Telegram support Whatsapp support

راه های تمیز کردن گردنبند مروارید

راه های تمیز کردن گردنبند مروارید

یکی از اصول نگه داری از رشته های گران قیمت مروارید، دانستن اصول اولیه ی تمیز کردن و برق انداختن آن است. در حالیکه ساختار ویژه ی طبیعی مروارید آن را با دوام و با استقامت می کند، استفاده ی روزانه از آنها باعث ایجاد خش می شود. حتی جالب است بدانید که برخورد مروارید با روغن های پوست می تواند به مرور مروارید را فاسد کند! اما با یک برنامه ی منظم می توانید جلوی تمام این اتفاقات بد را بگیرید.

یک پارچه خیلی نرم پیدا کنید

می توانید از دستمال های مخصوص طلاسازی ها یا یک کهنه ی تمیز استفاده کنید. ترجیحا جنس پارچه ای که انتخاب می کنید پنبه ای یا پارچه های گیاهی از جنس بامبو باشد.

راه های تمیز کردن گردنبند مروارید

همیشه بعد از استفاده، گردنبندتان را با پارچه تمیز کنید

بعد از اینکه کارتان با گردنبند زیبای مروارید تان تمام شد، آن را رها نکنید. اکیدا توصیه می کنیم با یک پارچه ی تمیز حسابی روی رشته ی مروارید را تمیز کنید تا کرم یا روغن های بدن از روی آن پاک شوند. برای راحت تر تمیز شدن مروارید از چند قطره آب استفاده نکنید.

توجه: به هیچ عنوان از مواد شوینده ی مخصوص جواهرات استفاده نکنید. این مواد شیمیایی می توانند باعث ایجاد خوردگی در مروارید شوند. خصوصا موادی که در ترکیباتشان مقدار زیادی آمونیاک دارند.

اگر مروارید تان به تمیز کاری بیشتری نیاز دارد

با یک صابون خیلی ملایم، یک محلول آب و صابون رقیق درست کنید. “از مایع ظرفشویی استفاده نکنید.” می توانید از صابون کاستیا که بدون رنگ و بدون عطر است استفاده کنید. با چند قطره از این محلول و یک پارچه ی تمیز ذرات باقی مانده ی چربی را از روی مروارید ها پاک کنید.

راه های تمیز کردن گردنبند مروارید

اگر قلاب فلزی گردنبندتان هم احتیاج به تمیز شدن دارد

می توانید از یک محلول پاک کننده ی جواهرات استفاده کنید. (حتما مطمئن شوید که محلول مورد استفاده، با جنس فلز قلاب سازگاری داشته باشد.) اگر جنس این قلاب، هر فلزی بجز طلا باشد می توانید برای برق انداختن آن از مقداری خمیر دندان استفاده کنید.

نکته: از هر محلولی برای پاک کردن این قلاب فلزی استفاده می کنید، باید حواستان باشد که به هیچ عنوان با دانه های مروارید هیچ تماسی نداشته باشد.

۳-۱۶

نکات کلیدی برای نگهداری از مروارید

۱-مروارید را از وسایل تیز، نور مستقیم خورشید، سرما و گرما حفظ کتید.
۲-مروارید را در جعبه های مخصوص که داخل شان از جنس پارچه ی ابریشم، ساتن یا مخمل است نگهداری کنید. به هیچ عنوان مروارید را در کیسه یا جعبه های پلاستیکی نگهداری نکنید. زیرا باعث خشک شدن و خش افتادن مروارید می شود.
۳-روغن های پوستی (مواد اسیدی)، عطر، اسپری بدن و تافت از عوامل اصلی فاسد شدن مروارید هستند. قبل از استفاده از گردنبندتان کمی صبر کنید تا اسپری و مواد دیگر از روی بدن تان خشک شود.
۴-نخ های استفاده شده در گردنبندهای مرواریدی معمولا از جنس ابریشم و محکم است. اما توصیه می شود حتما هر ۵ سال یکبار به تعویض این نخ ها اقدام کنید چرا که در صورت پاره شدن و زمین افتادن مروارید،این دانه ها به راحتی می شکنند.

 

منبع: چی بپوشم

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نه =

محصولات مرتبط در فروشگاه