Telegram support Whatsapp support

جاذبه های کم نظیر ارمنستان

مرز میان آسیا و اروپا در قفقاز جنوبی، کشوری جداشده از روسیه (شوروی سابق) با طبیعتی شکفت انگیز و کوهستانی با جاذبه های بی نظیر میزبان میلیون ها گردشگر از جای جای دنیا است.

یک نکته در رابطه با اسم ارمنستان که شاید برای شما هم جالب باشد این است که نام این کشور در زبان ارمنی به معنی هایک است که در بر گرفته ازاسم بنیانگذار افسانه ارمنی است. هایک در واقع یکی از نوادگان نوح نبی بوده است  که بعدها پسوند “ستان” را از زبان فارسی گرفته و به کلمه ارمنی اضاف کردند و به ارمنستان تبدیل شد.

معبد گارنی

در فاصله ۲۸ کیلومتری از پایتخت، در کنار روخانه گارنی که فضای مناسبی برای ییلاق پادشاهان ارمنی بوده است، معبد گارنی واقع شده است. این معبد شامل عبادتگاه و یک حمام است. این مجموعه با کاشی کاری های با رنگ آمیزی چشم نواز و حوضچه های مربوط به آب گرم و آب سرد و نقش و نقوش های به تصویر کشیده شده ، ارزش رفتن به این معبد را دوچندان می کند.

1

شهر جرموک

یکی از شهر های بسیار بسیار زیبا با هوای بسیار مطبوع که چشمه های آب گاز دار و خواص درمانی آبهای آنجا دلیلی بر جذب توریست به این شهر می شود شهر جرموک است، که جرموک در زبان ارمنی به معنی همان آب گرم است. ویژگی مثبت این شهر این است که از آبهای معدنی و خواص درمانی آن می توان استفاده کرد.

2

کاسکاد

مجموعه باغ ها، فواره ها و مجسمه های زیبای در فضای با شکوهی که پر از آبشارهای کوچک است به اضافه پله های متعددی که در بین هموطنان ما به هزار پله معروف است را کاسکاد می گویند .نمای جالب  باغ حس نشاط و شادابی را هنگام بالا رفتن از این پله ها دو چندان می کند.

4

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شش =

محصولات مرتبط در فروشگاه