Telegram support Whatsapp support
الماس

راه هایی جهت بزرگتر دیده شدن سایز الماس

الماس سنگ گران قیمتی است که از گذشته بسیار مورد توجه افراد بوده است. با توجه به قیمت بالای این سنگ ، اغلب تلاش می شود آن را به گونه ای استفاده کنند که بزرگتر از اندازه واقعی آن مشاهده شود. برش ، شکل و نحوه قرار گیری آن روی انگشتر و … در ظاهر آن تأثیر گذارند . در ادامه روش ها و تکنیک هایی را که سبب بزرگتر دیدن شدن الماس می شود بیان می کنیم:

الماس
انگشتر_الماس

تکنیک هایی جهت بزرگتر دیده شدن الماس

1 / شکل :

الماس فانتزی معمولاً بزرگتر از الماسهای گرد با وزن برابر دیده می شوند، این امر به ویژه در مورد الماسهایی با اشکالی مانند بیضی و گلابی بیشتر صادق است.

2/ برش  :

الماسهایی با برش کم عمق نسبت به سنگهای یک اندازه با برش بیشتر ، در اندازه بزرگتر دیده می شود اما دقت نمایید که با این کار ، درخشش آن کاهش می یابد .

3/ تنطیم دور الماس :

برخی از چیدمان های نگین روی انگشتر موجب بزرگتر دیده شدن آن می گردند برای مثال تنظیم پرنسسی که نگین را بالاتر از سطح انگشتر نگه می دارد اما به خاطر داشته باشید که در این چیدمان ، حفاظت کمتر است و احتمال افتادن نگین وجود دارد.

الماس
انگشتر_الماس

4/سنگ بیشتر :

برای افزایش اندازه انگشتر می توانید سنگ های دیگری را اضافه کنید. اگر می خواهید سنگ اصلی در یک حلقه سه سنگ بزرگتر به نظر برسد ، اندازه سنگ های دیگر باید نصف اندازه سنگ اصلی باشد.یک تنظیم هاله یا یک bezel ، یک دور نگین اضافی را در اطراف نگین مرکزی، اضافه می کند. این الماسهای کوچک قطر کلی حلقه شما را گسترش می دهند و باعث می شوند الماس شما بزرگتر به نظر برسد. تشخیص این سنگهای منفرد کوچک دشوار است ، بنابراین یک تنظیم هاله باعث می شود فکر کنید که این جواهرات از الماسهای بیشتر و بزرگتری تشکیل شده است.

5/ تنظیم vintage :

گزینه دیگر حلقه پرنعمت یا vintage است. این نوع حلقه های الماس از دهه 1940 بسیار محبوب شده اند. در این نوع تنظیم ، قلاب های فلزی به شکل مربع ساخته شده اند تا الماسهای گرد به شکل مربع و بزرگتر از آنچه در واقع هستند ظاهر شوند. سنگهای جانبی ، مانند الماسهای کوچک که در هر دو طرف یک سنگ مرکزی قرار گرفته اند ، باعث می شوند تا نگین کانونی بزرگتر دیده شود.

الماس

6/ تعدادچنگ ها :

چنگ های دور الماس نیز در اندازه آن تاثیر گذار اند، یعنی اگر دور جواهر شش میخ باشد نسبت به چهار میخ، این سنگ کوچکتر دیده می شود.

7/فلز :

فلز مناسب باعث ایجاد تفاوت خواهد شد. پلاتین یا طلای سفید با الماس سفید، باعث بزرگتر شدن آن می شود. یک تنظیم طلای زرد می تواند الماس مایل به رنگ زرد را بزرگتر نشان دهد. اگر نگین شما کوچک است ، مطمئن شوید که انگشتر شما باند خیلی ضخیمی نداشته باشد. باند هرچه باریک تر باشد ، مرکز کانونی شما بیشتر خواهد بود. بنابراین تنظیمات خود را متناسب با اندازه الماس خود انتخاب کنید.

8/ الماس خود را تمیز نگه دارید

یک الماس تمیز می درخشد و بزرگتر به نظر می رسد. تمیز کردن منظم این سنگ باعث ایجاد تفاوت در درخشش  آن شما می شود. این یک راه آسان برای بزرگتر شدن این سنگ قیمتی است.

الماس

 

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 17 =

محصولات مرتبط در فروشگاه