Telegram support Whatsapp support

سنگ قیمتی “فیروزه”بیشترین محصول صادراتی خراسان رضوی

سنگ قیمتی فیروزه

بررسی سنگ فیروزه و عقیق از نظر صادرات در خراسان رضوی…

سنگ فیروزه
سنگ فیروزه

همه ما می دانیم که بیشترین محصول قیمتی در خراسان رضوی سنگ فیروزه و عقیق می باشد در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

لطفا همراه باشید…

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سنگ‌های «فیروزه» و «عقیق» بیشترین محصول صادراتی خراسان رضوی در حوزه سنگهای قیمتی است.

محمد‌حسین مطیع بیان کرد: برخی هنرهای دستی خراسان رضوی مثل مقرنس، کاشی هفت‌رنگ و آینه‌کاری در این استان در حال نابودی است.

وی با اشاره به وضعیت صادرات صنایع دستی در خراسان رضوی افزود: در حوزه صادرات صنایع دستی آمار دقیقی در دست نیست چرا که بخش عمده‌ای از صنایع دستی همچون سنگ‌ها و زیورآلات قیمتی به‌صورت چمدانی جابه‌جا می‌شود.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: صادرات سنگ‌های فیروزه و عقیق بیشترین میزان صادرات در حوزه صادرات سنگ‌های قیمتی را به خود اختصاص داده است.

مطیع تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۱۵۵هزار و ۳۹۵ کیلوگرم صنایع دستی به‌ارزش ریالی ۱۲هزار و ۷۱۰ میلیارد و ۷۱۸ میلیون و ۳۷۰ ریال از خراسان رضوی صادر شده است.

مطیع به ارزش دلاری صادرات صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در همین بازه زمانی صنایع دستی به‌ارزش دلاری ۵۶۵هزار و ۳۵۵ دلار از خراسان رضوی به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی محصولات صادراتی را شامل صنایع دستی چرمی، چوبی، بافته‌های داری و غیرداری مثل گلیم، شوماک و نمد، محصولات نساجی، سفال و سرامیک، آبگینه، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و زیورآلات سنتی برشمرد و تصریح کرد: از نظر ارزش دلاری نیز به‌ترتیب بافته‌های داری و غیرداری با ۳۵۴هزار و ۹۸۴ دلار ارزش، صنایع چوبی با ۱۷۳هزار و ۸۸۸ دلار و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با ۱۰هزار و ۹۶۱ دلار بیشترین ارزش صادراتی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع:تسنیم

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 2٫50 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه