Telegram support Whatsapp support
جواهری از لعل

جواهری از لعل

جواهری از لعل که در ساتبی بجای شیشه به مزایده گذاشته شده

گردن آویزی از سنگ قیمتی لعل متعلق به قرن ۱۷ که توسط یکی از پادشاهان مغول پوشیده می شد، ۹۰ سال پیش در مزایده ساتبی به اشتباه به اسم اسباب بازی بچگانه معرفی و به فروش می رسد .

جواهری از لعل

 

۵۴٫۵ قیراط وزن لعل (اسپینل) با رنگ شرابی است . بر روی اسپینل (لعل) نام سه تن از پادشاهان مغول حکاکی شده است که قدمت حکاکی به ۱۶۱۵ میلادی بر می گردد . آخرین صاحب این جواهر زنی به نام دیوید گراهام پل بوده که در سال ۱۹۲۰ از دنیا رفت . طبق گزارش منتشر شده در همان زمان خانم پل جواهر لعل را در سفرش به شمال انگلیس در کنار ریل قطار پیدا کرده بود .

جواهری از لعل

این گردنبند دوباره در ساتبی (یک حراج‌ خانه چندملیتی آمریکایی است که یکی از بزرگترین حراجی‌ های آثار هنری، جواهر و مجموعه ‌ها را اداره می ‌کند) به مزایده گذاشته شد و به ارزش ۳۵۳۸۰۰ دلار به فروش رسید .

ساتبی معتقد است که این گوهر بسیار کمیاب از هند توسط دختر پل و همسرش که دیپلمات بوده و در هندوستان زندگی می کردند به او هدیه داده اند و از این طریق منتقل شده است .

سنگ اسپینل تراش نامنظم داشته، از وسط سوراخ شده و به شکل آویز در آمده است و با زنجیر طلا و مهره هایی از جنس مروارید طبیعی تزیین شده است .

نام سه امپراطوری مغول با نام های جهانگیر شاه، شاهزاده خرم و عالمگیر اورنگ زیب حکاکی شده بود . در امپوراطوی های مغول رسم بوده که نسل به نسل نام های خود را بر روی سنگ جواهری حکاکی کنند . این اسپینل متعلق به معدن بدخشان است که میان افغانستان و تاجیکستان قرار دارد. تا قبل از قرن ۱۹ اسپینل اغلب بجای یاقوت اشتباه گرفته می شد .

جواهری از لعل

منبع : الماس جنوب

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سیزده =

محصولات مرتبط در فروشگاه