Telegram support Whatsapp support

خندوانه یا ماه عسل؟؟؟؟!!

خندوانه یا ماه عسل؟؟؟؟!!

ماه مبارک رمضان بسیاری از ما، طی چند سال اخیر حسابی با برنامه‌های تلویزیون گره خورده است. سریال‌های مناسبتی و ویژه برنامه‌هایی که قرار است از قالب «تاک شو» استفاده کند، محور اصلی برنامه‌های تلویزیون هستند. ماه مبارک رمضان خانواده‌ها حین افطار دور هم جمع هستند و زمان افطاری خوردن طولانی‌تر از شام است و مخاطب هم زمینه پذیرش بهتری دارد پس فرصت خوبی برای تلویزیون فراهم است که با مخاطب ارتباط کمی و کیفی‌تری نسبت به گذشته برقرار کند.

اوایل این فرصت چندان جدی گرفته نمی‌شد و محدود بود به برنامه‌هایی که شبیه سخنرانی بودند. اوج خلاقیت در اواسط دهه هفتاد این بود که اسکندر کوتی که گزارشگر فوتبال بود برای افطاری به منزل ورزشکاران می‌رفت و آن‌ها صحبت‌هایی را مطرح می‌کردند که شبیه هم بود. کم کم از سال ۸۴ با برنامه «جزر و مد» شبکه ۳، که اجرایش به عهده فرزاد حسنی بود لحظات افطار در تلویزیون شکل و شمایل تازه‌ای به خود گرفت. ایده برنامه حضور زوج‌های جوانی بود که ازدواج‌های آسان داشتند. اجرای حسنی و آنتن را در اختیار آدم‌های به ظاهر معمولی قرار دادن موجب محبوبیت این برنامه شد. سال بعد تقریباً همان تیم اسم برنامه را به «ماه عسل» تغییر دادند و حسنی که از همان ابتدا حاشیه با نامش عجین بود آنتن را به احسان علیخانی واگذار کرد تا علیخانی که صرفاً مجری بود گام اول موفقیت را به سمت تهیه کننده شدن و ایده‌پردازی، «ماه عسل» برای چند سال بردارد. هر چند طی سال‌های اخیر گاه افراد دیگری هم اجرای ماه عسل را به عهده داشتند اما برنامه‌های علیخانی چیز دیگری بود. هر چند نقاط ضعف زیادی متوجه این برنامه بود و هست اما هر چه بود این علیخانی بود که با ذکاوتش توانست در برهوت برنامه‌هایی که بتوانند مخاطب را جذب کنند و حرفی هم داشته باشند، برای چند سال ستاره برنامه‌های تاک شوی تلویزیون باشد و حتی گاهی سریال‌ها را هم تحت تاثیر برنامه‌اش قرار دهد. آدم‌ها با حضور در برنامه علیخانی به یک‌باره معروف می‌شدند هرچند گاهی این شهرت توام با ارزش و جایگاه نبود. «ماه عسل» روند موفقیتش را ادامه داد تا امسال که «خندوانه» در ماه مبارک رمضان و از قضا همزمان با ماه عسل از راه رسید. این روزها ماه عسل دیگر مرکز توجه نیست، حتی به رغم آن‌که علیخانی تلاش کرده بعد از فشار مدیران سیما و مخاطبان، کمی در محتوای برنامه‌اش تغییر ایجاد کند. در این پرونده دو برنامه محبوب این روزهای سیما را در دو کفه ترازو قرار می‌دهیم تا ببینیم حضور خندوانه از رونق ماه عسل کاسته یا ماه عسل آن‌قدر تکراری شده که برای مخاطب جذاب نیست؟ در این بین این نکته را بدیهی فرض کنید که «ماه عسل» در همین روزهای افول هم از دیگر برنامه‌ها جایگاه بهتری دارد. و گرنه همین روزها برنامه‌های متنوعی از شبکه‌های مختلف پخش می‌شوند که ایرادهای‌شان به چشم نمی‌آید چون اصلاً دیده نمی‌شوند!

منبع:روزنامه خراسان

سنگ های ماه تولد

انگشتر زمرد زنانه

انگشتر زمرد زنانه رادیوم لوکس

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 5 =

8 دیدگاه

  1. سلام به نظر من این دوبرنامه سوای موضوعاتی که دارند اصلا باهم قیاس نیستند هربرنامه خوبی خودش رو داره مثل برنامه ماه عسل منم زیاد خوشم نمیومد اما وقتی نشون میداد مشکلات اونها رو میدیدم سعی میکنم کمتر کفر بگم هرچند هنوزم ازخودم راضی نیستم

  2. خندوانه بهتره چون با این روحیه پایین مردم داره همه رو میخندونه ولی ماه عسل فقط اشک مردمو در میاره

    سیاهه نارگیله عقابه نارگیله خندوانه نارگیل تمامه

محصولات مرتبط در فروشگاه