Telegram support Whatsapp support

سلامتی و شادابی

Best-Vegetables-for-Health

 

راهکارهایی ساده برای پاکسازی کبد

همان طور که منزل را باید از کثیفی پاک سازی کرد، لازم است بدن نیز سم زدایی شود زیرا هر روز در معرض میزان زیادی از مواد شیمیایی موجود در خوراکی ها و … قرار می گیریم.

اگرچه بدن به طور خودکار برخی از این مواد شیمیایی را دفع می کند اما به علت بالا بودن میزان سموم گاهی بدن دچار مشکل می شود.

بدون شک کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن است که سیستم طبیعی سم زدا به حساب می آید. برای پیش گیری از جذب چربی کبد آن را به سموم قابل حل در آب تبدیل می کند تا بدن بتواند به آسانی آن را دفع کند.

این تنها یک نقش کوچک است که کبد در بدن ایفا می کند. کبد دارای بیش از ۵۰۰ عملکرد است، از جمله آن ها سوخت و ساز چربی و تنظیم هورمون است. در صورتی که روی کبد فشا زیادی وارد شود، این عضو دچار مشکل می شود. برای پاکسازی کبد و حمایت از آن و همچنین کمک به روند طبیعی سم زدایی بدن به نکاتی که در ادامه بیان می شود، توجه کنید.

روی کبد فشار اضافه نیاورید

کبد به طور طبیعی سخت کار می کند و مصرف موادی چون مسکن های otc که بر این عضو حیاتی فشار می آورد، برای آن مضر است. در واقع مصرف تدریجی، اندک و منظم مسکن ها، علت عمده بیماری های کبدی و از کارافتادگی آن است.

مصرف آب لیمو را افزایش دهید

آب برای سیستم طبیعی سم زدایی ماده مهمی محسوب می شود. از این طریق است که بدن سموم را دفع می کند. اسیدسیتریک آب لیمو، کبد را در تولید صفرا کمک می کند کیسه صفرا نیز ارگان دیگری از بدن است که برای دفع سموم استفاده می شود.

گیاهان مفید برای کبد

زردچوبه، خار مریم و قاصدک، پاک کننده و محافظت کننده کبد است. سعی کنید به طور روزانه، ۵۰ میلی گرم زردچوبه، ۵۰۰ میلی گرم عصاره قاصدک یا ۵۰۰ میلی گرم خار مریم مصرف کنید.

سبزیجات برگ دار

کلم بروکلی، کلم برگ و … برای سم زدایی مفید است از این سبزیجات حداقل روزی یک وعده مصرف کنید.

ماده معدنی کافی مصرف کنید

ماده کانی برای روند سم زدایی کبد مهم است، بنابراین مواد غذایی غنی از مواد معدنی مصرف کنید ماده معدنی مهم برای سم زدایی کبد شامل کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم، مس، آهن، سلنیم، روی و منگنز است.

سلامت و شاداب باشید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 17 =

محصولات مرتبط در فروشگاه