Telegram support Whatsapp support
رموز سنگ های ماه تولد

رموز سنگ های ماه تولد

جواهرات چگونه می‌توانند با شادی شما در ارتباط باشد و آیا اصلاً ارتباطی میان این دو مقوله وجود دارد؟ گفته می‌شود استفاده از جواهرات و سنگ‌های قیمتی که با ستاره شما هم‌تراز است می‌تواند باعث افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی شما شود. بسیاری از خانم‌ها وابستگی و ارتباط عمیقی با سنگ ماه تولد خود دارند و برای نشان‌دادن اهمیت مراحل بزرگ زندگی خود نظیر نامزدی، ازدواج و تولد نوزاد از این سنگ‌ها استفاده می‌کنند. متولدان برج سرطان، شیفته مروارید هستند در حالی که قوچ‌های برج حمل از درخشندگی و تلألو سنگ‌های آبی لذت می‌برند. سنگ‌های ماه تولد، عامل ایجاد برخی خصوصیات در شخص استفاده‌کننده از آن‌ها دانسته‌اند و علاوه بر انرژی‌زایی و این‌گونه مسائل قدرت حفاظت نیز از خصوصیات برخی از این سنگ‌ها است. به طور مثال «آکوامارین» شما را در برابر خطرات سفرهای دریایی محافظت می‌کند. شناسایی سنگ‌های ماه تولد کمی گیج‌کننده است و گاهی چندین سنگ به یک ماه خاص نسبت داده شده است. گاهی نیز سنگ ماه تولد شما که تصور می‌کنید حاصل هزاران سال خرد، رمز و راز عرفانی و مطالعات نجومی است می‌تواند حاصل یک پدیده مدرن باشد.

رموز سنگ های ماه تولد
داستان سنگ ماه تولد

قدمت و ایده سنگ ماه تولد به دوران باستان بازمی‌گردد و یونانیان، مصریان، رومیان، پارسیان و سرخ‌پوستان هر یک سنگ‌های مختلفی را به هرماه ازسال اختصاص داده‌اند. سیستم سنگ ماه تولد که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد از سیستمی انجیلی مربوط به چهل سال پس از میلاد مسیح اقتباس شده است. «تیتوس فلاویوس یوسفوس» مورخ در آن زمان مدعی است که ۱۲ سنگ دربنای یادبود هارون-برادربزرگتر حضرت موسی- با ماه‌های سال و نشانه‌های زودیاک ارتباط ویژه‌ای دارد. در سال ۱۹۱۲ انجمن ملی جواهرات ایالات متحده فهرستی ازاین سنگ‌ها تهیه کرده است که امروز نیز مورد استفاده و مبنای سنگ‌های ماه تولد است. البته این فهرست تا به امروز دچار تغییراتی شده است که مهم‌ترین آن اضافه کردن «تانزانیت» به عنوان سنگ ماه تولد دسامبر است که پیش ازاین دو سنگ «زیرکون و فیروزه» را به عنوان سنگ ماه داشته است.

در گذر زمان بسیاری از فرهنگ‌ها و تمدن‌ها نظیراینکاها، آزتک‌ها، تبتی‌ها، پارسیان، مصریان و یونانیان سیستم سنگ ماه تولد را اتخاذ کرده‌اند. کاهنان، کشیش‌ها و رهبران این جوامع باستانی با مشاهده حرکات و تاثیرات سیارات و این‌که تغییرات و فعالیت‌های سیاره‌ای چه تاثیری بر جوامع آن‌ها داشته است برای هر ماه یک یا چند سنگ را در نظر گرفته‌اند و از این طریق هر علامت نجومی با یک شیء آسمانی مرتبط شده است. به عنوان مثال سنگ‌هایی شبیه به خورشید و ماه،سنگ‌های طلایی روشن نظیر «کارنلین-عقیق سرخ- و یا کهربا » برای خورشید و سنگ‌های شب‌نما نظیر «مروارید، سنگ ماه و کوارتز شیری» برای ماه  نمادهایی از دانش و خرد، در نظر گرفته شده‌اند. لئو یا برج اسد نماد تابستان با خورشید درارتباط است و نماد پیش از آن برج سرطان با ماه در ارتباط است.

