Telegram support Whatsapp support
رولکس
رولکس

رولکس برند لوکس دنیای ساعت های مچی

رولکس یک شرکت ساعت سازی سوئیسی است. این برند از شهرت بسیار خوبی در میان مردم برخوردار است در این مقاله «رولکس برند لوکس دنیای ساعت های مچی» به تاریخچه این برند می پردازند:

هانس ویلسدورف در مارس ۱۸۸۱ در شهر کولمباخ ایالت باواریای آلمان متولد و در کودکی بدون پدر و مادر بزرگ شد. هانس برای شرکت ساعت‌سازی سوئیس «لا شو دو فوند» کار می‌کرد. او در سال ۱۹۰۵ به لندن نقل مکان کرد تا کسب‌وکار خود را با ارایه قطعات ساعت با کیفیت، اما با قیمت معقول، راه‌اندازی کند. در همان سال او به همراه برادر زن خود آلفرد دیویس شرکت «ویلسدورف و دیویس» را در لندن تاسیس کرد. ویلسدورف سپس با یک تولید‌کننده ساعت در بیین (در نزدیکی برن در سوئیس) به نام هرمان آئگلر برای واردات ساعت مچی شریک شد.

رولکس
رولکس

ویلسدورف در سال ۱۹۰۸ برند رولکس را خلق کرد تا تحت آن نام، ساعت‌های شرکت را بفروشد. در زمان جنگ جهانی اول، چون مالیات بر واردات کالاهای لوکس افزایش یافته بود، ویلسدورف لندن را ترک کرد و به سوئیس رفت و در لا شو دو فوند دفتری برای شرکت باز کرد.
نام رولکس در ۱۵ نوامبر سال ۱۹۱۵ برای شرکت به ثبت رسید. ویلسدورف خود این نام را ابداع کرده و گفته بود می‌خواهد در هر زبانی به راحتی قابل‌تلفظ باشد. او همچنین بر این باور بود که از لحاظ صوتی نام رولکس مانند صدای کوک کردن ساعت است و به علاوه به اندازه کافی کوتاه است که روی صفحه ساعت جا شود.

رولکس
رولکس

رولکس که در حال حاضر نامی پیشتاز در بازار ساعت‌های مچی لوکس است، برای بیش از یک قرن است سمبل کارکرد و پرستیژ به حساب می‌آید. ساعت‌های رولکس از اعتبار و شهرت زیادی نزد مردم جهان برخوردارند. شرکت رولکس که دفتر مرکزی آن در ژنو در سوئیس واقع شده با بیش از ۲۸ شریک در سرتاسر دنیا و با اتکا بر ۴۰۰۰ تولید‌کننده ساعت رولکس در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا همچنان به گسترش خود بر پایه نوآوری و دستاوردهای خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر، برونو میر مدیر عامل و میشائیل المز مدیر مالی شرکت رولکس هستند. درآمد این شرکت در سال ۲۰۰۵ با بیش از ۵۸۰۰ کارمند در حدود ۷٫۴ میلیارد دلار بوده است.

رولکس
رولکس

میزان تولید این شرکت در حدود ۲۰۰۰ ساعت در روز می‌باشد. رولکس نوآوری‌های زیادی انجام داده است که از جمله آنها تولید اولین ساعت مچی با تغییر تاریخ اتوماتیک روی صفحه، اولین ساعت مچی با تغییر تاریخ و روز اتوماتیک روی صفحه، اولین ساعت مچی ضد آب تا عمق ۱۰۰ متری،‌ اولین ساعت مچی که زمان دو منطقه را همزمان نشان می‌دهد، است. به علاوه رولکس اولین تولید‌کننده ساعتی بود که مجوز نصب کرنومتر برای ساعت‌های مچی را دریافت کرد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =

یک دیدگاه

  1. چی ساعت های قشنگی…

محصولات مرتبط در فروشگاه