Telegram support Whatsapp support
اموجی خنده و اموجی اشک شوق
اموجی خنده و اموجی اشک شوق

دیکشنری آکسفورد کلمه محبوب سال را اعلام کرد

دیکشنری آکسفورد به رسم هر ساله خود، امسال نیز کلمه ای را به عنوان کلمه سال انتخاب کرده است. اما نکته جالب درباره انتخاب امسال آکسفورد این است که کلمه انتخاب شده در حقیقت کلمه نیست، بلکه یک پیکتوگراف – یا همان چیزی که امروزه به آن اموجی می گوییم – است. به احتمال زیاد شما هم از این اموجی به دفعات در پیام های روزانه خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید ولی شاید نام آن را ندانید: اموجی لذت با اشک شوق. نام های دیگری که به این اموجی داده اند عبارتند از اموجی خنده و اموجی اشک شوق.

اموجی خنده و اموجی اشک شوق
اموجی خنده و اموجی اشک شوق

محبوبیت اموجی ها و استفاده از این کلمه برای پیکتوگراف ها از اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی آغاز شد و همچنان رو به رشد است.

انتشارات دانشگاه آکسفورد با همکاری موسسه SwiftKey در زمینه اموجی ها تحقیق کردند و نتیجه بررسی های خود را اینطور اعلام کردند که اموجی خنده و اشک شوق بیشترین میزان استفاده را در سال ۲۰۱۵ در میان کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان داشته است. برای مثال، در بریتانیا ۲۰ درصد از کل اموجی های ارسال شده متعلق به این اموجی بوده، در حالی که این میزان در سال گذشته تنها ۴ درصد بوده است. در آمریکا نیز وضعیت به همین شکل است. آمریکایی ها سال گذشته در ۹ درصد از اموجی های ارسالی خود از آن استفاده کرده اند، و این میزان در سال جاری به ۱۷ درصد رسیده است.

جای هیچ تردیدی در کاربردی بودن اموجی ها در مکالمات مجازی، و همچنین برتری تصاویر بر کلمات وجود ندارد. با این حال، تصمیم آکسفورد برای انتخاب یک اموجی به عنوان کلمه برتر سال کمی عجیب است.
پس از این اموجی، کلماتی همچونAd blocker و Brexit (کلمه ای برای خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا، حاصل ترکیب کلمات Britain+Exit)، پناهنده، و اقتصاد مشارکتی در این لیست قرار دارند.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

محصولات مرتبط در فروشگاه