برای قرن‌ها مردم بر این باور بوده‌اند که با استفاده از این سنگ‌ها به عنوان جواهرات، انرژی و قدرت حاصل از اجرام آسمانی به سوی آن‌ها هدایت می‌شود. حرکات اجرام آسمانی و تاثیر آن‌ها بر زندگی ما از هشت هزار سال پیش از میلاد مسیح تا به امروز مورد ردیابی قرارگرفته است. خورشید اطلاعات حیاتی در رابطه با فصل‌ها ارائه می‌دهد و چرخه ماهانه ماه اطلاعاتی در رابطه با جزر و مد دریاها ارائه می‌کند. بر پایه همین شواهد است که سنت سنگ ماه تولد بر پایه طالع بینی و علم نجوم پدید آمده است. در حالی که برج اسد با خورشید و برج سرطان با ماه درارتباط است، دیگر نشانه‌های باقی‌مانده به صورت مشترک با پنج سیاره عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل در ارتباط هستند. به سیاره‌های تازه‌تر کشف شده نظیر اورانوس، نپتون و پلوتون نشانه‌های اختصاصی دیگری اختصاص داده شده است. در کشف سنگ ماه تولد ما با سویه عرفانی و رمزآلود گذشته و ماهیت و طبیعت شخصی خودمان مرتبط شده‌ایم.

در کشورهای آسیایی که استفاده از سنگ ماه تولد بسیار رایج است، طالع‌بین‌ها اغلب سنگ‌ها را به عنوان نوعی طلسم در جهت ایجاد تعادل در شخصیت افراد تجویز می‌کنند. نکته جالب توجه این است که حتی امروز هم اسقف‌های مسیحی انگشترهای با سنگ آمه‌تیست درشت به دست می‌کنند زیرا باعث تقویت و فراوانی رحمت می‌شود.

یافتن یک چیدمان عالی نجومی/ ناواراتنا یا «نُه گوهر»

در حالی که استفاده از سنگ‌ها به صورت انفرادی برای احترام به خدایان امری رایج است، به طور مثال ژوپیتر برای فراوانی یا ونوس برای عشق، یک چیدمان خاص در جواهرات با نام «ناواراتنا» تمامی انرژی‌های اصلی اجرام آسمانی را شامل می‌شود. البته این پدیده برای غرب ناآشنا و در آسیا بسیار شناخته شده است و به مذهب خاصی هم محدود نمی‌شود. این چیدمان نه سنگی به صورت زیر است: یاقوت سرخ برای ثریا یا خورشید، مروارید برای چاندرا یا ماه، مرجان سرخ برای مانگالا یا مریخ، زمرد سبز برای بودا یا عطارد، یاقوت زرد برای بریاسپاتی یا مشتری، الماس برای شکرا یا ونوس، یاقوت آبی برای شانی یا زحل، هسونیت یا اسونیت برای راهو(گره صعودی که ماه از جنوب دایره البروج به شمال آن می‌رود) و چشم گربه برای کتو (گره نزولی که ماه از شمال به جنوب دایره البروج می‌رود).

