Telegram support Whatsapp support

حمله داعش به کتابخانه ها و موزه ها !

حمله داعش به کتابخانه ها و موزه ها!

از بین بردن کتاب ها…

سوزاندن دست نوشته ها…

روزنامه ها…

داعش

 

گروه  داعش با حمله به کتابخانه مرکزی موصل 100 هزار جلد کتاب را از بین برده است.

پس از تخریب آثار تاریخی موزه موصل‌، نیروهای داعش به کتابخانه این شهر عراقی یورش بردند و 100 هزار جلد کتاب و دست‌نوشته را چپاول کردند و در آتش سوزاندند.

چندی پیش دبیرکل یونسکو درباره «یکی از مخرب‌ترین اقدام‌های تاریخ بشر علیه مجموعه‌های نگه‌داری‌شده در کتابخانه‌ها» هشدار داد. او در این بیانیه به خطری که موزه‌ها، کتابخانه‌ها و دانشگاه‌های موصل را تهدید می‌کرد‌، اشاره کرد.

با هجوم وحشیانه داعش به کتابخانه مرکزی موصل، تمام روزنامه‌های عراقی از ابتدای قرن بیستم‌، نقشه‌ها‌، کتاب‌ها و مجموعه‌هایی از دوره عثمانی به بعد در آتش سوختند.

پخش ویدیویی چنددقیقه‌یی که نیروهای داعش را در حال شکستن و خرد کردن مجسمه‌ها و آثار تاریخی هنری موزه موصل نشان می‌دهد‌، جنجال‌های بسیاری در رسانه‌های بین‌المللی به‌پا کرد.

به نقل از شبکه الجزیره، در این ویدیو اعضای داعش دیده می‌شوند که با استفاده از پتک، دریل و چکش به جان مجسمه‌ها و آثار باستانی ارزشمند موزه موصل افتاده‌اند و ده‌ها مجسمه و قطعه باستانی را از بین می‌برند.

یکی از اعضای داعش این اقدام وحشیانه و به دور از تمدن گروه را توجیه می‌کند و می‌گوید: این بت‌ها متعلق به اقوامی در سالیان گذشته است که خداوند را نمی‌پرستیدند. آشوری‌ها و اکدی‌ها و دیگر اقوام موجود در بین‌النهرین خدای باران، کشت و کار، جنگ و دیگر خدایان مختلف را داشتند و به وسیله آن‌ها به خدا شرک می‌ورزیدند.

در این فیلم ویدیویی اعضای داعش مجسمه‌های باستانی را از بالای ساختمان به پایین پرتاب می‌کنند و قطعه‌های ارزشمند تاریخی را با پتک و دریل از بین می‌برد. در پای این مجسمه‌ها نوشته‌های مربوط به آثار به چشم می‌خورد که در آن‌ها تاریخ برخی از مجسمه‌ها به قرن هشتم پیش از میلاد برمی‌گردد.

این گروه افراطی همچنین به آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی این شهر که به تازگی با صرف میلیون‌ها دلار تاسیس شده بود‌، حمله کردند و تجهیزات آن‌ها را از بین بردند‌. کتابخانه‌ها‌، آزمایشگاه‌ها و کتاب‌های موجود در دانشکده‌های مختلف موصل از دیگر مکان‌هایی هستند که قربانی حمله‌های بدوی و وحشیانه این گروه تروریستی شده‌اند.

منبع: جام جم

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + نه =

محصولات مرتبط در فروشگاه