Telegram support Whatsapp support

رفلاکس چیست؟

♦رابطه خواب نیمروزی و ناراحتی معده♦

برای جلوگیری از تشدید این حالت در افراد، لازم است 2 ساعت پس از غذا خوردن از دراز کشیدن بپرهیزند.
ترش کردن علامتی از رفلاکس می‌باشد که با برگشت محتویات معده به مری به وجود می‌آید.این بیماری شایع باعث سوزش سردل و پشت جناح می‌شود که باید درمان گردد.

ریسک ضایعات پیش سرطان، زخم انتهای مری و تنگی‌های آن از عوارض این بیماری به شمار می‌روند که با رژیم‌های غذایی و درمان طبی مقابل پیشگیری می‌باشد.

خطر کاهش وزن، خون‌ریزی، گیر کردن غذا و رفلاکس‌های طولانی مدت از علائم این بیماری هستند که در برخی موارد برای پیش سرطان نیاز به آندوسکوپی دارد.

با اشاره به اینکه 2 گونه مواد غذایی رفلاکس را تشدید می‌کند:

1. نوعی از مواد غذایی چون چربی ها، نعناع و مواد محرک هستند که دریچه معده را شل کرده و باعث تخلیه آن می‌گردد. این نوع مواد غذای به شدت میزان ترش کردن را بالا می‌برد. همچنین آب مرکبات، مواد تحریک کننده، سس‌ها، غذاهای شور و تند در رفلاکس معده اثر سوئی دارد.
افراد مبتلا به رفلاکس از مصرف غذاهای آبکی و حجیم پرهیز کنند. همچنین لازم است از خواب نیمروزی و دراز کشیدن بلافاصله پس از غذا خوردن بپرهیزند و حتما حتما شام را 2 ساعت قبل از خواب میل کنند.

برای بهبود ورزش‌های هوازی را در بهبود این بیماری موثرتر هستن ورزش‌هایی چون شنا، پیاده‌وری، دوچرخه‌سواری و دو اگر باعث کاهش وزن شوند و فعالیت دستگاه گوارش را بالا ببرند در درمان رفلاکس موثر خواهند بود. همچنین ورزش‌هایی چون وزنه‌برداری که با زور زدن همراه بوده و فشار شکمی را افزایش می‌دهند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

محصولات مرتبط در فروشگاه