برش درست را برای سنگ خود انتخاب کنید

در حالی که چشم غربی‌ها و بسیاری از ما معمولاً به درخشندگی و درشتی سنگ‌ها توجه دارد سنت باستانی به اندازه سنگ توجهی ندارد و سنگ‌های درخشان توصیه نشده است. زیرا زوایای سنگ نورآن را به چشم بیننده متمرکز می‌کند در حالی که هدف این است که این انرژی به صاحب جواهر متمرکز شود. سنگ می‌بایست جوری برش خورده و روی جواهر قرار گیرد که با پوست در تماس باشد و به صورت کوژ تراش خورده باشد تا تمام نور و قدرت آن در سنگ باقی بماند. بسیاری قدرت سنگ‌ها را قصه و افسانه تصور می‌کنند، اما درنقطه مقابل افراد بسیاری وجود دارند که به قدرت نظام طبیعت ایمان دارند و نشانه‌ها و سیارات را نمادی‌هایی از این چرخه تصور می‌کنند.

راهنمای سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد راهی فوق‌العاده برای اختصاص معنای ویژه به جواهرات است و هدیه‌ای ویژه برای موقعیت‌هایی چون تولد، سالگرد، فارغ التحصیلی و دیگر مناسبت‌های خاطره‌انگیز است. فهرست فعلی سنگ ماه تولد بر اساس فهرست مورد توافق انجمن جواهرات آمریکا در سال ۱۹۱۲ شکل گرفته است که البته از آن زمان تا به امروز دچار تغییرات جزئی نیز شده است. این فهرست به شرح زیر است:

 

«گارنت یا لعل» سنگ ماه ژانویه – ۱۱ دی ماه تا ۱۱ بهمن ماه

رموز سنگ های ماه تولد

ماه ژانویه برای غربی‌ها آغازسال جدید و شروعی دوباره است و اعتقاد بر این است که  گارنت سنگ ماه تولد ژانویه سطح اراده، انرژی و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد. رنگ سرخ گون این سنگ ممکن است کمی با آب و هوای سرد و زمستانی این ماه در تضاد باشد اما از خواص گارنت می‌توان به کاهش سموم بدن، کاهش افسردگی و تحریک سوخت و ساز بدن اشاره کرد که کاملا برای یک ماه کریسمسی شاد هماهنگی دارد.

«آمتیست» سنگ ماه فوریه – ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند

رموز سنگ های ماه تولد

سایه بنفش کمرنگ آمه تیست سنگ ماه فوریه نشانی از آرامش و اعتدال است. گفته می‌شود که این سنگ برای دوری از مواد مخدر و مشروبات الکلی مناسب است و درد مفاصل و بی خوابی را درمان می‌کند. ازمنظر تاریخی با کیفیت‌ترین آمه تیست‌ها در روسیه یافت می‌شود و در یک دوره تاریخی تنها خانواده سلطنتی از این سنگ استفاده می‌کرده‌اند، به همین دلیل به سنگ سلطنتی نیز مشهور است.

«آکوامارین» سنگ ماه مارس – ۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین

رموز سنگ های ماه تولد

این سنگ مانند زمرد بخشی از خانواده بریل‌ها است و به طور معمول با سلامتی، عشق، جوانی و امید همراه است. این سنگ با رنگی که یادآور آبی آرامش بخش دریاها است، به عقیده برخی حافظ ملوان‌ها و دریانوردان نیز هست. «آکوامارین» به معنای آب دریاست و بر طبق افسانه‌های پیرامون این سنگ، آکوامارین پیش از پیدا شدن در ساحل در جعبه جواهرات پری‌های دریایی مخفی بوده است.

«الماس» سنگ ماه آوریل – ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت

رموز سنگ های ماه تولد

متولدین این ماه زیباترین سنگ دنیای جواهرات را دارند. این نام از کلمه یونانی «آداماس» به معنای سخت، استوارو شکست ناپذیر گرفته شده است. الماس همچنین سمبل و نماد محبت، قدرت و عشق ماندگار و ابدی است. الماس محبوب‌ترین سنگ برای حلقه نامزدی است و برای آن دسته از افراد که به قدرت شفابخشی کریستال‌ها و بلور درمانی اعتقاد دارند باید گفت که الماس‌ها قدرت فکری را تقویت و جنون را درمان می‌کند.

