Telegram support Whatsapp support

سناتور کاتن خواستار بمباران تاسیسات هسته ای ایران شد

سناتور کاتن با گفتن این عبارت که آرزوی اوباما برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران یک آرزوی کودکانه و پوچ است، افزود:” تمام آن چیزی که ما از اوباما می خواهیم نشان دادن همان حد قاطعیت دولت کلینتون در مواجهه با برنامه هسته ای و موشکی دولت عراق در سال 1998 است.”
1632954

“تام کاتن” سناتور تازه کار جمهوریخواه آمریکایی در مصاحبه ای رادیویی بار دیگر با انتقاد از سیاست دولت اوباما در قبال توافق هسته ای با ایران، خواستار بمباران تاسیسات هسته ای ایران شد.سناتور کاتن : توافق با ایران آرزوی پوچ و کودکانه اوباماست

به نقل از وب سایت رادیو ملی آمریکا (NPR) کاتن که اقدام ماه گذشته او در نگارش نامه ای با امضای 46 سناتور جمهوریخواه دیگر خطاب به مقامات ایران با اعتراض شدید دولت اوباما مواجه شده است در یک گفت و گوی رادیویی با انتقاد از اصرار دولت اوباما برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران اعلام کرد توجیه اوباما برای رسیدن به یک توافق با ایران یا رفتن به سوی یک جنگ نادرست است.

او با اشاره به اینکه اوباما دیگران را متهم به انتخاب های نادرست می کند، از گزینه اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران دفاع کرد.

او گفت:” اوباما تلاش دارد نشان دهد گزینه نظامی علیه ایران همانند اقدام سال 2003 دولت آمریکا علیه عراق و پیاده کردن 150 هزار نیروی نظامی زمینی در عراق هزینه زا است در حالی که چنین نیست و وقتی ما سخن از گزینه نظامی علیه ایران می کنیم بیشتر منظورمان اقدامی نظامی مشابه حمله 4 روزه به عراق در دوره بیل کلینتون برای نابودی تاسیسات مشکوک هسته ای و نظامی عراق است.”

دولت آمریکا در سال 1998 و در دوره بیل کلینتون یک عملیات هوایی گسترده و سنگین علیه عراق صورت داد و تاسیسات نظامی و موشکی عراق را بمباران کرد. این عملیات 4 روزه پس از اعلام بازرسان سازمان ملل مبنی بر عدم همکاری دولت صدام با بازرسان سازمان ملل صورت گرفت و بیش از 100 نقطه از تاسیسات نظامی عراق هدف حمله هوایی و ناوهای موشک انداز آمریکا قرار گرفت.

سناتور کاتن با گفتن این عبارت که آرزوی اوباما برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران یک آرزوی کودکانه و پوچ است، افزود:” تمام آن چیزی که ما از اوباما می خواهیم نشان دادن همان حد قاطعیت دولت کلینتون در مواجهه با برنامه هسته ای و موشکی دولت عراق در سال 1998 است.”

این سناتور تازه کار 37 ساله هفته گذشته نیز تهدید کرده بود هر چه در توان دارد به کار خواهد گرفت تا مانع دست یابی به توافق نهایی هسته ای بین ایران و آمریکا شود.

همزمان باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و دولت او به تلاش هایشان برای مجاب کردن جمهوریخواهان به عدم  انجام اقدامات  مخرب علیه مذاکرات هسته ای ادامه می دهد.

اوباما  در همین راستا روز چهارشنبه با “باب کورکر” رییس جمهوریخواه کمیته روابط خارحی سنای آمریکا تماس تلفنی گرفت و به او نسبت به پیامدهای تصویب طرحی جدید درباره ایران هشدار داد.

جمهوریخواهان سنا اعلام کرده اند در سه شنبه هفته آینده طرح ملزم کردن دولت به ارایه هر گونه توافق هسته ای برای تایید و تصویب در کنگره را به رای گیری خواهند گذاشت.

از سوی دیگر نتایج یک نظر سنجی خبرگزاری رویترز نشان می دهد در اردوی جمهوریخواهان نیز صدای واحدی در مخالفت با توافق هسته ای با ایران شنیده می شود و 31 درصد از رای دهندگان جمهوریخواه که در این نظر سنجی شرکت کرده اند اعلام کرده اند از توافق هسته ای مورد بحث با ایران حمایت می کنند.

 

منبع : عصر ایران

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =

محصولات مرتبط در فروشگاه