Telegram support Whatsapp support

در برنامه نود دیشب و حضور برانکو ایوانکویچ

در برنامه نود دیشب و حضور برانکو ایوانکویچ…

beranko

برنامه این هفته نود رنگ و بوی پرسپولیسی داشت. برانکو ایوانکویچ با حضور در این برنامه صحبت‌هایی درباره حضور ایران در جام جهانی 2006 کرد.

به گزارش ایسنا، برنامه نود این هفته ساعت 22:30 دقیقه دوشنبه روی آنتن شبکه سه سیما رفت. عادل فردوسی‌پور در ابتدای برنامه با ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همکاری کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان را روی خط برنامه آورد تا در این‌باره صحبت کند.

کفاشیان در ابتدای صحبت‌های خود به مذاکرات فشرده خود و کی‌روش اشاره و اظهار کرد: ما قبل از عید و همینطور در طول سال نو و بعد از بازی ایران مقابل شیلی و سوئد مذاکراتی را با کی‌روش انجام دادیم. کی‌روش می‌خواست از ایران برود اما در آخرین مذاکرات، وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت نماینده‌ای را به جلسات مذاکره ما بفرستد تا در جریان روند مذاکرات قرار گیرد.

وی افزود: در نهایت آقای حسنی‌خو به جلسات ما آمدند و در آخرین جلسه که هفت ساعت زمان برد، توضیحاتی به کی‌روش دادیم که نظر او درباره همکاری با فدراسیون فوتبال ایران برگشت و قبول کرد با ما همکاری کند. البته او درخواست‌هایی مثل حمایت مالی و معنوی از تیم ملی در طول مسابقات مقدماتی جام جهانی نیز داشت که نماینده وزارت، قول همکاری داد. کی‌روش احساس می‌کرد وزارت ورزش می‌خواهد او را حذف کند و به همین خاطر می‌خواست خودش برود. او می‌گفت نباید شرایط به گونه‌ای باشد که این حس در او شکل بگیرد. در نهایت هم وقتی حمایت وزارت ورزش را دید، قبول کرد که با ما همکاری کند. تیم ملی مشکل مالی ندارد. ما بیشتر نیاز به حمایت معنوی داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: برای قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی سه نفر از مسئولان امور‌ بین‌الملل را به این مراسم فرستادیم. جمالی، کسرایی و مومنی نفراتی هستند که به مراسم قرعه‌کشی رفته‌اند.

سوال پیامکی

سوال نظرسنجی این هفته نود به انتخاب برانکو ایوانکویچ به عنوان سرمربی پرسپولیس اختصاص داشت. در نهایت نیز 79 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، برانکو را به عنوان بهترین گزینه سرمربیگری پرسپولیس انتخاب کردند.

برانکو: در جام جهانی 2006 باعث شرم مردم نشدیم

برانکو ایوانکویچ سرمربی جدید پرسپولیس میهمان ویژه برنامه نود بود. او در ابتدای صحبت‌های خود با بیان اینکه برنامه نود محبوبیت زیادی نزد هواداران فوتبال دارد، اظهار کرد: می‌دانستم روزی به ایران بازخواهم گشت. همانطور که بارها گفته‌ام ایران وطن دوم من است. من پنج سال خوب را در این کشور سپری کرده‌ام. همگی با هم نتایج درخشانی را رقم زدیم و این عاملی است که همیشه به عنوان سابقه درخشان خود از آن یاد می‌کنم.

وی افزود: برای من روشن است که بازگشتم به ایران برای یک مبارزه در باشگاه بزرگی چون پرسپولیس است. مطمئن هستم اقامت دوم من در ایران توام با موفقیت خواهد بود.

وی درباره سوابق مربیگری‌اش گفت: به سوابق خودم افتخار می‌کنم. بعد از جدایی از تیم ملی ایران و بازگشتم به کرواسی قرار بود هدایت تیم ملی کشورم را بر عهده بگیرم اما همیشه دوست داشتم در یک تیم باشگاهی کار کنم. به همین دلیل هدایت دینامو زاگرب را برعهده گرفتم. با این تیم دو مقام قهرمانی در جام حذفی و لیگ کسب کردم. در ادامه 28 پیروزی پیاپی به دست آوردم. بعد از آن زمانی که در زمستان قهرمان نیم‌فصل شدیم، با مدیریت باشگاه به مشکل برخوردم و از این تیم جدا شدم. سپس به باشگاه شایندونگ رفتم و در همان سال اول با 15 امتیاز اختلاف، قهرمان شدیم. بعد از آن هدایت الاتفاق عربستان را بر عهده گرفتم که به فینال جام پادشاهی راه پیدا کردیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکردش در تیم ملی هم اظهار کرد: ما پیروزی‌های خوبی در مقدماتی جام جهانی کسب کردیم که این پیروزی‌ها در امتداد موفقیت‌هایمان در بوسان بود. اما قبل از جام جهانی، علی کریمی، مهدوی‌کیا، فریدون زندی و ستار زارع با مصدومیت مواجه شدند. باشگاه صبا نیز در آن زمان اجازه نداد علی دایی، یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده زودتر به جمع ما اضافه شوند. در نتیجه ما نتوانستیم به آمادگی لازم برسیم. وقتی یک تیم، دو یا سه بازیکن کلیدی خود را از دست بدهد، دچار مشکل خواهد شد. در ادامه با بدشانسی به مکزیک و پرتغال باختیم؛ پرتغالی که از ستاره‌های زیادی بهره می‌برد. در جام جهانی، علی کریمی به خاطر مصدومیت نتوانست مقابل پرتغال و آنگولا بازی کند. به اعتقاد من ما باعث شرم مردم نشدیم.

