Telegram support Whatsapp support
گردنبند چند جواهر پکیج سنگ درمانی
گردنبند چند جواهر پکیج سنگ درمانی

سنگ های قیمتی برگزیده

تاریخ استفاده از زیورها و سنگ‌های قیمتی به اندازه تاریخ پیدایش بشر و قدمتی هفت هزار ساله دارد. سنگ‌های قیمتی نمایانگر ثروت و تشخص بوده و فرمانروایان قدیم از نگین‌هایی که از این کانیها جواهر ساخته شده بود استفاده می‌کردند. استفاده از زیورهایی چون صدف‌ها و سنگ‌های زیبا و رنگین از سوی زنان نیز جدا از اعتقادات ماورایی و پزشکی که داشتند سبب برانگیختن تحسین و جلب توجه مردان می‌شد.

 در سال ۲۰۰۰، جذابیت جاویدان و ماندگار و الماس آنچنان بانوان را مفتون خود کرده بود که بیش از ۲۰ میلیون زن در سراسر دنیا یا از مردان خود قطعه الماسی هدیه دریافت کردند یا خود اقدام به خرید الماس نمودند.

الماس‌های آبی رنگ بی‌نهایت کمیابند زیرا شفافیت الماس‌های آبی نسبت به سایر سنگهای قیمتی بی‌نظیر است. شفافیت الماس‌های آبی با سایر سنگهای قیمتی قابل قیاس نیست. طبق اطلاعاتی که اخیراً‌ توسط دی.آی.سی Diamond Information Center ارائه شده است، از هر ۱۰ آمار فروش الماس‌های رنگی برای هر قیراط، ۶ مورد مربوط به الماس‌های آبی‌رنگ است.

 در ۱۹۶۷، ریچارد برتون Richard Burton که دیوانه‌وار شیفته الیزابت تایلور Liz Tylor بود و در راه این عشق از صرف نمودن هیچ مبلغی مضایقه نداشت، گردنبند الماسی به وزن ۷۰ قیراط متشکل از الماس‌های آبی و سفید‌، با تراش دراپ کات به قیمت قابل ملاحظه ۰۰۰/۱۰۰/۱ دلار خریداری نمود. اما جای شگفتی است که الیزابت پس از فروکش نمودن این علاقه آتشین تصمیم به فروش این گردنبند الماس منحصر به فرد گرفت.

بنابراین ۱۱ سال بعد این گردنبند را به قیمت نازل ۰۰۰/۰۰۰/۳ دلار فروخت. در همان سالها قیمت الماس‌های صورتی و سیاه رنگ نیز افزایش یافت. این تغییر قیمت به دلیل علاقه وافر سلطان برونئی Sultan of Brunei به الماس‌های صورتی و سیاه بود

تورمالین Tourmaline شفاف و روشن و آماتیس Amethyst و سیترین Citrine نیز جزو ده سنگ قیمتی و نیمه قیمتی طراز اول محسوب می‌شوند. محبوبیت و استقبال شایان از تورمالین در عصر جدید New Age سبب شد تا این سنگ قیمتی در مجموعه‌ها و زمینه‌های متعددی مورد استفاده قرار گیرد که از آن جمله می‌توان موارد ذیل را نام برد.

 در مجموعه بورون سیلیکات کریستال Boron-Silicate Crystal که دارای ۱۵ نوع طیف رنگی مختلف بود و توسط متخصصین کریستال درمانی به منظور معالجه و درمان برای بی‌تفاوتی نسبت به زندگی نیز مؤثر تشخیص داده شد.

آماتیس نمونه دیگری از سنگهای روحانی است که به رنگهای یاسی، ارغوانی روشن یا ارغوانی تیره وجود دارد و جالب است کهبدانید در قرن نوزدهم به عنوان دانه تسبیح افراد پولدار و سرشناس جامعه استفاده می‌شد در حالی که سیترین، کوارتز زرد متمایل به طلایی بود و به صورت دراپ Drop Cut یا تبیل Table Cut تراش داده می‌شد. این سنگ اعجاب‌انگیز مورد تحسین و تقدیر طلاسازانی بود که در زمینه ابداعات و نوآوری‌های صنایع دستی و هنرهای دست‌ساز صاحب سبک و استاد بودند.

 توپاز Topaz نیز ازجمله جزو ده سنگ قیمتی و نیمه قیمتی طراز اول محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 17 =

محصولات مرتبط در فروشگاه