Telegram support Whatsapp support
ثروتمندترین کمپانی جهان

ثروتمندترین کمپانی جهان

ثروتمندترین کمپانی جهان چقدر دارایی دارد ؟

 ۱. کمپانی shell با دارایی معادل ۳۶۰ میلیارد دلار

در سال ۱۹۸۵ میلادی با ادغام سه شرکت شل کیمیکال ایالات متحده، شل ترانسپورت انگلستان و شل هلند فعالیت خود را در قالب یک مجموعه آغاز کرد . فعالیت این غول نفتی در زمینه تحقیق، اکتشاف و انرژی های جایگزین است . سرمایه گذاری های وسیع این شرکت در حوزه نفت و گاز در کشورهای چین و روسیه از شل یک کمپانی چند ملیتی با سرمایه ای به ارزش ۳۶۰ میلیارد دلار ساخته است .

۲. کمپانی Petro china با دارایی معادل ۳۹۰ میلیارد دلار

غول های نفتی در گوشه و کنار دنیا در حال بزرگ شدن هستند و بر میزان سرمایه آن ها افزوده می شود . اقتصاد منبسط و در حال انفجار چین شرکت های بزرگ چند ملیتی بسیاری را در خود جای داده است . شرکت پترو چاینا در حوزه حمل و نقل، تولید و توزیع نفت خام و مشتقات آن و همچنین میعانات گازی فعالیت می کند . سهام این شرکت در سال ۲۰۰۰ میلادی در بازار بورس نیویورک عرضه شده و بعد از ۱۵ سال ارزش دارایی آن بالغ بر ۳۹۰ میلیارد دلار می باشد .

۳. کمپانی Berkshire Hathaway با دارایی معادل ۴۹۳ میلیارد دلار

وارن بافتدر سال ۱۹۶۳  با خرید ۴۹ درصد از سهام بورکشایر در این حوزه وارد شد و با تلاش فراوان و مدیریتی مثال زدنی این شرکت را به یکی از بزرگترین شرکت های فعال در این حوزه با ۴۹۳ میلیارد دلار سرمایه تبدیل کرد .

۴. کمپانی General Electric با دارایی معادل ۶۴۶ میلیارد دلار

توماس ادیسون مخترع الکتریسته در سال ۱۸۷۸ شرکت کوچکی تاسیس کرد که سرآغازی بود بر تاسیس شرکت ادیسون جنرال الکتریک در سال ۱۸۸۹ که در نهایت منجر به شگل گیری پدیده ای به نام جنرال الکتریک امروزی شد . طیف گسترده محصولات این شرکت که شامل جاروبرقی، رادیو، بی سیم، تلفن، دستگاه عکس برداری اشعه ایکس، توستر، توستر و … این شرکت را تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت های روی زمین تبدیل نمود .

۵. کمپانی Wells Fargo با دارایی معادل ۱۵۰۰ میلیارد دلار

زمانی که در سال ۱۸۵۲ ویلیام فارگو و هنری ولز شرکت ولز فارگو را بنیان نهادند در زمینه بانکداری، سرمایه گذاری و حمل محمولات پستی فعالیت می کردند تا اینکه در سال ۱۸۸۸ این شرکت تبدیل به اولین شرکت حمل و نقل محموله های پستی شد که در تمام نقاط کره زمین فعالیت می کرد .

ثروتمندترین کمپانی جهان

۶. Bank of China با دارایی معادل ۲۳۰۰ میلیارد دلار

اما این پایان کار نیست چرا که Bank of China با ۲۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه، دیگر قدرت عظیم اقتصادی است که به آن می پردازیم . این بانک در سال ۱۹۰۸ تاسیس شد و قدیمی ترین بانک کشور چین است . بعد از انقلاب چین و شکل گیری جمهوری خلق چین در سال ۱۹۱۲ این بانک به نام BOC به کار خود ادامه داده و در سال ۱۹۲۸ بانک مرکزی چین شده و به بزرگترین و موفق ترین نهاد بانکی آن کشور تبدیل شد . از سال ۱۹۴۹ این بانک در قالب دو شعبه یکی در چین و دیگری در تایوان تحت نام MICB به فعالیت خود تا امروز ادامه می دهد .

۷. Agricultural Bank of China با دارایی معادل ۲۴۰۰ میلیارد دلار

بانک کشاورزی چین که در سال ۱۹۵۱ میلادی تاسیس شد . یک بانک دولتی بود که به صورت تخصصی در حوزه کشاورزی فعالیت می کرد اما در اواخر دهه ۷۰ میلادی این موسسه بانکی فعالیت خود را در تمام حوزه ها مالی آغاز کرد . در طول سال های گذشته این بانک دولتی در حوزه های سرمایه گذاری بیمه و پرداخت وام موفقیت های چشمگیری به دست آورده و در حال حاضر با ۲۴۰۰ میلیارد دلار دارایی در میان ثروتمند ترین کمپانی های جهان قرار دارد .

۸. کمپانی JP Morgan Chase با دارایی معادل ۲۴۵۰ میلیارد دلار

این کمپانی نام آشنا و بلند آوازه دنیای پول و سرمایه است . تاریخچه این نهاد فوق ثروتمند به  سال ۱۷۹۹ باز می گردد . موسس این نهاد پیرپوینت مورگان بوده که به مدت ۱۵۰ سال جز افراد تاثر گذار و مهم شهر نیویورک بوده است . البته این نهاد ثروتمند پس از پیوستن به موسسه Manhattan Chase در سال ۲۰۰۰ با رشد فزاینده میزان سرمایه رو به رو شد .

۹. China Construction bank با دارایی معادل ۲۵۰۰ میلیارد دلار

اعداد ذکر شده تا اینجا چیزی فراتر از حد تصور است . ولی قصه اینجا پایان نمی یابد . این موسسه مالی دولتی در سال ۱۹۵۴ تاسیس و در مالکیت دولت و زیر نظر وزارت مسکن این کشور اداره می شد؛ تا اینکه در سال ۱۹۷۹ حوزه فعالیتش را گسترده تر کرده و در نهایت از سال ۱۹۹۶ تاکنون با این نام و به عنوان بزرگترین نهاد مالی چین به فعالیت مشغول است . هر چه بیشتر در دنیای پول و اعتبار جستجو می کنیم بیشتر به اهمیت اقتصاد انفجاری چین پی می بریم .

۱۰. ICBC با دارایی معادل ۳۱۰۰ میلیارد دلار

ثروتمندترین نهاد جهان بانک صنعت و تجارت چین نام دارد . که در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد و با فعالیت در حوزه های مختلف از جمله خرید و فروش و تبادل ارز های مختلف و همکاری گسترده بانکی امروز با ۳۱۰۰ میلیارد دلار نقش تعیین کننده ای در بازارهای بین المللی ایفا می کند.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

محصولات مرتبط در فروشگاه