Telegram support Whatsapp support

خواص آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا

۲ (۲)

آلوئه ورا یک گیاه بادوام با گل‌های زرد است. صبر زرد فاقد ساقه بوده ولی برگ‌های آن دراز و تا ارتفاع ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد. گل‌های این گیاه در انتهای ساقه‌ای که از وسط برگ‌ها خارج می‌شود، می‌روید. برگ‌های سخت آبدار و نیزه‌ای این گیاه به طول ۲۰ اینچ رشد می‌کند و طول کل گیاه تا۴ پا می‌رسد. تنها برگ‌های این گیاه ارزش دارویی دارند، اما بخش‌های مختلف برگ‌ها نیز برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ژله شفاف و سفتی از قسمت‌های داخلی برگ ترشح می‌شود. بین این ژله و پوست بیرونی برگ سلول‌های خاصی حاوی مایع زرد رنگ تلخ قرار دارد. وقتی که این مایع خشک می‌شود، سبب تولید شیره آلوئه ورا می‌شود.آلوئه ورا گیاهی بود که اوایل برای برای زیبایی بیشتر به کار می رفت اما پس از چندی اثرات درمانی و داروئی این گیاه کشف شده است.

چند خاصیت بی نظیر آلوئه ورا:

آلوئه ورا گیاهی است که حدود ۲۰۰ گونه از آن شناخته شده است و در طب سنتی از این گیاه استفاده‌های بی‌شماری می‌شود.

در واقع آلوئه ورا محرک عمومی بدن، ماده‌ای مسهل، آرام کننده، ترمیم کننده بافت‌های آسیب‌دیده و محرک است و برای رفع ناراحتی‌های روده‌ای مانند کرم‌های روده‌ای نیز می‌تواند مفید باشد.

از گیاه آلوئه ورا برای رفع سوختگی‌ها، گزش حشرات و ناراحتی‌های پوستی استفاده می‌شود همچنین می‌توان ۱۲۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم از گیاه خشک آن را به صورت کرم یا لوسیون استفاده کرد.

امروزه از گیاه آلوئه ورا برای ساختن کرم‌های مرطوب کننده، صابون، شامپو، لوسیون‌های ضد چروک و پمادهای سوختگی استفاده می‌شود البته آلوئه ورا یک گیاه خوراکی نیز هست که مصرف آن موجب پاکسازی بدن از سموم و مواد زائد می‌شود که خاصیت مسهلی آن قوی نیست.
این گیاه داروئی را می توان هم به صورت خوراکی و هم موضعی مورد مصرف قرار داد.

 

جدیدترین جواهرات نقره با کیفیت عالی

انگشتر عقیق سبز مردانه

انگشتر عقیق سبز۱ مردانه

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 14 =

محصولات مرتبط در فروشگاه