Telegram support Whatsapp support
انگشتر عقیق یمنی زنانه
انگشتر عقیق یمنی زنانه

توصیه هایی از امامان در مورد فضیلت نگین عقیق

روایاتی از امامان در مورد فضیلت نگین عقیق و در دست داشتن انگشتر عقیق…

انگشتر عقیق یمنی مردانه
انگشتر عقیق یمنی مردانه

با توجه به اینکه اسلام به عنوان جامع ترین و کامل ترین ادیان برای همه امور زندگی انسان برنامه دارد حتی برای زیورآلاتی که انتخاب می کند تا به وسیله آنها سبک زندگیش را متعالی سازد.

حسین بن خالد از امام رضا (ع) نقل کرده است که ایشان فرمودند: «امام صادق (ع) فرموده است: هر کس انگشترى به دست کند که نگین آن عقیق باشد تهیدست نمى ‏شود و کارش به بهترین وجه فرجام خواهد یافت.»

حسن بن على وشّاء از امام رضا (ع) نقل کرده است که فرمودند: «هر کس با انگشتر عقیق قرعه زند بهره او کامل‏تر خواهد بود.»

 

انگشتر عقیق یمنی زنانه
انگشتر عقیق یمنی زنانه

عبد الرّحیم قصیر مى‏ گوید: حاکم براى احضار یکى از فرزندان ابوطالب که جنایتى مرتکب شده بود کسى را فرستاد. او در راه به امام صادق (ع) رسید. امام (ع) فرمودند: «انگشترى عقیق به او برسانید.» راوى مى‏ گوید: انگشترى عقیق به او رساندند و از حاکم آزارى ندید.

همچنین، عمرو بن ابى المقدام مى‏ گوید: مردى که تازیانه خورده بود بر امام باقر (ع) گذر کرد. حضرت (ع) فرمودند: «انگشتر عقیق او کجا است؟ بدانید اگر انگشتر عقیق به دست داشت تازیانه نمى‏ خورد.»

و در حدیث دیگر آمده است که امام صادق (ع) فرمودند: «انگشتر عقیق باعث ایمنى در سفر خواهد بود.»

حسین بن مزید مى ‏گوید: امام صادق (ع) از پدرش از پدرانش از امیرمؤمنان (ع) نقل کرده است که فرمودند: «انگشتر عقیق به دست کنید تا خدا به شما برکت دهد و از بلاها ایمن باشید.»

و نیز به همین سند نقل شده است که مردى به رسول خدا (ص) شکایت کرد که راهزنان راه را بر من بستند و اموالم را بردند. پیامبر (ص) به وى فرمودند: «چرا انگشتر عقیق به دست نکردى؟ به دست کردن انگشتر عقیق آدمى را از هر بلایى حفظ مى‏کند.»

علاوه بر این، در حدیث دیگر از امام باقر (ع) نقل شده است که فرموده اند: «هر کس انگشتر عقیق به دست کند، تا زمانى که آن را در دست دارد پیوسته نیکى می بیند، و همواره از جانب خدا محافظى خواهد داشت.»

عقیل بن متوکل در حدیثى مرفوعه از امام صادق (ع) از پدرش از جدّشان نقل کرده است که فرموده اند: «هر کس انگشترى عقیق بسازد و در آن نقش کند «محمّد نبىّ اللَّه و علىّ ولىّ اللَّه» خداوند او را از مرگ بد حفظ مى‏ کند و جز بر فطرت الهى نمى‏ میرد.»

و نیز على بن محمّد بن اسحاق شیبانى در حدیثى مرفوعه از امام صادق (ع) نقل کرده است که فرموده اند: «هیچ دستى به سوى خدا بالا نرفته است که محبوب‏تر باشد از دستى که در آن انگشتر عقیق باشد.»

برای مشاهده انگشترهای جواهری بینا با نگین عقیق یمنی کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =

محصولات مرتبط در فروشگاه