Telegram support Whatsapp support

دانستنی هایی در مورد چشم زخم

دانستنی هایی در مورد چشم زخم

تا به حال شنیده اید که می گویند طرف چشم خیلی شوری دارد ؟

خدا نکند یک نفر چشمت بزنه چنان به زمین می خوری که هیچ دوا و دکتری کاری برایت نمی تواند بکتد .

چشم زخم اصطلاحی است که در زمان و آفرینش بیشتر تا به الان وجود داشته است . در قرآن، نهج البلاغه و روایات هم به این موضوع اشاره شده است .

اگر نگاهی به اطراف خود داشته باشید به راحتی متوجه کسانی می شوید که چشم زخم دارند . تا نگاه شان به شما می افتد و یا از خودتان تعریف می کنید بعد از دقایقی دچار سر درد یا حالت تهوع و … می شوید و زود هم برای رفع آن متوسل به اسپند دود کردن می شویم شانس هم داشنه باشیم یک اتفاق برای وسایل خانه یا خودروی تان می افتد حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چشم زخم چیست و چقدر واقعیت دارد ؟

دانستنی هایی در مورد چشم زخم

 

بارها و بارها شنیده اید که می گویند چشم فلانی چقدر شور است، عجب چشم شوری دارد ؟ جلوی او زیاد خود را خوشحال نشان ندهید و یا کاری نکنید که جلوی او، از شما تعریف شود، چشم می خورید و این گونه جملات ….

نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان،(چشم زخم) وجود دارد و خیلی ها اعتقاد دارند که موفقیت آنها باعث حسادت عده ای دیگر می شود و فرد ناخودآگاه چشم می خورد … شما دراطراف خودتان این آدم ها را می شناسید … و یا اصلا شما خودتان چشم تان شور است ؟

چگونه چشم شان زدند

برای تهیه این گزارش تعدادی نظر خواستیم، بخوانید و بعد هم در  زندگی خودتان خاطراتی را مرور کنید …

  • یکی از دوستان می گفت : چند وقت بود که یه پرشیا خریده بودم، من و همکارم تو یک روز خریدیم، دو هفته بعد از خرید، او یک روز سوار خودروی من شد و یک بار جلو، عقب کرد و بعدش گفت : پسر تو چقدر خوش شانسی … ماشین من این جوری خوش رکاب نیست، بعدش با هم رفتیم و مسیری را طی کردیم که ناگهان، دسته موتور ماشینم پاره شد و موتور افتاد پایین … باور می کنید … چشم زخم این جوری می کند …
  • خانمی به ما گفت : سر گلاس زبان بودم، بلبل زبونیم گل کرده بود و مدام خارجی با استاد حرف می زدم و کلاس محو در سکوت و حرف های من بود، لحظات خوبی بود خیلی ذوق زده بودم . کلاس که تموم شد تا از کلاس خارج شدم  و خواستم از پله ها پایین بیایم، چنان با کله و کل بدن روی پله ها سر خوردم که هنوز پایم کبود و ورم کرده است .

باورتان نمی شود که چشم زخم حتی طرف را از بین می برد . پس به این روایت از حضرت علی (ع) با اصحاب خود از گورستان عبور می کردند و به اصحاب خود گفتند : این مردگانی که دراین گورستان دفن شده اند، از هر ۱۰ نفر آنها، ۹ تای آنها به خاطر چشم زخم در اینجا دفن شده اند . باید خیلی مواظب بود .

چشم زخم اصطلاحی است که در این عالم وجود دارد و خیلی ها را به کام مرگ کشانده است و شخص اگر خوش شانس بوده بلایی برسر حالش آمده است …

دوستی می گفت : آنقدر در زندگی چشم زخم خوردم که همه چیز نابود شد خانه ام رفت، طلاق گرفتم، موقعیت کاری ام زیر سوال رفت، تا به خودم جنبیدم، دیدم  یه ۶-۵ سال زندگی ام افتاد عقب، حال دیگر یه عکس العمل های دیگه از خود نشان می دهم . گفتم چطور ؟ گفت : بهتر است در این روزگار خودتان را در چشم نیندازید، زیاد ازموفقیت خودتان تعریف نکنید، اگرپول دارید به رخ دیگران نکشید، اگر خانه دارید بگویید مستاجرید، حقوقتان را هیچ وقت نگویید، در جمع خانوادگی خودتان و همسرتان را زیاد خوشبخت نشان ندهید …

  • خواننده محترم نظر شما در مورد چشم زخم چیست ؟
  • موافقید یا مخالف ؟

 

برای مشاهده گردنبند چشم زخم در سایت جواهری بینا کلیک کنید .

دانستنی هایی در مورد چشم زخم

دانستنی هایی در مورد چشم زخم

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (3 امتیاز, میانگین: 3٫33 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

3 دیدگاه

  1. خیلی جالب بود

  2. سلام خسته نباشید بابت مطالب مفیدتون همه این مطالبو قبول دارن ولی مادربزرگم میگفت هیچکس به خواسته خودش اینجور نیس اگه مادر در زمان حاملگی به روی مرده ای نگاه کند فرزند چشم شور بدنیا می آید نمیدونم درسته یا نه منم خواستم سهیم باشم بازم ممنون

  3. سلام .. .قبول دارم

محصولات مرتبط در فروشگاه