Telegram support Whatsapp support
صدف ها

صدف ها

از زمان های ماقبل تاریخ، صدف به عنوان یک منبع غذایی برای تمدن های سراسر جهان که در کنار رودخانه ها، دریاچه ها، دریاها و اقیانوس ها شکل می گرفتند، بود . در زمان های گذشته، انسان ها شروع به ساخت جواهرات جذاب از صدف ها کردند . چرا که صدف ها بادوام بوده و به آسانی می توانند تبدیل به جواهر رایج در بین مردم گردند . صدف امروزه همچنان به عنوان یک گوهر محبوب شناخته می شود . ارتباط نزدیک صدف با آب، خصوصا آب دریاها، همچون مرجان و مروارید، هاله ای از جذابیت و سحر و جادو به آن می بخشد .

اعم از شفاف تا مات، صدف ها در رنگ های بی شماری وجود دارند . رنگ رایج صدف اصولا سفید و انواع طیف خاکستری، قهوه ای، زرد، نارنجی و صورتی است . برخی صدف هاهم طرح ها و رنگ های متفاوتی داشته و برخی از آنها نیز ظاهری رنگین کمانی دارند .

فراوانی، کم هزینه گی و دردسترس بودن ابعاد وسیعی از صدف، باعث شده تا این گوهر اورگانیک .

برای ساخت مهره ها، تراش کابوشن، وسایل تزئینی و کاروینگ ایده آل باشد . صدف های رنگی برای گردنبندهای طرح برجسته مناسب است چراکه می توان روی آنها نقوشی را طراحی کرد که با رنگ زمینه متضاد باشد .

گردنبندهای نقش برجسته صدفی از اوایل ۱۸۰۰ به بازار آمد . در طول آن سال ها، ملکه ویکتوریا به گردنبندهای نقش برجسته علاقه داشت و این امر باعث شد که هنرمندان ماهر به تولید شاهکارهای زیبای هنری بپردازند .

اکثر صدف هایی که در بازار اصلی جواهرات استفاده می گردند، از جمله قطعاتی با طرح های خلاقانه، از صدف هایی هستند که درون شان مروارید پرورشی تولید می شود . گونه های مختلف از صدف ها یکی از اصلی ترین مواد برای ساخت جواهراتی هستند که به خریداران محلی و گردشگران عرضه می گردد .

بیشتر بخوانید :

انواع صدف ها که در طلا و جواهرفروشی ها استفاده می شوند عبارتند از :

مادر مروارید

مادر مروارید
قطعه ای درون صدف از صدف مولد مروارید می باشد . رنگ زمینه معمولا سفید است اما می تواند در رنگ های قهوه ای یا خاکستری نیز تولید شود . مادر مروارید دارای شفافیت خارق العاده ای است . همچنین اگر آن را به سمت راست بگردانیم این تصور حاصل می گردد که چیزی شبیه به مروارید را در دستان خود داریم .

صدف آبالون

صدف آبالون

مادر مروارید که اصولا از صدفی است که دانشمندان با نام گوش دریایی می شناسند عموما رنگ خاکستری تیره یا قهوه ای دارد و دارای درخشندگی قابل توجهی است . آبالون آب های اطراف استرالیا و نیوزیلند اغلب صدف Paua نامیده می شود . رنگ درخشان آبی و سبز به این صدف ظاهر دم طاووس می بخشد .

صدف ها حلزونی

صدف حلزونی
از صدف های بزرگ ملکه بدست می آید . رنگ آن معمولا از صورتی و نارنجی کمرنگ تا نسبتا روشن است . رنگ صدف اغلب با رگه ها و نوارهای سفید همراه بوده و برخی صدف ها طرح های شعله ای دارند . صدف حلزونی همچنین ماده ای تولید می کند که به عنوان مروارید حلزونی شناخته می شود . این صدف ظاهر براق چینی شکل داشه ولی نسبت به مروارید پوشش ضعیفی دارد . رنگ صورتی درخشان و طرح شعله ای نمونه های باکیفیت، صدف را به گوهر ارزشمندی برای خبرگان این زمینه خصوصا در اروپا، خاورمیانه و آسیا تبدیل کرده است .

صدف کلاهکی

صدف کلاهکی

این نوع صدف بیشتر برای گردنبندهای نقش برجسته استفاده می شود . عموما این صدف در دو رنگ سفید و قهوه ای یا سفید و نارنجی دیده می شود .

آمونایت

آمونایت

صدف فسیل شده از ماهی مرکب که از حدود ۶۵ میلیون سال پیش رونق داشت . نزدیکترین وابسته آنها حلزون های گرمسیری مارپیچی جنوب اقیانوس ساکن و اقیانوس هند هستند . این صدف به شکل مدور بوده و نمونه های با نقش رنگین کمانی برای جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد . این گونه از صدف ها گاهی اوقات با گوهر کوارتز در جواهرات به کار می رود .

صدف آبالون و مادر مروارید را می توان در استرالیا، ایالات متحده و نیوزیلند، آمونایت را در کانادا و ایالات متحده، کلاهکی و حلزونی را در ماداگاسکار و هند یافت .

گفتنی است که سختی صدف در مقیاس موس ۳ بوده و دارای خاصیت ضربه پذیری مناسبی است . همچنین این گوهر در برابر حرارت مشعل جواهرسازی سیاه می شود . غالب صدف ها در برابر نور پایدار هستند ولی صدف حلزونی و آنهایی که رنگ شده اند در برابر نور خورشید بی رنگ می گردند .

منبع : آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (3 امتیاز, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه