Telegram support Whatsapp support

رایانه‌ای به اندازه یک دکمه

hhc1965-1

رایانه‌ای به اندازه یک دکمه
شرکت اینتل، بزرگ‌ترین سازنده تراشه در جهان از رایانه‌ای به اندازه یک دکمه رونمایی کرده است. این فناوری جدید که در نمایشگاه نوآوری‌های صنعت الکترونیک در لاس وگاس رونمایی شده تازه‌ترین نوآوری رایانه‌ای جهان در زمینه گجت‌های پوشیدنی محسوب می‌شود. این ریزرایانه که Curie نام دارد در جریان برگزاری سخنرانی برایان کرزانیچ مدیرعامل شرکت اینتل در نمایشگاه نوآوری‌های صنعت الکترونیک لاس وگاس به دنیا معرفی شد.

 

بدون شک رونمایی از این ایده خلاقانه نشان از آن دارد که سازندگان سخت افزارها در سراسر جهان به تولید تجهیزات پوشیدنی از هر نوع علاقه‌مند هستند. از آن گذشته این حرکت جدید را می‌توان زنگ خطری برای فناوری‌هایی دانست که از نظر بسیاری از کاربران ابعاد و اندازه جالب توجه و دلنشینی ندارند، از جمله ساعت‌های مچی و عینک‌های هوشمند.

 

فناوری جدید اینتل دربرگیرنده رادیوی بلوتوثی است که با سطح پایینی از انرژی کار می‌کند. همچنین از حسگرهای حرکتی و تجهیزاتی برای تشخیص فعالیت‌های مختلف فیزیکی در این دستگاه جدید استفاده شده است. به گفته مدیرعامل اینتل، ریزرایانه جدید این شرکت با استفاده از باتری کوچکی به اندازه یک سکه کار می‌کند که طول عمر قابل توجهی دارد. او همچنین خبر داد که از نیمه دوم سال 2015 این فناوری جدید روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

اینگونه به نظر می‌رسد که ریزرایانه جدید اینتل حتی خیلی کوچک‌تر از ریزرایانه قبلی اینتل به نام Edison باشد. این ریزرایانه که به اندازه یک تمبر پستی است سال گذشته توسط کرزانیچ و در نمایشگاه CES 2014 به دنیا معرفی شده بود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 9 =

محصولات مرتبط در فروشگاه