Telegram support Whatsapp support
رکود طلا و افزایش قیمت جهانی نقره
رکود طلا و افزایش قیمت جهانی نقره

رکود طلا و افزایش قیمت جهانی نقره

چندی پیش بود که مطلبی درباره افت جهانی طلا در سایت منتشر کرده بودیم و به جزئیات کامل این افت اشاره کردیم. حال تحلیلگران اقتصادی در بیانیه ای جدید به این موضوع اشاره کرده اند که سال جدید میلادی قیمت جهانی فلزات دچار دگرگونی بسیار زیادی می شود و شاهد نوسانات خواهیم بود، تغییراتی که در آن قیمت نقره افزایش چشمگیری خواهد داشت.

رکود طلا و افزایش قیمت جهانی نقره
رکود طلا و افزایش قیمت جهانی نقره

تحلیلگران اقتصادی هشدار می دهند که فلزات گرانبها بار دیگر در سال ۲۰۱۶ میلادی با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد ولی در نهایت عملکرد نقره بهتر از طلا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این گزارش بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا می تواند تا حد زیادی تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها را کاهش دهد. قیمت جهانی نقره در ماه دسامبر به کمترین سطح خود در ۶ سال اخیر رسیده است.

ولی به نظر می رسد قیمت نقره در سال ۲۰۱۶ میلادی با افزایش نسبی روبرو خواهد شد. البته رشد قیمت نقره در شش ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی اتفاق نخواهد افتاد. برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمال کاهش قیمت هر اونس نقره تا ۱۳ دلار در شش ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی وجود دارد و این رقم در شش ماه دوم با افزایش قیمت بیشتری روبرو خواهد شد.

بانک اسکاتیا موکاتا نیز اعلام کرده است که سطح حمایتی قیمت نقره در شش ماه نخست سال آینده ۱۲ دلار خواهد بود ولی قیمت این فلز تا پایان سال آینده به ۱۹ دلار خواهد رسید.

با توجه به بهبود تولیدات صنعتی آمریکا و برخی کشورهای توسعه یافته احتمال رشد تقاضای نقره در بخش های صنعتی نیز وجود دارد و این مساله موجب تقویت بیشتر قیمت نقره شود.

چشم انداز بلندمدت بازار نقره نیز در شرایط کنونی درخشان است و سرمایه گذاران می توانند با اطمینان بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در این بازار اقدام کنند.

با توجه به رشد احتمالی تقاضا طی ماه های آینده و کمبود عرضه و تولید احتمالا قیمت هر اونس نقره طی سال آینده به بالاتر از ۱۵ دلار خواهد رسید.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که کف قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۰۰۰ دلار خواهد بود و اگر قیمت طلا به کمتر از ۱۰۰۰ دلار برسد بسیاری از شرکتهای معدنی تولید طلا را متوقف خواهند کرد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =

2 دیدگاه

  1. سلام
    من دوهفته پیش یه انگشتر طلا سه گرمی تقریبا از بازار بزرگ طلا در تهران خریدم که تو شناسنامه نوشته ۰٫۳ سوت یاقوت و ۰٫۱۲ سوت هم الماس با قیمت ۷۵۰ هزار
    من وقتی جواهرات شما رو میبینم تعجب میکنم که چطور انقد گرون خریدم
    لطفا به من بگین چطوره این؟!

    • سلام خانم پرندوش، جواهرات و سنگ های قیمتی هنگامی که با طلا به فروش می رسند متاسفانه چندین برابر قیمت سنگ دریافت می شود. ضمن اینکه خرید طلا همراه با اجرت ساخت، سود و درصد طلا فروش و مالیات می باشد که خوشبختانه در خرید نقره این درصد مالیات و اجرت و غیره وجود ندارد.

      جواهرات بینا را که با فاکتور رسمی و ضمانت هستند می توانید با قیمت های بسیار مناسب تهیه نمایید.

محصولات مرتبط در فروشگاه