Telegram support Whatsapp support

روش .استفاده از دستگاه تامبلر – قسمت دوم

روش .استفاده از دستگاه تامبلر – قسمت دوم

سختی سنگ .قیمتی

تمامی گوهرهایی که در مخزن دستگاه تامبلر شما .می باشند باید از سختی یکسانی برخوردار باشند. گوهرهای .سخت تر امکان دارد که گوهرهای نرم تر خراش دهند.. حتی اگر شما تنها یک سنگ قیمتی دارید که .از بقیه سنگ هایتان سخت تر است آن را از .مخزن دستگاه تامبلر بیرون بیاورید، زیرا همین یک سنگ.، گوهرهای دیگر را آسیب می رساند. (البته .سنگ هایی که به عنوان پر کننده فواصل استفاده می .کنید تنها می توانند از گوهرهایی که تصمیم به پولیش .آنها دارید، نرم تر باشند. زیرا اهمیتی ندارد .که آنها خراشیده شوند.)

%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%be%d9%88%d9%84%db%8c%d8%b4-%d9%84%d9%88%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%86

اندازه گیری سختی .سنگ ها ابتدا ممکن است که به نظر سخت و .دلهره آور باشد، اما دستگاه های بسیار ساده ای .برای این منظور وجود دارند. به عنوان مثال سختی .چاقو ۶ تا ۶٫۵، سوهان چیزی در .حدود ۷ است. همچنین می توان مجموعه ای از .سنگ ها را تهیه کرد که شما از سختی آنها .اطلاع دارید.

 

دستگاه تامبلر

گوهرهایی که .در سختی یک اندازه دارند، به همدیگر آسیبی نمی .رسانند. بنابراین اگر سنگی با درجه سختی معین را .بر روی گوهری که سختی آن را نمی دانید بکشید.، اگر سختی یکسانی داشته باشند، خراش نمی بیند.. به عنوان مثال اگر می خواهید چند تکه عقیق .را صیقل دهید، از یکی از آنها برای آزمایش .خراش دادن مابقی استفاده نمایید. این عقیق، عقیق .های دیگر را خراش نداده و خودش نیز خراشیده نمی .شود. اگر آثاری از خراش را با این آزمون .بر روی سنگ مشاهده نمودید، نباید آن گوهرها را .درون مخزن تامبلر بیاندازید.

 

تمامی سنگ ها .پولیش نمی شوند، تنها آنهایی که سخت تر از .بقیه هستند، صیقل می خورند. برای این منظور .یک آزمایش ساده وجود دارد. یکی از گوهرها را .با چاقو جیبی خراش دهید. اگر نمونه شما خراش .پیدا نکرد، در آن صورت درون دستگاه تامبلر پولیش .خواهد خورد.

 

صدا

مکان، مکان.، مکان. باید به این نکته توجه داشته باشید.، که چه مکانی را می خواهید به این فرآیند .اختصاص دهید. دستگاه های تامبلر سنگ های قیمتی وسایلی .پر سر و صدا بوده و در برخی اوقات نیاز .به ۲۴ ساعت کار برای صیقل دادن، دارند. .دستگاه تامبلر لورتن با مخزن سایشی که دارد، سعی .کرده تا صدا را کاهش دهد. اما با این .وجود آنها هنوز نیز پر سر و صدا می باشند.. لازم به ذکر است که دستگاه هایی با مخزن .فلزی صدایی دو برابر دیگر دستگاه ها تولید می کنند..

 

اگر شما مکان مناسبی برای قرار دادن .دستگاه ندارید، می توانید با قرار دادن یک جعبه .مقوایی یا یک ملحفه کهنه بر روی تامبلر، صدای .دستگاه را تا حدی کاهش دهید.

 

منبع .مقاله:

سایت gemsociety

 

برای مشاهده کانال سنگ شناسی اینجا را کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 2٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 5 =

محصولات مرتبط در فروشگاه