Telegram support Whatsapp support
جواهرات دوره اشکانی

جواهرات دوره اشکانی

سینه ریز طلا و فیروزه، جواهرات دوره اشکانی

ایران در زمان باستان، مهد تمدن های قدرتمند، با فرهنگ و البته هنرمند بوده است . تمدن هایی که در هر یک از این بخش ها سرآمد بوده و نام سرزمین پارس را تا گوشه گوشه جهان زبانزد خاص و عام کرده بودند . وقتی به آثار و بقایای به جا مانده از هر کدام از این دوره ها نگاه می کنید؛ پیش از همه مهارت، ظرافت، نوآوری و زبردستی هنرمندان زمانش، شما را به تعجب وا می دارد و بعد سنگ های ارزشمند و باشکوه این اشیاء و جواهرات نظر شما را به خود جلب می کند . وقتی بیش تر در این آثار ارزشمند جست و جو کنید، خواهید دید که استفاده از سنگ های قیمتی چون طلا، عقیق، لاجورد، نقره، فیروزه و … در دوره های مختلف ایران رواج بسیاری داشته اند . یکی از عمده دلایل این موضوع، ثروت جغرافیایی سرزمین وسیع ایران بوده است که در دل خود معادن با ارزشی از طلا و دیگر سنگ ها را جای داده است . امروز همراه کارناوال به سراغ یکی از این جواهرات باشکوه می رویم که متعلق به امپراتوری باشکوه اشکانی می باشد .
در پیش رو سینه ریز زیبایی قرار دارد که قدمتش به حدود ۱۸۰۰ سال پیش بر می گردد و همان طور که گفته شد در دوران حکومت اشکانی ساخته شده است . وقتی خوب به این گردنبند باستانی نگاه کنید، زنجیر اصلی گردنبند را می بینید که بسیار ظریف و نازک است و از سه ردیف تشکیل شده . از جای جای زنجیر سینه ریز، زنجیرهای کوچکی از مهره های طلا و فیروزه آویزان شده که تعداد بالای این زنجیرهای کوچک، به دلفریبی این گردنبند افزوده و شکوهش را دو چندان کرده است .

امروزه سینه ریز طلا و فیروزه اشکانی در موزه رضا عباسی، واقع در خیابان شریعتی در معرض دید عموم قرار دارد . کارناوال به شما توصیه می کند در اوقات فراغت خود، خصوصا در تعطیلات عید به بازدید این گردنبند زیبا بروید و آن را از نزدیک ببینید .
دوره تاریخی : اشکانی
قدمت : قرن دوم تا سوم میلادی
جنس : طلا و فیروزه
محل نگهداری : موزه رضا عباسی، تهران
ساعات بازدید : ۹ تا ۱۷

منبع : کارناوال

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه