Telegram support Whatsapp support
دو برابر شدن تولید یاقوت سرخ

دو برابر شدن تولید یاقوت سرخ

منطقه اصلی استخراج یاقوت سرخ Maninge با تولید بیش از ۱۶۰ قیراط در هر تن از سنگ معدن، بسیار غنی است . این منطقه در سال ۲۰۱۲ توسط Gemfields و یک شریک محلی، توسعه یافت .

دو برابر شدن تولید یاقوت سرخ

Gemfields، شرکت استخراج گوهر، در حال حاضر توسعه عمده معدن یاقوت سرخ Montepuez که سفارش آن را دو سال پیش در موزامبیک گرفته بود، بر عهده گرفته است .

به گزارش Gemfields، این معدن از اواسط سال ۲۰۱۲ هشت میلیون قیراط کروندوم تولید کرده است :

۶۰% کروندوم های روشن یا صورتی رنگ

۲۰ تا ۲۵% یاقوت های سرخ با کیفیت پائین تر

۱۰- ۱۲% یاقوت های سرخ با کیفیت متوسط و حدود ۸% مواد مرغوب

استخراج این معدن بسیار سریعتر از آن بوده است که عملیات شن شویی و مرتب سازی می توانند از پس آن بربیایند، بنابراین تصمیم گرفته شده که توان عملیاتی نیروگاه خود را دو برابر کرده و سالانه از ۱۲۰ به ۲۵۰ تن برسانند .

این شرکت تبدیل به یک تامین کننده عمده کروندوم برای بازاری شد که از سال ۲۰۰۸ و تصویب قانون یشم (ممنوعیت آمریکا روی واردات یاقوت سرخ و یشم سبز از میانمار (برمه) که همچنان ادامه دارد) گرسنه گوهرهای سرخ باکیفیت بود .

دو برابر شدن تولید یاقوت سرخ

گروهی از یاقوت های سرخ Montepuez در قسمت دسته بندی شرکت، که از لحاظ رنگ و اندازه بسیار همگن بوده و وزنی بین ۲ تا ۲٫۵ قیراط دارند .

Gemfields همچنین قصد دارد عملیات استخراج معدن را در یک رسوب به نام Mugloto ،که یک منبع ثانویه به فاصله چندین کیلومتر از محل استخراج اصلی می باشد، افزایش دهد . Mugloto، با وجود این که به اندازه منطقه اصلی، بنام Maninge Nice، غنی نیست اما منبع بسیاری از مواد با کیفیت بالاتر است .

تولید یاقوت سرخ متوسط و با کیفیت بهتر در Mugloto بطور قابل ملاحظه ای با بلورهای بسیاری که رنگ، شکل و اندازه بسیار مشابه دارند، همگن است . درجه این یاقوت ها در مقایسه با رسوبات Maninge (که طبق گزارش شرکت، ۱۶۲ قیراط از تمام درجات کروندوم را در هر متریک تن، تولید می کند)، حدود ۲ تا ۳ قیراط در هر متریک تن از سنگ معدن است .

دو برابر شدن تولید یاقوت سرخ

منبع : آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

محصولات مرتبط در فروشگاه