Telegram support Whatsapp support

روش استفاده از دستگاه تامبلر – قسمت سوم

روش .استفاده از دستگاه تامبلر – قسمت سوم

 

انتخاب .یک دستگاه تامبلر سنگ های قیمتی

 

%d9%88%db%8c%d8%a8%d8%b1%d9%87-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c-wjt

دو .مدل دستگاه تامبلر وجود دارد: گردشی و لرزشی. .دستگاه های تامبلر گردشی بسیار مشهورتر از نوع دیگر هستند.. این دستگاه ها در بسیاری از فروشگاه ها به .چشم می خورند. این دستگاه ها کمترین قیمت را .داشته و در اندازه های گوناگون موجود هستند. تامبلر .های لرزشی، سنگ های درونی مخزن خود را تکان .می دهند که این روش سبب می شود کمتر گوهرها .بر روی یکدیگر بغلتند.

 

این نوع .تامبلرها سریعتر گوهرتان را صیقل می دهند. میزان سنگی .که با دستگاه گردشی به مدت یک هفته صیقل داده .می شود با دستگاه لرزشی دو روز به طول می .انجامد. البته دستگاه های لرزشی یک عیب نیز دارند.. مخزن این دستگاه ها توان صیقل دادن سنگ های .بسیار زبر و زیاد را ندارند. بنابراین به سرعت .کهنه و فرسوده می گردند. از این رو از .این دستگاه ها معمولا برای گوهرهایی که کار تراش و .پولیش آنها به پایان رسیده استفاده کرده و برای اهداف .متداول و معمول توصیه نمی شود.

 

درمورد .دستگاه های تامبلر همیشه باید میزانی هزینه برای خرید مخزن .اضافی آن بکنید. تنها مخزن دستگاه تامبلر خود را .برای صیقل دادن استفاده نمایید. این در زمانی بیشتر .خود را نمایان می کند که شما از مخزن پلاستیکی .استفاده می نمایید. تمیز کردن مخزن های پلاستیکی بسیار .دشوار است. اگردانه های زبری در درون مخزن شما .حتی به میزان بسیار کم باقی بماند و بخواهید گوهرتان .را با این مخزن پولیش کنید، این دانه ها .گوهر شما را خراش می دهد. در این صورت .صیقل گوهرتان بسیار بد شده و در نتیجه مجبورید که .به عقب برگشته مخزن را با دقت بیشتری تمیز کرده .و مجددا آن سنگ های قیمتی را پولیش دهید..

 

هنگامی در صیقل دادن با دستگاه تامبلر به .نتیجه مساعد می رسید که در انتخاب مواد ساینده ای .که درون مخزن می ریزید دقت نمایید. بسیاری از .شرکت ها به همراه دستگاه تامبلر خود، مواد ساینده .را نیز به شما پیشنهاد می دهند. تجهیزات کامل .پولیش دادن برای افراد مبتدی توصیه می شود. زمانیکه .به تجربه شما در امر گوهرتراشی افزوده شد، می .توانید روش ها و دستگاه های گوناگون پولیش را امتحان .و آنها را با یکدیگر ترکیب نموده و در هزینه .خود به بهترین شکل صرفه جویی کنید.

 

.منبع مقاله:سایت gemsociety

برای مشاهده کانال سنگ شناسی اینجا را کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (3 امتیاز, میانگین: 3٫67 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + بیست =

5 دیدگاه

  1. سلام ،من بدلیل سرمایه در پی دستگاهی دسته دوم هستم با گنجایش 5_6لیتری.آیا امکان دارد میان کارتان بچنین موردی بربخورید ،سپاسگذر میشوم اگر بنده را مطلع سازید صادقانه و بی تعارف .تشکر از شما عزیزان .

محصولات مرتبط در فروشگاه