Telegram support Whatsapp support

زیباترین سازه هایی که از رویش درختان ایجادشده است

تصاویری زیبا از سازه های جالب که با استفاده از رویش درختان به وجود آمده است.

در این مطلب به بررسی چند مورد می پردازیم.

با ما همراه باشید و از دیدن آنها لذت ببرید…

این طاق جنگلی ابتدا در سال ۱۹۹۸ کاشته شد و ۱۰ سال‎ ‎طول کشید تا رشد کند و کامل شود. این یکی ‏از نمونه های خارق العاده سازه‎ ‎های زنده دنیاست.

این گنبد که ایده طراح‎ Marcel Kalberer ‎است از ‏چندین درخت‎ ‎که در اطراف کاشته شده و به هم متصل شده اند ساخته شده است.

۳

‎ ‎این سازه ایتالیایی در سال ۲۰۱۰ کاشته شد. در طرح این‎ ‎ساختمان ۴۲ ستون زنده و پنج دالان پیش ‏بینی شد.

درختان در حال رشد اکنون با‎ ‎قابهای چوبی هدایت می شوند و پس از رشد درختان و با گذر ‏زمان این نگهدارنده‎ ‎ها جدا میشوند. هنوز درختان تا سقف رشد نکرده اند اما طاقهای سرستون ها در‎ ‎حال شکل گیری است.

۶ ۵

این کلیسای جامع که از درختان ساخته شده است تا حدودی‎ ‎از بقیه سازه های زنده متفاوت است چرا که ‏به جای هدایت درختان و شکل دادن‎ ‎به شاخه ها، درختان در این کلیسا در جاهای خاصی کاشته شده اند ‏و در فرم یک‎ ‎کلیسا طراحی شده اند.

از روی زمین این درختان مانند ردیفی مرتب از درختان‎ ‎به نظر ‏می رسند که در زمینی کاشته شده اند اما اگر از بالا به این‎ ‎درختان نگاه کنیم طرح کلیسا واضح تر ‏میشود. برای کسانی که به هلیکوپتر‎ ‎دسترسی ندارند ماکتی از کلیسای درختی برای تماشا قرار دارد‎. ‎ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏

۷

‎ ‎نوع دیگر معماری زنده، یک درخت کهن که از قبل وجود داشته را‎ ‎تغییر شکل میدهد و به عنوان ‏بنایی قابل استفاده در می آورد. کلیسای کوچک‎ ‎بلوط در فرانسه از همین دسته میباشد. این درخت عظیم ‏در بدنه خالی خود که از‎ ‎برخورد سائقه در صدها سال پیش بوجود آمده دو محراب کلیسا جای داده است.

این‎ ‎محراب ها که در سال ۱۶۰۰ ساخته شده اند امروزه هم وجود دارند و برای رسیدن‎ ‎به آنها باید از راه ‏پله استفاده کرد.‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏‏‏ ‏

۱۱

۱۲

پل های درختی نوعی از معماری زنده هستند که از ریشه درختان در ساخت آنها استفاده می شود. پل ‏Jembatan Akar‏ در غرب سوماترا از ریشه های بافته شده دو درخت بانیان در دو طرف رودخانه ‏باتانگ بایانگ ساخته شده است. ساخت این پل ابتدا در سال ۱۸۹۰ توسط معلمی شروع شد که ‏میخواست راهی مطمئن و امن برای عبور شاگردانش از رودخانه درست کند. از آن زمان تا کنون پل ‏محکم تر و مقاوم تر شده است.

۱۳ ۱۴ ۱۵

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 4٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + ده =

محصولات مرتبط در فروشگاه