«زمرد» سنگ ماه می – ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد

رموز سنگ های ماه تولد

زمرد به طور معمول در زامبیا، برزیل، کلمبیا و افغانستان یافت می‌شود. این سنگ نشان‌دهنده تولد دوباره است و گفته می‌شود که برای صاحب آن جوانی، شور و نشاط و خوشبختی به همراه می‌آورد. زمرد سبز سنگ مورد علاقه کلئوپاترا بوده و الیزابت تیلور نیز که در نسخه سینمایی کلئوپاترا در سال ۱۹۶۳ حضور داشته به این سنگ بسیار علاقه‌مند بوده است. نام این سنگ از واژه یونانی  «اسماراگدوس» به معنای سبز گرفته شده که سرآغاز خوبی برای خوش‌آمدگویی به طبیعت است.

«مروارید» – سنگ ماه و یا همان مون استون و الکساندریت- سنگ ماه ژوئن -۱۱ خرداد تا ۹ تیر

رموز سنگ های ماه تولد

مروارید سفید کرم رنگ از سالیان بسیار دور نماد معصومیت، پاکی و عفت بوده و همچنین با وفاداری، صداقت و دوستی مترادف بوده است. مروارید یکی از کلاسیک‌ترین سنگ‌ها است و تنوع بی‌نظیر آن در گردنبندهای تک و چند رشته‌ای و نمونه‌های مدرن‌تر واقعا چشم‌نواز است. برطبق اساطیر یونانی، مرواریدها اشک خدایان است واسطوره‌های عربی شکل گیری مروارید را اینطور روایت کرده‌اند، قطره شبنم پراز مهتاب که به درون اقیانوس چکیده است. دو سنگ رسمی دیگر این ماه حجرالقمر و الکساندریت است.

«یاقوت» سنگ ماه ژوئیه -۱۰ تیر تا ۹ مرداد

رموز سنگ های ماه تولد

این سنگ آتشین که توسط هندوهای باستان «شاه سنگ های قیمتی» لقب گرفته دیر زمانی است که با سلطنت و ثروت مرتبط بوده است. این سنگ همچنین ماد عشق وعلاقه شدید است و تعجبی ندارند که انتخابی محبوب برای حلقه‌های نامزدی رنگی است. این سنگ پس از الماس بالاترین سختی را دارد و محبوب‌ترین این سنگ‌ها در برمه یافت می‌شود که نوع «خون کبوتری» آن بسیار مشهور است.

«پریدوت» یا زبرجد سنگ ماه اوت -۱۰ مرداد تا ۹ شهریور

رموز سنگ های ماه تولد

پریدوت با رنگ سبز لیمویی خیره‌کننده خود بواسطه فواره‌های و فعل و انفعالات آتشفشانی به سطح زمین رسیده است. بر طبق اساطیر باستانی، کریستال‌های سبز پریدوت در خاکسترهای آتشفشانی نشانه‌ای از اشک‌های پله، الهه آتشفشان‌ها، آتش، رعد و برق و باد از منظر مردمان هاوایی،است. رنگ روشن این سنگ باعث شده است که مصریان باستان عنوان «جواهر خورشید» را برای این سنگ انتخاب کنند و این باور در آن زمان رایج بوده است که درخشش درونی این سنگ به معدنچیان این امکان را می‌دهد که حتی پس از شبانگاه نیز این سنگ را پیدا کنند. دومین سنگ رسمی این ماه «ساردونیکس» نوعی عقیق است که دارای خطوط قرمز و سفید است.

