Telegram support Whatsapp support

رقابت سامسونگ و فیس بوک بر سر اینترنت اشیا

مدت کوتاهی پس از آنکه سامسونگ از راه اندازی پلاتفورمی آزاد برای همه گیر کردن اینترنت اشیا خبر داد، فیس بوک هم از عرضه برخی ابزار اختصاصی هوش مصنوعی خود خبر داد.

wa

فیس‌بوک می‌گوید ابزار یاد شده یادگیری عمیق را ممکن می‌کند و هر فرد علاقمندی می‌توان از ابزار مذکور به خوبی استفاده کنند.

یادگیری عمیقی یکی از حوزه‌های هیجان انگیز و پرطرفدار هوش مصنوعی است و با گسترش آن می‌توان امیدوار به توسعه آموزش ماشینی و کاهش نیروی انسانی به منظور یادگیری و آموزش بود. در قالب این روش از مغزهای مصنوعی بازسازی شده موسوم به شبکه‌های عصبی به منظور ارتقای اموری همچون شناسایی صوت انسان‌ها، دید رایانه‌ای، پردازش زبان‌های طبیعی و … استفاده می‌شود.

بسیاری از شرکت‌های فناوری در سال‌های اخیر به دنبال توسعه دانش یادگیری عمیق بوده‌اند تا بتوانند خدمات گسترده‌تری را به کاربران ارائه دهند. رایانه‌های پیشرفته مجهز به این فناوری‌ها قادر به تشخیص تفاوت‌های دو تصویر بوده و می‌توانند تا حدی توانایی‌های مغز را در این زمینه مورد تقلید قرار دهند.

آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی فیس‌بوک الگوریتم‌های موجود برای یادگیری عمیق را ارتقا بخشیده تا آنها سرعت و کارآیی بیشتری داشته باشند. قرار است جزییات بیشتر در این زمینه در آینده نزدیک اعلام شود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه