منشوری – آسیکولار، رنگ: سیاه (شورل) – قهوه ای تا قهوه ای سبز و قهوه ای سیاه – صورتی تا قرمز، شفافیت: غیر شفاف – نیمه شفاف، شکستگی: صدفی – نا منظم، جلا: شیشه ای، رخ : ناکامل – مطابق با سطح، سیستم تبلور: رمبوئدریک و در رده بندی سیلیکات است و منشا تشکیل آن ماگمائی – دگرگونی – رگه های تیپ آلپی است.

تورمالین برمه

همایند کانی‌شناسی (پارانژ) آن آمفیبول-آکتینوت-ریه بکیت-بریل -آندالوزیت- ارتوز- آپاتیت- کوارتز- بریل- توپاز است کاربرد آن: در الکتروتکنیک – انواع رنگی آن به عنوان سنگ‌های قیمتی مصرف می‌شود. از نظر ژیزمان بلوری – آگرگات متراکم – شعاعی – رشته‌ای فراوان است و بیشتر در یافت شده درگرانیت‌ها، دیوریت‌ها، سینیت‌ها، و گرانولیت‌ها است و بیشتر در سنگهای دگرگونی مجاورتی، ناحیه‌ای و سنگهای رسوبی یافت می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 
اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − سه =

محصولات مرتبط در فروشگاه