Telegram support Whatsapp support
معرفی شهر مشهد به عنوان شهر سنگ های قیمتی

شهر سنگ های قیمتی جهان(مشهد)

معرفی شهر مشهد به عنوان شهر سنگ های قیمتی

در این مقاله به توضیح این موضوع می پردازیم:

مشاور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هیچ شهری به انداز مشهد دارای ظرفیت ها و پتانسیل هایی در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور نیست.

مشاور صادرات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درجلسه برنامه ریزی تبدیل مشهد مقدس به شهر سنگ های قیمتی جهان با بیان اینکه مشهد ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به شهر سنگ های قیمتی جهان را دارد گفت: بر همین اساس پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی کشور برای معرفی مشهد به عنوان شهر سنگ های قیمتی جهان مورد استقبال کارشناسان قرار گرفته است.

شیوا  ادامه داد: امیدوارم با تبدیل مشهد به شهر سنگ های قیمتی جهان شاهد افزایش تولید و صادرات سنگ های قیمتی و نیمه قیمیتی از خراسان رضوی به کشورهای مختلف باشیم که این موضوع علاوه بر ایجاد اشتغال سهم به سزایی نیز درآمد زایی و ارزآوری خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم در این جلسه با اشاره به اهمیت معرفی مشهد به عنوان شهر سنگ های قیمتی جهان گفت: پیشنهاد من این است که برای تحقق این موضوع مهم، ستاد برنامه ریزی مدیریت شهر سنگ در مشهد تشکیل شود.

حسین زارع صفت افزود: در حوزه قیمت گذاری نیز کمیته ای باید تشکیل شود و هم چنین با تشکیل کمیته ای دیگر موضوع اطلاع رسانی و آموزش و فرهنگ سازی نیز در این خصوص به خوبی صورت گیرد.

وی گفت: انتخاب مشهد به عنوان شهر سنگ های قیمتی جهان یک فرصت ارزشمند است که باید از این فرصت به نحو مطلوب و به نفع اقتصاد و فرهنگ استان خراسان رضوی و کشور عزیزمان ایران بهترین استفاده را بیرم.

سنگ های قیمتی فیروزه

یادآور می شود، مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی مرکز سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در جهان است و بیش از ۵۰ درصد صادرات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ایران از این شهر انجام می شود. دومین کلانشهر ایران قرار است به عنوان شهر سنگ‌های قیمتی به خصوص سنگ فیروزه معرفی شود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 9 =

یک دیدگاه

  1. سلام. مشهد شهر فیروزه و سنگ های قیمتی شناخته شده و برای ما مشهد ها افتخار بزرگیست…

محصولات مرتبط در فروشگاه