Telegram support Whatsapp support
سنگ باباقوری

سنگ باباقوری یا عقیق سلیمانی و خواص آن

سنگ باباقوری نوع رگه دار سنگ عقیق یمانی است که گاهی به شکل چشم که هاله هایی اطراف آن را گرفته دیده می شود.

سنگ بابا قوری برای اعتماد بنفس و آرامش درونی بسیار مفید است و همراه داشتن آن برای آقایان توصیه می شود.

سنگ باباقوری

سنگ باباقوری چه نوع سنگی است؟

سنگ باباغوری (Onyx) یا جزع یمانی یا عقیق قرمز نوعی سنگ یمانی است که رگه‌دار باشد. بیشتر سنگ‌های باباغوری رگه‌هایی سفید و سیاه دارند. برخی از سنگ‌های باباغوری طبیعی هستند ولی بسیاری از آن‌ها را با رنگ کردن و لکه‌دار کردن عقیق تولید می‌کنند.

در قدیم از سنگ باباقوری مهره مدور سیاه و سفیدی درست می‌کردند به شکل و رنگ چشم گوسفند مرده که برای دفع چشم زخم بر کودکان آویخته یا گاه برای زینت استفاده می‌کردند.

سنگ باباقوری را معمولاً به صورت دامله یا به صورت تیله می‌تراشند و همچنین برای تراش فرونقش و برجسته‌آذین هم از آن استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای سنگ باباقوری استفاده از آن به عنوان نگین در انگشتر مردانه است.

سنگ باباقوری

گونه های سنگ باباقوری

رنگ رگه‌های سنگ باباقوری سفید و سیاه است. به آن گونه که رگه‌های رنگی‌اش بجای سیاه، طیف‌هایی از قرمز هستند عقیق یمانی می‌گویند.

  • غروانی: رنگ‌های درهم دارد و طول و عرض آن بلند و قطعه‌های بزرگی از آن یافت شده که از آن ظرف‌هایی ساخته‌اند.
  • بقرانی: کمیاب‌ترین سنگ باباقوری است. خطوط آن مستقیم و بدون کجی امتداد دارد و صفحات آن از سه رنگ قرمز و مرجانی سفید و بلوری شفاف تشکیل شده که گاهی یک رنگ سیاه یا سبز یا زرد در بعضی انواع آن وجود دارد و تمام رنگ‌های مذکور طبیعی است.
  • معرق: رگه‌های زیاد دارد. بیشتر آنچه وجود دارد از این نوع است. رگ‌های باریک با رنگ های مختلط سیاه و قرمز و سفید و گاهی هم صورت درخت یا حیوان در آن دیده می‌شود.
  • فارسی: به این خاطر که مردم ایران بیشتر به این نوع تمایل داشته‌اند فارسی نامیده شده‌است و این نوع از بقرانی کم‌ارزش تر بوده و باباغوری حبشی در مرتبه پایین تر از این است.
  • بَسلی: نوعی سنگ باباقوری است که لایه بالا و پایین آن قرمز مایل به سیاه باشد و خطوط سفیدی فاصله میان آن دو لایه است.

نام های سنگ باباقوری

نام سنگ باباقوری را به صورت باباقری، باباغری و باباغوری هم نوشته‌اند. باباقوری نوعی کوری است که در آن چشم، متورم و سیاه و سفید و کدر، به‌رنگ چشم گوسفند مرده، شود و کمی درشت‌تر یعنی بزرگ‌تر از حد عادی گردد.

به سنگ باباقوری، عقیق سلیمانی یا سنگ خلنگ یا قلنج نیز گفته‌اند. خلنگ در فارسی به معنی سیاه‌وسفید است. در عربی و در متون قدیمی‌تر فارسی به سنگ باباقوری، جَزْع نیز گفته‌اند.

سنگ باباقوری

رنگ های سنگ باباقوری

باباقوری یکی از سنگ های جواهرات می باشد که در رنگ های:

  • قهوه ای
  • صورتی
  • و خاکستری یافت می شود.

نحوه ایجاد سنگ باباقوری

سنگ باباقوری یکی از سنگ های معدنی خانواده کوارتز می باشد و از لایه های مختلفی تشکیل شده است.

سنگ باباقوری از جمله سنگ های آذرین می باشد که در اثر فعالیت آتشفشانی و سرد شدن گدازه ها به صورت لایه های بسیار زیبا از سیلیس و کوارتز سبب ایجاد سنگ بابا قوری می گردد.

ظاهر شبیه به چشم سنگ باباقوری سبب شده است از این سنگ به عنوان نمادی برای محافظت استفاده شود و همچنین بسیاری از مردم معتقدند که استفاده از سنگ بابا قوری موجب ایجاد خوش شانسی می گردد.

خواص سنگ باباقوری

سنگ باباقوری شباهت بسیار زیادی با عقیق دارد و در ایجاد ثبات و تقویت جسم و روحی افراد بسیار تأثیرگذار است و سبب ایجاد تعادل در انرژی عاطفی و ایجاد هماهنگی میان افراد می گردد.

استفاده از سنگ بابا قوری سبب ایجاد دوستی و انس میان افراد می گردد و به همراه داشتن آن برای کودکان و نوجوانان نیز سبب ایجاد هم فکری میان آنان می گردد و فشارهای روحی و نا آرامی را از آنان دور می سازد.

استفاده از سنگ بابا قوری سبب ایجاد آرامش و تسکین در افراد می گردد و در از بین بردن ناراحتی و اندوه بسیار مفید می باشد و انرژی ایجاد شده توسط این سنگ در مراقبه بسیار کاربرد دارد و سبب ایجاد عشق و محبت در میان افراد نیز می گردد.

با استفاده از سنگ بابا قوری می توانید مشکلات خانوادگی خود را به راحتی حل نمایید و محیطی سرشار از آرامش در منزل خود ایجاد کنید.

سنگ بابا قوری سبب ایجاد خونسردی و آرامش درونی در افراد می گردد و موجب تقویت امنیت و اعتماد به نفس نیز می شود.

استفاده از سنگ باباقوری در منزل سبب از بین بردن انرژی های منفی موجود در محیط می گردد و یک انتخاب ایده آل برای منزل به شمار می رود.

سنگ باباقوری

خواص سنگ باباقوری

همراه داشتن سنگ بابا قوری برای درمان افسردگی و استرس بسیار مفید می باشد و هم چنین در از بین بردن اختلالات جنسی نیز بسیار تأثیرگذار است.

استفاده از این سنگ برای از بین بردن سموم بدن سودمند می باشد و اکسیژن مورد نیاز مغز را فراهم می آورد و فعالیت سیستم گردش خون را بهبود می بخشد.

استفاده از سنگ بابا قوری سبب بهبود عملکرد ذهنی می گردد و ادراک و توانایی های تحلیلی افراد را افزایش می دهد و برای چشم و سایر اعضای بدن نظیر معده مفید است و اختلالات پوستی و خارش ناشی از نیش حشرات را از بین می برد.

بابا قوری برای قلب و رگ های خونی سودمند است و همراه داشتن آن در اطراف قفسه سینه موجب تقویت عضلات قلب می گردد و ناهماهنگی های عاطفی را که مانع از ایجاد عشق و محبت در میان افراد می گردد از بین می برد.

قراردادن سنگ بابا قوری سرد بر روی پیشانی سبب درمان تب می گردد و از علائم صرع نیز می کاهد و در بهبود و تنظیم الگوی خواب نیز مؤثر است.

خواص سنگ باباقوری

سنگ بابا قوری یکی از تأثیرگذارترین سنگ ها در غلبه بر افسردگی و کاهش افکار وسواسی و الگوهای ذهنی خراب می باشد و ترس و استرس را نیز از بین می برد.

سنگ باباقوری با انرژی موجود در رنگ قرمز و خاکستری و قهوه ای آن سبب تحریک چاکرای پایه و ریشه می گردد.

چاکرای ریشه در ارتباط مستقیم با ستون فقرات می باشد و انرژی لازم را برای فعالیت های حرکتی فراهم می آورد.

چاکرای پایه نیز سبب ایجاد قدرت و استقامت در بدن می گردد و امنیت و احساس قدرت را در افراد تقویت می کند.

بنابراین استفاده از سنگ بابا قوری سبب ایجاد رشد معنوی و ثبات درونی در افراد می گردد.

رنگ صورتی موجود در سنگ بابا قوری سبب تقویت عزم و اراده و تعهد و مراقبت در افراد می گردد و رنگ آرامش بخش آن سبب غلبه بر احساس خشم و استرس می باشد.

لایه خاکستری آن نیز برای مدیتیشن و ایجاد آرامش مؤثر است و تشخیص هدف در زندگی و آرامش در مراحل مختلف زندگی را میسر می گرداند.

رنگ قهوه ای موجود در سنگ بابا قوری منعکس کننده انرژی های غنی موجود در زمین است و سبب ترویج امنیت و ثبات در افراد می گردد.

نام و ترکیب شیمیایی SiO۲ – دیوکسید سیلیکون
درجه سختی ۷
وزن مخصوص ۲٫۶۵–۲٫۶۶۷
شفافیت ۱٫۵۴۳–۱٫۵۵۲ تا ۱٫۵۴۵–۱٫۵۵۴
دوشکستگی ۰٫۰۰۹
علامت نوری مثبت
ویژگی نوری تک‌محوری

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود .

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheri_bina

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این مقاله در بخش دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید

سنگ باباقوری

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + چهارده =

محصولات مرتبط در فروشگاه