«یاقوت کبود» سنگ ماه سپتامبر -۱۰ شهریور تا ۸ مهر

رموز سنگ های ماه تولد

یاقوت کبود نشانه‌ای از ایمان و خلوص است و اعتقاد بر این است که صاحب این سنگ از حسادت و آسیب در امان است. در قرون وسطی، روحانیون کلیسا یاقوت کبود را به عنوان نمادی از تقدس به دست می‌کردند تا از این طریق نعمت‌ها و برکت‌های بهشتی را جذب کنند. یاقوت کبود شکلی از«کوراندوم» است که پس ازالماس بالاترین سختی را دارد و دوام و مقاومت‌پذیری آن بسیار بالاست. در حالی که نمونه آبی رنگ یاقوت کبود بسیار محبوب است اما طیف رنگی این سنگ بسیار متنوع و انواع زرد، سبز، صورتی، بنفش و نارنجی را شامل می‌شود.

«اُپال» سنگ ماه اکتبر -۹ مهرماه تا ۹ آبان

رموز سنگ های ماه تولد

اپال سنگ اصلی ماه اکتبر است و دیر زمانی است که به دلیل درخشش رنگارنگ و تغییرات رنگی بسیار محبوب است. نام این سنگ از کلمه یونانی «اپالوس» گرفته شده که به معنای «تغییر رنگ قابل دیدن» است و همین ویژگی چندگانگی رنگی باعث شده که در بسیاری از فرهنگ‌های باستانی سنگی جادویی تلقی شود. رومیان باستان معتقد بودند که اپال خوش شانسی می‌آورد و عرب‌ها بر این باور بوده‌اند که این سنگ در هنگام وقوع رعد و برق از بهشت سقوط کرده است. اپال دارای طیفی از رنگ‌های سرد تا گرم است و برخی از انواع مشهور آن اپال آتشین مکزیکی، اپال «بولدر» استرالیایی رنگین کمانی و اپال مشکی است. در سال‌های اخیر «تورمالین» نیز به عنوان سنگ رسمی این ماه معرفی شده است.

«سیترین» سنگ ماه نوامبر-۱۰ آبان تا ۹ آذر ماه

رموز سنگ های ماه تولد

سیترین نوعی کوارتز است که طیف رنگی آن زرد کم رنگ پاستلی تا نارنجی مایل به قهوه‌ای تیره را شامل می‌شود. سیترین به کوارتز شفابخش معروف است و سبب ارتقاء سلامت و ایجاد انرژی در دارنده سنگ شده و افسردگی را کاهش می‌دهد. نام سیترین به دلیل سایه سیترسی آن است که به دلیل وجود ساختارهای آهن در این سنگ بوجود می‌آید. جواهرات مزین به این سنگ مانند اشعه‌ای از خورشید در دل یک پاییز غمگین است.  سنگ دوم ماه نوامبر، «توپاز» سنگی نیمه قیمتی است که به وفور در برزیل یافت می‌شود.

«توپاز آبی» سنگ ماه دسامبر -۱۰ آذر تا ۱۰ دی ماه

رموز سنگ های ماه تولد

ماه دسامبر دارای سه سنگ ماه است که همگی طیفی از رنگ‌های آبی را نشان می‌دهند. توپاز آبی در سایه‌های مختلف از آبی آسمانی کم رنگ تا نیلی پر رنگ در«توپاز لندن» یافت می‌شود. توپاز سنگی تطبیق پذیراست و سختی آن باعث می‌شود که دربرابر خراشیدگی مقاوم باشد. توپاز را می‌توان به اشکال مختلف برش داد و از این طریق وضوح و درخشندگی آن افزایش پیدا می‌کند. دو سنگ دیگر این ماه فیروزه و سنگ نسبتا جدید «تانزانیت» است که در سال ۱۹۶۷ کشف شده است.
از منظری دیگر سنگ ماه تولد و عنوان‌هایی مشابه یا اطلاق خواص مختلف به یک سنگ تنها می‌تواند حربه‌ای در جهت تبلیغات و فروش بیشتر این محصولات باشد که دردنیای بازاریابی شگردی همیشگی و ماندگار است.

 

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (13 امتیاز, میانگین: 3٫54 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =

محصولات مرتبط در فروشگاه