Telegram support Whatsapp support
مروارید

راهنمای مراقبت و تمیز کردن سنگ قیمتی مروارید

در این مقاله در مورد مروارید و راهنمایی برای نگهداری و تمیز کردن این سنگ قیمتی و با ارزش و بسیار محبوب بیان کرده ایم، که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

این مطلب را باید بدانید که مقیاس اندازه گیری سختی سنگ ها قیمتی واحدی با نام موس است. مقداری که بر اساس این معیار اعلام می‌شود نشان‌دهنده مقاومت سنگ در برابر خراشیدگی و ضربه است.

فاصله بین شماره‌های موس برابر نیستند. یعنی الماس با اندازه سختی ۱۰ بسیار سخت‌تر از کرندوم با سختی ۹ است اما فلورایت با سختی ۴ تنها اندکی سخت‌تر از کلسیت با سختی ۳ است. بر پایه این نوع سنجش سختی، مواد برابر با تواناییشان برای خراشیدن یکدیگر، ارزیابی می‌شوند.

مروارید

درجه سختی مروارید ۲٫۵ با توجه به مقیاس موس است. به این معنی که این سنگ بسیار نرم و شکننده است و نباید در معرض خراش قرار بگیرد. اما با در نظر گرفتن و رعایت نکته‌هایی که بیان می کنیم می‌توانید از جواهرات مرواریدی خود به خوبی مراقبت کرده و آن ها را برای همیشه سالم نگه دارید.

دوام و سختی مروارید کم نیست اما با گذشت زمان، خشک شدن و بعضا زیاد از حد سفید کردن آن در طول ساخت ممکن است سبب آسیب‌پذیری این جواهر شود.

مقاومت مروارید

دمای زیاد می‌تواند سبب ترک برداشتن سطح مروارید، از بین رفتن رنگ آن و حتی شکستگی این سنگ شود.

مروارید به صورت کلی در برابر نور مقاوم است، اما گرمای حاصل از نور شدید باعث خشک شدن و از بین رفتن رطوبت مروارید می‌شود که نتیجه آن، چیزی به جز ترک برداشتن و مستعد شکست بودن نیست.

اگر سنگ قیمتی مروارید در مجاورت مواد شیمیایی و مواد اسیدی قرار بگیرد حتما مشکلی بوجود خواهد آورد. یعنی اگر اسپری مو، عطر، ادکلن، وسایل آرایشی با مروارید شما تماس پیدا کنند، سلامت این سنگ به خطر خواهد افتاد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم، در صورت برخور سنگتان با این مواد حتما مروارید را بشویید و خشک کنید.

مروارید

اصول تمیز کردن سنگ مروارید

مروارید را هرگز در دستگاه‌های اولتراسونیک یا تمیزکننده‌های بخاری قرار ندهید. بهترین راهکار برای تمیز کردن مروارید، محلول آب ولرم و صابون می باشد. پس از شست‌وشوی این سنگ حتما و سریعا آن را با پارچه نرم و بدون پرز خشک کنید.

بهترین روش نگهداری از مروارید این است که هر بار پس از پوشیدن آن، سنگ را با پارچه نرم و تمیز، خشک کنید.

وقتی مروارید را برای مدت طولانی در جعبه می‌گذارید، دچار کم آبی می‌شود پس سعی کنید هر چند وقت یک بار از آن استفاده کنید.

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheri_bina

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

مروارید

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

محصولات مرتبط در فروشگاه