Telegram support Whatsapp support

سود قانونی رستوران‌ها…

سود قانونی رستوران‌ها 20 درصد است.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس، نحوه نرخ‌گذاری انواع غذاها را در رستوران‌ها تشریح کرد و گفت: سود قانونی رستوران‌ها 20 درصد است.

download (1)

سیدعلی اصغر میرابراهیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت غذاها براساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود و منطقه قرار گیری رستوران، دکوراسیون، میزان حقوق پرسنل، هزینه های سربار، مالیات و هزینه حامل های انرژی در این قیمت گذاری موثر است.

وی افزود: همه هزینه های جاری یک رستوران به علاوه هزینه تهیه مواد اولیه برای پخت غذا قیمت غذا را در رستوران ها مشخص می کند و در نهایت هر رستورانی 20 درصد سود به هزینه های جاری خود اضافه و قیمت غذاهای خود را مشخص می کند.

میرابراهیمی در عین حال بیان کرد: طبیعی است که با این محاسبه، قیمت غذاها در رستوران های مختلف متفاوت می شود و بازرسان اتحادیه نیز در این زمینه نظارت می کنند.

وی با بیان این که برای غذا در رستوران نرخ مصوب نداریم، درباره بیشترین میزان شکایات اعلام شده از سوی مردم گفت: بیشترین میزان شکایات اعلامی از سوی مردم مربوط به گران فروشی در غذاهایی مثل شیشلیک، چلوکباب یا جوجه کباب است که مردم معتقد بودند در رستوران های مربوط گران تر فروخته می شود.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس، مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر چالش های فعالان این صنف برشمرد و گفت: بر روند فعالیت رستوران ها از سوی اتحادیه و ارگان های مربوط نظارت های لازم انجام و به شکایات در اولین فرصت رسیدگی می شود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهار =

محصولات مرتبط در فروشگاه