Telegram support Whatsapp support

ساخت نوعی پیل سوختی کوچک پرتوان در دانشگاه امیرکبیر

y

پژوهشگران دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نوعی پیل سوختی کوچک پرتوان را با موفقیت طراحی کرده و ساختند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میلاد رضائی دانش آموخته دکتری مواد این دانشگاه پیل‌های سوختی را به علت مصرف هیدروژن یا دیگر ترکیبات شیمیایی بدون ایجاد پسماندهای سوختی، از جمله منابع تولید انرژی پاک برشمرد و گفت: یکی از اهداف این پژوهش جایگزین کردن فلز پالادیم به جای پلاتین به عنوان کاتالیست پیل سوختی بود.

وی افزود: پالادیم قیمتی در حدود نصف پلاتین داشته، در طبیعت فراوان‌تر و در کشورمان هم قابل دسترس است.

وی امکان استفاده از اتانول و اسید فرمیک را از جمله ویژگی‌های این پیل سوختی برشمرد و تصریح کرد: اضافه کردن مخزن اتانول یا اسید فرمیک می‌تواند این پیل سوختی را به باتری پرقدرت و بادوام برای وسایل برقی کم مصرف مانند لپ تاپ در مکان‌هایی که دسترسی به برق شهری مقدور نیست فراهم کند به گونه‌ای که 250 سی سی سوخت اسید فرمیک به مدت 72 ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌کند.

پژوهشگر طرح گفت: البته امکان رسیدن به توان‌های بالاتری هم با تزریق گاز هیدروژن وجود دارد،‌ از این رو از این طراحی می‌توان در باتری‌های بزرگ قابل کاربرد در خودرو یا موتورسیکلت استفاده کرد.

وی افزود: عمده قسمت‌های این پیل در داخل کشور طراحی و ساخته شده است.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 10 =

محصولات مرتبط در فروشگاه