Telegram support Whatsapp support

شایع‌ترین سرطان + هزینه های درمانی

رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی با بیان این که بر اساس آمارهای سال 88 سرطان پستان در میان زنان و سرطان پوست در میان مردان بیشترین شیوع را داشته است،‌ گفت: سرطان پستان در تمامی استان‌ها بالاترین میزان شیوع را دارد.

دکتر کیوان مجیدزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی ثبت سرطان افزود: طبق این گزارش، 57 درصد موارد جدید سرطان و 65 درصد مرگ‌های ناشی از سرطان در مناطق در حال توسعه اتفاق می‌افتد. در حال حاضر سرطان عامل 12 درصد از تمامی مرگ‌ها در سراسر جهان بوده و بار جهانی سرطان به علت پیری و رشد جمعیت و نیز رفتارهای پرخطر، در حال افزایش است.

وی افزایش بار ناشی از بیماری‌های مزمن را یکی از بزرگترین چالش‌های نظام بهداشتی در سراسر جهان در قرن بیست و یکم ذکر و اظهار کرد: افزایش طول عمر و مدرنیزه شدن سبک زندگی مردم همراه با افزایش تماس با بسیاری از عوامل خطر بروز بیماری‌های مزمن، منجر به تغییر بار ناشی از بیماری‌ها شده و در حال حاضر تهدیدی جدی برای سلامت و طول عمر است.

مجیدزاده با تاکید بر این که یکی از مهمترین تهدیدات بازار اقتصاد جهانی، خطرات ناشی از بیماری‌های غیرواگیر و مزمن است، خاطر نشان کرد: بر اساس برآوردها حدود سه چهارم کل مرگ‌های جهان در سال 2030 مربوط به بیماری‌های غیر واگیر چون سرطان، قلب و عروق خواهد بود و در عین حال تخمین زده می‌شود 1.3 تمامی موارد سرطان قابل پیشگیری و یک سوم دیگر به شرط تشخیص زود هنگام بالقوه درمان پذیر است.

وضعیت شیوع سرطان در استان‌های کشور
رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی با بیان این که در سال 1388 تعداد 7822 مورد جدید سرطان پستان در ایران شناسایی شد، گفت: شیوع این بیماری در زنان همچنان در رتبه اول قرار دارد و با ASR (میزان شیوع تطبیق داده شده برای سن) معادل 28.25 بالاتر از موارد گزارش شده سرطان پوست است.

مجیدزاده اوج سنی ابتلا به سرطان پستان در ایران را بین سنین 50 تا 55 سال ذکر کرد.

به گفته وی به طور کلی 10 سرطان‌ پوست، پستان، معده، روده، مثانه، پروستات، لنفوم، مری،‌ ریه و لنفوم غیر هوچکین از جمله سرطان‌های شایع در کشور است که میان زنان و مردان شیوع بیشتری دارد.

هزینه‌های درمانی بیماری سرطان
رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی به آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت در خصوص هزینه‌های سالانه درمان سرطان در کشور خاطرنشان کرد: هزینه‌های سالانه درمان سرطان در کشور بیش از 700 میلیون دلار بوده که برآورد شده بیش از 70 درصد آن را بیماران و مابقی شامل 30 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

به گفته وی میزان اهمیت و تأثیر ابتلا به سرطان در فرد و جامعه به حدی است که شبکه پیچیده‌ای از معضلات جسمی، روحی و خانوادگی را در ابعاد انسانی و اجتماعی فراهم می‌آورد و هر بخش هزینه‌هایی در بر دارد که علاوه بر ضرورت انجام محاسبه بار یا برآورد آنها با روش‌های علمی، چالش عظیم تأمین منابع مالی مربوط را برای مردم و سیاستگذاران در پی دارد.
منبع: فرارو

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

محصولات مرتبط در فروشگاه