Telegram support Whatsapp support
سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد مخصوص هر ماه چیست؟ ماه شهریور یا ماه سپتامبر

اگر در ماه سپتامبر و یا شهریور به دنیا آمده اید سنگ ماه تولد شما یاقوت کبود است. یاقوت کبود رنگ آبی تیره ای می تواند داشته باشد. نام یاقوت کبود از کلمه لاتین “سنگ آبی” گرفته شده است. یکی از مزایای یاقوت کبود ها سخت بودن آن هاست. این بدان معنی است که یک سنگ ماه تولد قوی و محکم است و نیازی به نگرانی در مورد خراشیده شدن آن نیست.

سنگ ماه تولد یاقوت کبود
سنگ ماه تولد یاقوت کبود

 

سنگ ماه تولد یاقوت کبود آبی تیره را می توانید از کشمیر در هند پیدا کنید که به دلیل تولید برخی از بهترین یاقوت کبودها در جهان شناخته شده است. همچنین می توانید یاقوت کبود را در استرالیا و ماداگاسکار پیدا کنید.

مواد تشکیل دهنده سنگ ماه تولد یاقوت کبود

مواد تشکیل دهنده سنگ ماه تولد یاقوت آلومینم خالص می باشد که ممکن است به مقدار کم با مواد دیگر شامل کروک و آهن آغشته شود. این سنگ ماه تولد در لایه‌های آتشفشانی قدیمی هندوستان و تبت پیدا می‌شود و دارای اقسام مختلف است که بهترین نوع آن، یاقوت کبود است.

ریشه نهایی این واژه از کلمه یونانی huakinthos گرفته شده است که یک بار از زبان عربی به صورت «یاقوت» و یک بار از زبان پارسی میانه به صورت «یاکَند» داخل زبان فارسی شده است. سنگ ماه تولد یاقوت یکی از سنگ های قیمتی است که در صنعت و زیورها کاربرد دارد.

سنگ ماه تولد
گردنبند چند جواهر

 

سنگ ماه تولد یاقوت بعد از الماس سخت‌ترین گوهر قیمتی به حساب می آید و از خانواده کوراندوم است که از کانی‌های سنگ‌های آذرین می باشد و از گونه آلومین (اکسید آلومینیوم) محسوب می‌شود که ممکن است دارای مقدار کمی ناخالصی از عنصر هایی همچون تیتانیوم، مس، منگنز، کروم و آهن باشد. وجود این ناخالصی‌ها سبب ایجاد رنگ‌های متفاوت مانند آبی، زرد، سرخ، صورتی، نارنجی، و بنفش در کوراندوم می‌شود.

کوراندوم‌هایی که رنگی به غیر از سرخ و صورتی داشته باشند یاقوت کبود نامیده می‌شوند و کوراندوم‌های سرخ‌رنگ و صورتی به اسم یاقوت سرخ شناخته می‌شوند.

 

خواص سنگ ماه تولد یاقوت کبود

در زمان قدیم، پادشاهان ستاره ای به عنوان محافظ در مقابل چشم بد و برگرداننده نیت پلید به فرستنده اش، مورد استفاده قرار می گرفته است، جادوگران از آن برای بالا بردن قدرت و هدایت انرژی جادوگری خود استفاده می کردند. خاصیت بسیار مهم سنگ ماه تولد یاقوت کبود سختی آن است. این سنگ دومین سنگ سخت بعد از الماس است که به مادر طبیعت معروف است.

زیبایی و استحکام این سنگ ماه تولد باعث شده به عنوان طلسم در بین پادشاهان بسیار مورد استفاده قرار گیرد. یک تاریخ نویس قرون وسطا می نویسد که پادشاهان این سنگ ماه تولد را به همراه داشتند تا آنان را از خطر صدمات فیزیکی و چشم بد درباریان محفوظ دارد.

انگشتر یاقوت کبود
انگشتر یاقوت کبود

ادامه خواص سنگ ماه تولد یاقوت کبود

در زمان امضای عهدنامه صلح، طرفین این سنگ ماه تولد را به همراه داشتند تا از صلح حقیقی و جلوگیری از خونریزی بیشتر اطمینان حاصل کنند. میزان سختی سنگ ماه تولد یاقوت کبود ۹ می باشد. سبب تعادل چاکراهای پنجم و ششم در بدن می شود. هندی ها یاقوت کبود را سیاره زحل می دانستند و عقیده داشتند که دروازه ای به سوی قلمروهای آسمانی می باشد.

از خواص سنگ ماه تولد یاقوت کبود این است که در دریافت پیام های الهی و وضوح آن، به شما کمک خواهد کرد. استفاده از این سنگ ماه تولد در هنگام تنهایی به شما کمک می کند تا قابلیت های نهفته خود را به دست آورید. این نگین به شما کمک خواهد کرد تا به رویاها و آرزو های مادی خود دست بیابید و همزمان با افزایش رزق شما، از ثروت شما نیز نگهداری می کند.

این سنگ ماه تولد، انصاف و وفاداری را در بین شرکا و کارمندان افزایش می دهد و در زمان های ناعادلانه اگر حق با شما باشد، باعث ایجاد نتیجه ای به حق برای شما می شود.

سنگ ماه تولد یاقوت

 

خاصیت دیگر سنگ ماه تولد یاقوت کبود این است که قراردادن آن بر روی پیشانی و کار با چاکرای ششم یا چشم سوم بسیار مفید می باشد. یاقوت کبود آبی، ارغوانی و سفید رنگ  همگی برای فعالسازی چاکرای هفتم یا تاجی و از بین بردن مسیر انرژی های منفی و جریان آن در سراسر چاکراها، فوق العاده اند.

دسته بندی ماده معدنی اکسید
فرمول شیمیایی Al2O3
ساختار کریستالی مثلثی
رنگ آبی تیره
سختی 9
درخشش شیشه ای
رگه سفید
وزن مخصوص 3.95 تا 4.03

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود .

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheri_bina

برای دیدن سنگ ماه تولد مخصوص ماه های دیگر می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

سنگ ماه تولد

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =

محصولات مرتبط در فروشگاه