Telegram support Whatsapp support

شهر مد و لباس

اجرای شوی زنده لباس…

مزون…

مد و لباس

در حالی جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر سومین روز خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌‌المللی تهران پشت سر می‌گذارد که بازدیدکنندگان از کیفیت بالای آن می‌گویند و تولیدکنندگان و غرفه‌داران از کاهش تعداد بازدیدکنندگان نسبت به دوره‌های پیشین گلایه دارند.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی مد و لباس فجر از دوشنبه آغاز به کار کرده است. برای بازدید از این نمایشگاه کافی است که خود را به در جنوبی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برسانید؛ البته برای رسیدن به این در یا باید وسیله شخصی داشته باشید یا با تاکسی راهی نمایشگاه شوید. برای ورود به نمایشگاه حتما پول نقد همراه داشته باشید که هزینه بلیت 2000 تومانی را پرداخت کنید. سالن های 6، 7، 8 و 9 و 27 نمایشگاه برای جشنواره مد و لباس در نظر گرفته شده است. سالن 6 و 7 به بخش نمایشگاهی و سالن 8 و 9 به بخش فروش اختصاص دارد. در سالن 27 نیز شهر کوچکی با طراحی زیبا آراسته شده که در سه، چهار خیابان این شهر آثار برتر طراحان و موسسه ها به نمایش گذاشته شده است. این شهر چند مغازه دارد که هر کدام به بخشی از روند طراحی تا تولید لباس اختصاص دارد. یکی از این مغازه ها به شکل مزون طراحی شده است.

سهیل عباسی طراح بین المللی مد و لباس و استاد دانشگاه که یکی از داوران جشنواره هم است درباره این مزون می گوید: سعی کردیم این مکان را شبیه فضای یک مزون طراحی کنیم و فعالیت هایی را که در مزون انجام می شود، برای بازدیدکنندگان انجام می دهیم. نفرات اول تا سوم جشنواره در این مزون به طراحی و تهیه لباس می پردازند.

همچنین در میدان این شهر قرار است اجرای شوی زنده لباس نیز برگزار شود.

در سالن های 6 و 7 انواع لباس های ایرانی ـ اسلامی توسط طراحان به نمایش درآمده است. سالن شش به موسسات طراحی لباس، دانشگاه ها، آموزشگا ه ها و انجمن ها اختصاص داده شده و ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان ها نیز آثار طراحان استان خود را در معرض نمایش قرار داده اند. اگر قصد خرید دارید به سالن های 8 و 9 مراجعه کنید. در این سالن ها تولیدکنندگان مد و لباس محصولات باکیفیت خود را برای فروش ارائه کرده اند. بیشتر لباس ها طرحی ایرانی ـ اسلامی دارند. گرچه لباس زنانه در اکثریت است، اما لباس برای مردان و کودکان نیز در این نمایشگاه وجود دارد. همچنین برای نخستین بار محصولات کیف و کفش نیز به بخش فروش اضافه شده است.

به نظر می رسد نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان و غرفه داران همراه بوده، ولی در این سه روز نخست بیشتر غرفه داران از تعداد کم بازدیدکنندگان گلایه دارند. بیشتر غرفه داران معتقدند که نمایشگاه بین المللی فضای خوبی برای برپایی یک نمایشگاه است، ولی دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی کمی دشوار است. آنها به بلیت فروشی هم اعتراض دارند و می گویند این امر سبب می شود خانواده ها از دیدن نمایشگاه صرف نظرکنند. نمایشگاه 5 بعد از ظهر تعطیل می شود و همین موجب شده تا غرفه داران به این مسأله نیز اعتراض داشته باشند.

حمید قبادی، مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در گفت وگو با جام جم با پذیرش این که مراجعه مردم بیشتر در زمان عصر صورت می گیرد، درباره افزایش ساعات کار نمایشگاه عنوان می کند: از آنجا که یکی از اهداف این جشنواره الگوسازی بین همه مردم است و نگاه ما عموم جامعه را دربرمی گیرد، در نظر داریم تا در ساعات عصر میزبان مردم باشد تا نمایشگاه صرفا برای بخش تخصصی مد و لباس نباشد.

او ابراز امیدواری می کند که در روزهای آخر هفته، ساعات بازدید از نمایشگاه افزایش یابد. وی درباره تمدید نمایشگاه نیز می گوید: «بیشتر رویدادهای هنری و فرهنگی فجر در بازه زمانی ده روزه برگزار می شود؛ ولی به دنبال محدودیت هایی که شرکت نمایشگاه ها داشته، مجبور شدیم زمان را کمتر کنیم. با این همه، به دنبال این هستیم که زمان نمایشگاه را تمدید کنیم.

او درباره بلیت فروشی نیز اظهار می کند: بلیت فروشی از مقررات شرکت نمایشگاه های بین المللی است و در حال مذاکره هستیم که این مساله را نیز به نوعی برطرف کنیم.

او درباره محصولاتی که در بخش فروش به چشم می خورد، بیان می کند: بخش عرضه و فروش جدیدترین و بهترین تولیدات اسلامی ـ ایرانی را ارائه می کند.

به گفته قبادی، بخش دانشگاه ها حضور بسیار پررنگی در این دوره دارند. او به نشست های علمی که در بخش جنبی نمایشگاه در سالن 6 برپا می شود نیز اشاره می کند و می گوید: از این نشست ها استقبال خوبی صورت گرفته است.

با وجود این، با غرفه داران و شرکت کنندگان که صحبت می کنم، از ضعف اطلاع رسانی می گویند و معتقدند که برای نمایشگاه باید تبلیغات بیشتری صورت می گرفت.

سوسن بیگلری، رئیس انجمن صنفی طراحی و دوخت استان تهران که از فضای نمایشگاهی و کیفیت اظهار رضایت می کنند از اطلاع رسانی ضعیف انتقاد دارد و امیدوار است در روزهای پنجشنبه و جمعه مردم از نمایشگاه بازدید به عمل آورند. او از عرضه محصولات صنایع دستی در این نمایشگاه نیز انتقاد می کند و معتقد است اگر شرکت کنندگان بر نمایش و فروش محصولات صنایع دستی مثل تابلوپارچه ها اصرار دارند، آن را در بخش جداگانه ای ارائه کنند، نه همراه با بخش مد و لباس.

چهارمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در محل نمایشگاه های بین المللی برپاست و تا شنبه ادامه دارد.

منبع: جام جم

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

محصولات مرتبط در فروشگاه