Telegram support Whatsapp support

جالبترین رستوران‌های خیابانی جهان

یکی از موارد جدایی‌ناپذیر هر سفر، چشیدن طعم غذاهای سنتی مقصد سفر است.
غذاهای خیابانی در واقع بخشی از فرهنگ هر کشور هستند و هنوز هم در بسیاری از شهرهای جهان رواج دارند.
آن‌چه که غذاهای خیابانی را بین گردشگران مشهور کرده، ارزان بودن این غذاها و دسترسی آسان‌تر به آن‌هاست. با ما همراه شوید تا با شهرهای مختلفی در جهان که غذاهای خیابانی معروفی دارند و مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند، آشنا شوید:

بانکوک – تایلند

کشورهای کمی در جهان وجود دارند که از نظر غذاهای خیابانی قابل مقایسه با تایلند باشند. غذا در شهر بانکوک بسیار ارزان‌قیمت است به نحوی که شاید به نظرتان غیرمنطقی هم بیاید؛ مثلا یک کاسه سوپ یک دلار قیمت دارد یا کیک ماهی را می‌توانید به قیمت ۵/۱ دلار بخرید. این غذاها را تقریبا می‌توان در تمام شهر پیدا کرد. به سختی می‌توانید خیابانی را پیدا کنید که در آن فروشنده‌ای برای فروش غذاهای خوشمزه تایلندی وجود نداشته باشد. در واقع خیابان‌های این شهر مانند فست‌فود و رستوران هستند و رنگ و بوی این غذاها توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. البته ممکن است در بین آن‌ها غذاهایی باشند که با ذائقه هرکسی به خصوص ایرانی‌ها سازگاری نداشته باشند اما غذاهای دریایی، سالادها و سوپ‌های تایلندی می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

مکزیکوسیتی – مکزیک

امروزه غذاهای مکزیکی محبوبیت فراوانی به دست آورده و فراتر از مرزهای این کشور رفته است. عطر و بوی فوق‌العاده، طعم عالی، قیمت مناسب و مواد تشکیل‌دهنده سالم باعث شده رستوران‌های مکزیکی جای خود را در میان رستوران‌های محبوب دنیا باز کنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای آشنایی با غذای مکزیکی و مزه کردن آن‌ها مکزیکوسیتی است. اگر به این شهر سفر کردید حتما یک بار هم که شده از غذاهای هتل چشم‌پوشی کنید و سراغ غذاهای خیابانی بروید. غذاهای خیابانی مکزیکوسیتی را می‌توانید در سرتاسر این شهر به خصوص در مغازه‌های شلوغ و پرسروصدای آن پیدا کنید. در این مکان‌ها می‌توانید غذاهای مکزیکی را که شاید کمتر در دیگر نقاط جهان وجود داشته باشند، امتحان کنید یا حتی غذاهای محلی مشهور مثل «تاماله» و «تاکو» را میل کنید.

بروکسل – بلژیک

بروکسل پایتخت بلژیک، شهر کوچک اما گرانی است. هتل و غذا در این شهر نسبتا هزینه زیادی دارد، بنابراین اگر به بروکسل سفر کردید غذاهای خیابانی می‌توانند گزینه مناسبی برای کاهش هزینه‌هایتان باشند. با وجود این که غذا در بروکسل به اندازه بانکوک یا پکن ارزان نیست، اما قیمتش آن‌قدر مناسب است که توانایی پرداختش را داشته باشید، حداقل با استانداردهای اروپایی برابر است. بلژیک با یک کلمه همراه است: «وافل». وافل نوعی خمیر است که از آرد، تخم مرغ، شکر، شیر، روغن، وانیل و بکینگ پودر تهیه می‌شود و در دستگاه‌های ساندویچ‌ساز پخته می‌شود. در بروکسل می‌توانید کامیون‌های مخصوص این معجون خوشمزه خمیری را به همراه میوه‌ها، آجیل و شکلاتی که روی آن سرو می‌شود در سراسر شهر پیدا کنید.

پنانگ – مالزی

غذای مالزیایی تاثیر بسیار زیادی از غذاهای چین، هند و اندونزی گرفته است. خیابان‌های مالزی هیجان‌‌انگیزترین غذاهای خیابانی دنیا را دارند. این غذاها با رنگ‌های زیبا و ترشی و ادویه‌های خاص مالزیایی تهیه می‌شوند و تنوع زیادی دارند. پنانگ یکی از شهرهای زیبای مالزی است که از حضور بیش از حد گردشگران در امان مانده است! این جزیره به لطف ترکیبی از غذاهای سنتی کشورهای مختلف، همچنین دستورهای غذایی با قدمت صدها سال، توانسته به پایتخت غذای مالزی تبدیل شود و یکی از بهترین مقاصد غذاهای خیابانی در دنیا باشد. حتی در سال ۲۰۱۴ بهترین مقصد گردشگری غذایی در دنیا شناخته شد که در آن اشکال متنوعی از غذاهای سرخ‌شده لذیذ و سوپ‌های اشتهابرانگیز با مواد اولیه متفاوت مثل گوشت اردک، رازیانه و ماهی به فروش می‌رسد.

استانبول – ترکیه

استانبول یکی از بهترین شهرهای دنیا در ارائه غذاهای خیابانی ارزان، سریع، خوشمزه و تازه است. وقتی در کوچه و خیابان‌های ترکیه قدم می‌زنید، دستفروشانی را می‌بینید که غذاها و تنقلات مختلفی را در اختیار مردم قرار می‌دهند. ارابه‌های این اغذیه ‌فروشان دوره‌گرد تقریبا در سراسر شهر دیده می‌شود. استانبول را می‌توان زادگاه ساندویچ گوشت یا همان «دنر کباب» دانست که از گوشت بره، مرغ یا گاو تهیه می‌شود. ساندویچ ماهی هم از جمله غذاهای خیابانی مطرح استانبول است. در واقع، دسترسی به غذاهای خیابانی مختلف و خوشمزه از ویژگی‌های این شهر است. با وجود این که دنر کباب معروف‌ترین غذای استانبول است ولی اگر گذرتان به این شهر افتاد، از امتحان کردن انواع شیرینی‌ها، کلوچه‌ها، نان‌ها و نوشیدنی‌های آن نیز غافل نشوید.

رشت – ایران

شهر رشت علاوه بر جذابیت‌ها و رستوران‌هایی که غذاهای سنتی شمال کشور را به مشتریان ارائه می‌دهد، گاری‌هایی مخصوص فروش کباب دارد که عطرشان از فاصله دور هم استشمام می‌شود و مسافران را به سوی خود جلب می‌کند. در واقع کباب‌فروشی‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند و به بخشی از فرهنگ رشت تبدیل شده‌اند. اگر به این شهر رفتید حداقل یک بار این کباب‌ها را امتحان کنید زیرا طعم فوق‌العاده‌ای دارند و در عین حال قیمت‌شان نیز بسیار مناسب است. در این گاری‌های کبابی، علاوه بر کباب گوشت، جگر، جگر سفید، دل و قلوه نیز به مشتریان ارائه می‌شود. بساط کبابی‌های دستفروش رشت را می‌توانید در میدان شهرداری و خیابان‌های منتهی به آن پیدا کنید. عطر و بوی این غذاها در فضای این محدوده، راهنمای خوبی برای پیدا کردن‌شان است.
اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه