Telegram support Whatsapp support

رهایی از خروپف

خروپف کردن در بزرگسالان امری رایج است که بی شک آزاردهنده است، اما بسیاری از افراد خروپف کردن را مشکلی بی خطر می دانند.
در این قسمت راه هایی برای رفع خروپف را عنوان کرده ایم برای رهایی از خروپف
خروپف
5 راه شگفت انگیز برای رهایی از خرو پف

تحقیقات جدید نشان داده که جوراب پوشیدن از خرناس کشیدن جلوگیری می‌کند، اما برای فرار از خرخرهای شبانه راه‌های دیگری هم وجود دارد، مانند استفاده از توپ تنیس و تمرین آواز.
از هر چهار نفر انسان روی زمین یک نفر در خواب خرناس می‌کشد، اما نکته جالب‌تر این‌که شیوع این مشکل در مردان دو برابر زنان است، موضوعی که همزمان برای زنان خوشایند و هم ناخوشایند است. به‌همین دلیل تعجبی ندارد که روش‌های جدید حل مشکل خروپف که ارائه می‌شوند با پوشش خبری گسترده‌ای روبرو شوند؛ حال هرقدر که این روش‌ها غیرمحتمل باشند.

۱- جوراب واریس

به استناد پژوهشی که مقاله آن به تازگی منتشر شد، پوشیدن جوراب‌های واریس برای جلوگیری از لخته شدن خون می‌تواند از خروپف کردن جلوگیری کند. در طول روز، مایعی در قسمت‌های پایینی پا انباشته می‌شود که شب‌هنگام به سوی گردن می‌رود و مشکل را بدتر می‌کند. جوراب‌های واریس مقدار انباشتگی این مایع را کاهش می‌دهند و پژوهش اخیر نشان داده مردانی که در طول روز جوراب واریس می‌پوشند، احتمالاً کمتر در شب خروپف می‌کنند.

۲- توپ‌های تنیس

افرادی که به پشت می‌خوابند احتمالاً بیشتر خروپف می‌کنند، چراکه زبان و بافت‌های نرم بیشتر درخطر افتادن و بستن راه‌های هوایی هستند.
برای جلوگیری از این وضع، برخی پزشکان پیشنهاد می‌دهند که وصل کردن توپ تنیس به پشت تی‌شرتی که موقع خواب می‌پوشید، موجب احساس ناراحتی هنگام خوابیدن به پشت می‌شود و شما را وادار می‌کند که به پهلو بخوابید. سرانجام به خوابیدن به پهلو عادت خواهید کرد و دیگر نیازی به توپ تنیس نخواهد بود.

۳- آواز خواندن

درس‌های آوازی وجود دارد که هدف از آن بهبود زندگی خروپف کننده‌ها است و ماهیچه‌ها را در مکان معمول لرزش ناشی از خروپف کردن مانند کام نرم، زبان، مجرای هوایی و … تنظیم می‌کند.
شواهدی وجود دارد که تمرین‌های مداوم آواز خواندن ممکن است به افرادی که خروپف می‌کنند کمک کند اما برای تأیید قطعی آن نیاز به پژوهش‌های بیشتری است.

۴- نوار چسب!

اگر خروپف کردن اغلب زمانی اتفاق بیفتد که کام نرم دهان، ورودی راه‌های هوایی را بندد و آن نیز زمانی اتفاق بیفتد که دهان باز مانده باشد، یک راه‌حل این است که دهان را بسته نگه دارید. انواع و اقسام نوارهای بالا کشنده وجود دارند که مانع از افتادن کام دهان در هنگام خواب می‌شوند، اما برخی پیشنهاد دیگر و ارزان‌تری دارند: به جای این‌که کلی پول خرج این چیزها کنید، با صرف هزینه‌ای اندک، به شیوه خانگی مشکل را حل کنید.

۵- بالش جدید

به رغم آن‌که برخی متخصصان خوابیدن بدون بالش را توصیه می‌کنند، اما تمیز نگه‌داشتن بالش‌هایی که استفاده می‌کنید هم برای رهایی از خروپف مؤثر است. مواد آلرژی‌زا و ریزجانداران موجود در بالش‌ها می‌تواند دلیل خروپف شما باشد، از همین رو پیشنهاد می‌شود که هر شش ماه، بالش‌های خود را عوض کنید.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه