Telegram support Whatsapp support
سنگ ماه تولد در کتاب تاریخی مهاجرت به بابل

سنگ ماه تولد در کتاب تاریخی مهاجرت به بابل

سنگ ماه تولد در کتاب تاریخی مهاجرت به بابل

بیایید با هم نگاهی به سنگ ماه تولد در کتاب تاریخی مهاجرت به بابل بیندازیم. هر یک از سنگهای موجود در طبیعت خاصیتی ویژه و منحصر به فرد دارد. انرژی از امواج کیهانی عبور می کند و به واسطه سنگهایی که بر گردن آویخته اید یا به نحوی با بدن شما در تماس قرار گرفته اند به شما منتقل می شود.

علاوه بر این دانشمندان بر این باورند که هر سنگ با متولد ماه خاصی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می کند و می تواند برای درمان بیماریها یا متعادل کردن قوای روحی و دماغی او مثمر ثمر باشد.
این ایده که هر ماه از سالی دارای جواهرات و سنگ ها مخصوص است ایده قدیمی و کهن است.منشا این موضوع برمیگردد به سینه بند یا زره اسب هارون برادر موسی که در کتاب مهاجرت به بابل شرح داده شده است.

زره اسب یا جامه مذهبی که توسط ۱۲ عدد جواهر نشانه گذاری شده است که بیانگر ۱۲ قبیله یا طایفه بنی اسراییل است.

این سنگ ها در چهار ردیف سه تایی چیده شده اند که عبارتند از:

عقیق سرخ – یاقوت زرد ( توپاز ) – یاقوت آتشی

زمرد سبز – یاقوت کبود – الماس

انجیل – عقیق – آمیتیست

یاقوت کبود – عقیق سلیمانی (باباقوری-اونیکس) – یشم.

سنگ ماه تولد در کتاب تاریخی مهاجرت به بابل

چگونه ما از این ایده که این سنگها نشانه ۱۲ قوم بنی اسراییل بودند به ایده ماه های تولد رسیدیم؟

با توجه به نوشته های فلاویوس جوز مونس(مورخ یهودی) وجرم مقدس بین ۱۲ سنگ زره اسب و ۱۲ نشانه زودیاک (منطقه البروج) این ایده ارایه شد که هرکدام از جواهر های یاد شده دارای قدرتی خاص میباشند که با توجه به نشانه ها نجومی اگر در موقعیتی مناسب استفاده شود میتواند اثرات درمانی نیز داشته باشد.

این ایده قدیمی متفاوت از ایده جدید سنگهای ماه تولد بود.

بنابر مدل های نجوم افراد این ۱۲ سنگ را جمع آوری میکردند تا در موقعیت هایی متناسب با نشانه ها و ستاره ها از آنها استفاده کنند.این رسم بیشتر شبیه رسم ودیک درهند هست که ۹ سنگ را بر اساس ۹ سیاره و با توجه به شرایط جسمی و زندگی برای اقراد تجویز میکردند.

همچنین محققان عقیده دارند استفاده مردم از سنگهای ماه تولد ایده ی نسبتا جدید است که در قرن هجدهم میلادی با ورود تجار یهودی به لهستان آغاز شد.

در سال ۱۹۱۲ میلادی موسسه ملی جواهر شناسی درآمریکا (AGAT) لیستی از سنگهای ماههای تولد تهیه کرد. این لیست تا سال های اخیر تغییری نکرده بود.اما اخیرا این موسسه تانزانیت را به سایر سنگهای ماه دسامبر(فیروزه و زیرکونیوم) اضافه کرده است.
AGAT در کنفرانسی خبری اعلام کرد اضافه کردن سنگ تانزانیت به سنگ های ماه دسامبر تنها ایده ای کاری و در راستای کمک به فروش جواهرات بوده است.

برای مشاهده جدول سنگ ماه تولد هرماه و توضیحات خواص آن اینجا کلیک کنید

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =

یک دیدگاه

  1. سلام
    این کتاب را از کجا میتونم تهیه کنم ؟

محصولات مرتبط در فروشگاه