Telegram support Whatsapp support
سنگ های جواهر کجا یافت می شوند

سنگ های جواهر کجا یافت می شوند

سنگ های جواهر کجا یافت می شوند

برخی سنگ های قیمتی، مانند کوارتز و گارنت در همه جا یافت می شوند ولی سنگ هایی مثل الماس و زمرد بسیار کمیاب هستند، زیرا در شرایط خاص خود بوجود می اید.

سنگ ها اگر هم به طور فراوان یافت شوند، فقط بخش کوچکی از آن ها کیفیت جواهر دارند. بنابراین ذخایر اصلی جواهر آن جایی است که سنگ های با کیفیت و دارای ارزش اقتصادی تولید شود.

الماس آفریقا

سنگ های جواهر کجا یافت می شوند

صخره سنگ های کیمبرلیت آفریقای جنوبی به شیوه مدرن و در مقیاس وسیع و تولید انبوه برای مصارف صنعتی و جواهر مورد استخراج قرار می گیرند.

مروارید های ژاپن

سنگ های جواهر کجا یافت می شوند

آب های کم عمق سواحل ژاپن مزارع مناسبی برای پرورش صدف های مرواریدی هستنند. مروارید سنگ آلی است که شرایط اقلیمی در آن تاثیر گذار نیست.

یاقوت سرخ برمه

سنگ های جواهر کجا یافت می شوند

ذخائر گرانقدر معدن موگوک برمه بهترین یاقوت سرخ را بدست داده است. اما روش معمول در استخراج آن سنتی است. از این کانسار یاقوت کبود نیز برداشت می شود.

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (7 امتیاز, میانگین: 2٫43 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

5 دیدگاه

  1. داریوش طالبی نژاد

    درود بر دوستداران پروردگار بزرگ وخالق سنگهای قیمتی زیبا. همگی می دانیم که در ایران خودمان هم همانند افغانستان سنگ های قیمتی فراوانی یافت می شود. فقط باید در رودخانه های خشک و تپه ها وسپس کوه های اطراف آنها باحوصله وپشتکار جستجو کنی.یقین داشته باش همان که می خواهی می یابی.

  2. سلام داداشم اگر لطف نمائید نحوه سنگهای زمردشناخت برایم توضیح دهید ممنون

  3. سلام جای کفش به روی سنگ به اندازه کف دست بسیار شیک و کوچک لطفا راهنمایی کنید

  4. سنگ که من دارم هیچ کدام از مشخصات که فرمودین را ندارد.به اندازه کف دست است رد پای انسان اشکار وبسیار عجیب ان که جای چگمه است .کوچک ترین رد پای انسان بروی سنگ باید همین باشد.میتونم نشان هم بدهم .

محصولات مرتبط در فروشگاه