Telegram support Whatsapp support

روغن ماهی و پیشگیری از بیماری قلبی

امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی جوامع و تغییر عادات غذایی افراد توجه به سلامتی نکته حائز اهمیتی می باشد.

استفاده از روغن و نامناسب بودن آن سبب بروز بیماری های قلبی عروقی می‌شود.

روغن ماهی

پیام فرح بخش متخصص تغذیه درباره انواع روغن ها و فواید و مضرات آن ها بیان کرد: افراد برای روغن مصرفی خود می‌توانند انتخاب های متفاوتی داشته باشند، یکی از این انتخاب‌ها استفاده از روغن جامد است که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفته ولی امروز به سبب چربی ترانس بالای آن‌ها و آسیبی که می تواند به سیستم قلب و عروق وارد کند، ‌توصیه نمی‌شود.

فرح بخش در ادامه عنوان کرد: دسته  دیگری از روغن‌های مصرفی، گیاهی هستند که به صورت مایع موجودند مانند روغن‌های سرخ کردنی، کانو، آفتابگردان، ذرت و ماهی از این روغن‌ها می‌توان برای تفت دادن استفاده کرد اما استفاده آن ها برای سرخ کردن طولانی بسیار مضر می‌باشد و فقط باید از روغن سرخ کردنی مخصوص استفاده شود.

وی ادامه داد: نوع دیگر روغن‌ها به حیوانی و کرمانشاهی مشهورند که به علت وجود چربی اشباع بالا باعث آسیب جدی عروق قلب شده و افراد را به راحتی در معرض بیماری و سکته‌ی قلبی قرار می دهد، به همین دلیل مصرف این نوع روغن باید کمتر از ده درصد کالری روزانه فرد را تشکیل دهد و در موادی مانند روغن حیوانی، کره، خامه، سرشیر و. . . یافت می‌شود.

وی افزود: روغن ماهی حاوی نوع خاصی از چربی به نام امگا 3 است که برای سلامت قلب مفید و به دلیل اثرات ضد التهابی که دارد در بیماری‌های متعددی چون روماتولوژیک که شامل آرتروز و رماتیسم است، کاربرد دارد. دو جز عمده در روغن ماهی DPA و دیگری DTIA است که اثرات قابل ملاحظه‌ای در سلامتی افراد دارند.

نکته مهم راجع به روغن ماهی این است که باعث رقیق شدن خون می‌شود و برای افرادی که از داروهای رقیق کننده مثل آسپرین استفاده می‌کنند، باید حساب شده و با تجویز پزشک انجام پذیرد به خصوص اگر به صورت کپسول‌های روغن ماهی مصرف گردد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + یازده =

محصولات مرتبط در فروشگاه