Telegram support Whatsapp support

جواهرات هندسی دیدنی

گوشواره‌های طلای صورتی با الماس سیاه از مجموعه «Skyline » از برند خلاق «MyriamSOS» با الهام از بلندترین ساختمان دانشگاه استنفورد یعنی گالری کلایسترون « Klystron Gallery»طراحی شده است.
مجموعه خط افق یا « Skyline» توسط طراح خلاق میریام سوسیلوس «Myriam Soseilos» با الهام از خطوط معماری هندسی مناظر مشرف به آسمانخراش‌ها طراحی شده است. دورنمای شهری یا خط افق شهرهای لندن، هنگ کنگ، نیویورک و پاریس از طریق استفاده از طلای صورتی، الماس و سنگ‌های رنگی در جواهرات این مجموعه دیده می‌شود. از شکل هرمی بنای شیشه‌ای شارد « Shard» لندن تا سقف منحنی المپیک ولودروم « Olympic Velodrome» این جواهرات هنرمندانه و تا حدی بازیگوشانه به برخی از نمادین‌ترین بناهای معاصر ادای احترام کرده‌اند.

 

نور فارز « Noor Fares» در مجموعه « Krystallos» خود که در یونانی به معنای یخ است جواهراتی با الهام از این باور تاریخی باستانی که کریستال‌ها یخ‌های ابدی هستند، خلق کرده است. نقاط و خطوط هندسی در مجموعه این طراح لبنانی با سنگ‌های قیمتی رنگین کمانی با سایه‌های پاستلی مانند یاقوت، کوارتز دودی، کریستال و لاجورد شکل گرفته است.
الگوها و نقوش هندسی کلاسیک عربستان سعودی به زیبایی در مجموعه « Banajir» متشکل از دستبند برند پاریسی « Nuun»  انعکاس پیدا کرده  که در سال ۲۰۱۴ توسط نورا الفیصل تاسیس شده است. این دستبندها از طلای صورتی، زرد، سفید یا مشکی با و بدون چینش الماس طراحی شده است. لبه‌های دندانه‌دار این جواهرات به زیبایی بر روی هم قرار می‌گیرد تا به شکل یک جواهر به نظر برسد ولی در واقع دو تکه است.

 

یکی از ستارگان با استعداد و برگزیده نمایشگاه جواهرات لاس وگاس رالف مصری « Ralph Masri» است که پیش از این برای برند «پوملاتو» طراحی کرده است اما امروز برند جواهر شخصی خود را در بیروت تاسیس کرده است. مجموعه اخیر او به نام پنجره‌های مقدس « Sacred Windows» برداشتی رنگارنگ و مدرن از پنجره‌ها و شیشه‌های رنگ‌آمیزی شده کلیساها و دیگر بناهای مذهبی است.
دستبند طلای سفید با روکش رودیوم سیاه و چینش الماس سفید ازخانه جواهر « Maison Dauphin » نمونه دیگری از این اشکال هدسی معمارگونه است. شارلوت داوفین موسس و طراح این برند این مجموعه را برای تاسیس برند خود در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه کرد. خطوط منظم معمارگونه و اشکال حجیم و الگوهای شبکه مانند احساس سبکی را در این دستبندها و گردنبندهای قفس مانند تداعی می‌کند.

 

عضو جدید و نوپای دنیای جواهرات خانه جواهر پاریسی نوول هریتاژ « Nouvel Heritage» است که جوهراتی منحصربفرد و یگانه با اشاراتی متمایز به گذشته‌ها طراحی می‌کند. آبشاری از سنگ‌های قیمتی مثلثی شکل که یادآور جواهرات دهه بیست میلادی است و دیگر جواهرات که منحنی‌ها و بافت‌های جواهرات سلتی‌ها را به یاد می‌آورد نمونه‌هایی از شاهکارهای این برند خلاق است.
یکی از باستانی‌ترین اشکال هندسی، اهرام مصر است که اغلب در جواهرات قرن نوزدهم دیده می‌شود، تاثیر این جواهرات به زیبایی در مجموعه « Adorée» طراح سوئیسی نینا فینک « Nana Fink»دیده می‌شود. این هرم‌های ساخته شده از طلای سرخ یا سفید، گوشواره‌ها و دستبندهای ضخیم که علاوه بر این با الهام از طراحی صنعتی دهه سی میلادی ساخته شده را مزین کرده است.
از زوایای تند گرفته تا دوایر و خطوط ظریف، این طراحان جواهرات به هندسه معنایی دیگر بخشیده‌اند که هرگز در قوه تخیل معلم هندسه و ریاضیات شما نمی‌گنجد.

منبع مقاله: مد آنلاین

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهارده =

محصولات مرتبط در فروشگاه