برانکو درباره محبوبیتش میان فوتبال‌دوستان ایرانی نیز گفت: نسبت به دو نظرسنجی که در برنامه نود انجام شد و من به عنوان بهترین مربی انتخاب شدم، احساس غرور می‌کنم. اما من هواداران و عاشقان فوتبال ایران را درک می‌کنم زیرا آنها به بردهای ما عادت کرده بودند. به طوری که همه جاه‌طلب شده بودیم و می‌خواستیم از گروه صعود کنیم.

وی درباره جوانگرایی‌اش در پرسپولیس نیز خاطرنشان کرد: باید یادآور شوم زمانی که در تیم ملی ایران فعالیت می‌کردم فقط سه بازیکن بودند که بعد از رفتن من از تیم ملی کنار رفتند، اما سایر نفرات تیم کاملا جوان بودند. درباره پرسپولیس باید بگویم که باید این تیم را به خوبی آنالیز کنم و بعد برنامه‌ریزی کنم. هرجایی که من کار کرده‌ام همیشه تیمی ساخته‌ام که بعد از رفتن من روند پیروزی‌ها ادامه داشته است. دو بازی پرسپولیس مقابل النصر و همینطور استقلال خوزستان خوش‌بینی فراوانی به من می‌دهد که بتوانیم فصل را خوب به پایان ببریم و فصل بعد نیز بتوانیم پرسپولیس را به جایگاهی که به آن تعلق دارد برسانیم. پرسپولیس با توجه به هواداران و تاریخچه‌ای که دارد همیشه باید برای قهرمانی بجنگد.

سرمربی پرسپولیس درباره دستیارانش در این تیم نیز گفت: توافق کردیم که کادر فنی من در تیم حضور داشته باشد. این موضوع یک امر طبیعی است. از دستیاران ایرانی قرار است کریم باقری با ما همکاری کند، اما درباره دستیار دوم باید بگویم با جلساتی که با مدیریت باشگاه می‌گذاریم در این‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

او درباره بازی پرسپولیس مقابل تیم حسین فرکی هم اظهار کرد: من به حسین فرکی افتخار می‌کنم. همکاری فوق‌العاده خوبی با هم داشتیم و همراه با هم نتایج بسیار خوبی کسب کردیم. او همکار و دوست صمیمی من است. وقتی از سوابق خوب فرکی شنیدم، واقعا خوشحال شدم. اما روز پنجشنبه با هم تعارف نداریم و با هم رقابت خواهیم کرد.

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا شما ضربه‌ای که علی کریمی به ساک پزشک تیم در جام جهانی را دیدید، گفت: من آن صحنه را بعد از بازی و از طریق فیلم دیدم. کریمی از دست خودش عصبانی بود. ما مجبورش کردیم با وجود آماده نبودن بازی کند. او می‌خواست بهترین عملکرد را داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد. من هم بازیکن بوده‌ام و می‌توانیم چنین رفتارهایی را درک کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز همه باید بدانند حضور در آوردگاه بزرگی چون جام جهانی یک موفقیت محسوب می‌شود. در چنین آوردگاه‌هایی همه تیم‌ها به فکر کسب پیروزی و موفقیت هستند. تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 هم باعث شرم کسی نشد و با افتخار حذف شد. ایران در یک گروه بسیار دشوار بود زیرا آرژانتین که همگروه ایران بود باید قهرمان جام جهانی می‌شد.

طارمی: خوشحالی گلم سیاسی نبود

مهدی طارمی، مهاجم تیم پرسپولیس مهمان بعدی برنامه نود بود. او در بخش ابتدایی صحبت‌های خود گفت: دوستی به نام ابراهیمی دارم که رابطه خوبی با علی دایی داشت. او فیلم بازی‌های من را به علی دایی نشان داد و آقای دایی هم مرا به پرسپولیس آورد. من از شش سالگی فوتبالم را در یک مدرسه فوتبال در بوشهر شروع کردم و کم‌کم پله‌های ترقی را طی کردم. حدود یک سال و نیم هم به سربازی رفتم و فوتبال بازی نکردم.

او اضافه کرد: پس از گلی که به النصر زدم فقط خواستم حرکت آنها را جبران کنم و حرکتم به هیچ عنوان سیاسی نبود.

طارمی خاطرنشان کرد: به حضور در لیگ‌های عربی فکر نمی‌کنم و دوست دارم به اروپا بروم. در حال حاضر پیشنهاداتی وجود دارد که یکی از آنها از کشور هلند است. اگر به اروپا نروم، در پرسپولیس می‌مانم.

نژادفلاح: پرسپولیس مدیرعامل ندارد

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس نیز در اواخر برنامه روی خط آمد و گفت: از اینکه سیاسی از زندان آزاد شد، خوشحال شدم اما باشگاه پرسپولیس مدیرعامل ندارد و من از طرف هیات‌مدیره به عنوان قائم‌مقام باشگاه و با اختیارات مدیرعامل منصوب شدم و کار می‌کنم.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 15 =

محصولات مرتبط در فروشگاه