Telegram support Whatsapp support

عربستان اعتبار خود را از دست داد…

عربستان اعتبار خود را از دست داد…

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی در مورد عربستان…

IMAGE634698269909369779

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حمایت از مردم مظلوم یمن را وظیفه‌ای شرعی دانست و گفت: اعتبار عربستان برای همیشه در دنیای اسلام از بین رفت.

منطقه قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی با تأکید بر این‌که «عربستان به عنوان عامل اصلی آمریکا در منطقه به جان مسلمان‌ها افتاده است» اظهار کرد: عربستان ابتدا در قضیه‌ سوریه داعش را تجهیز و کمک‌های مالی فراوانی به داعش کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: البته عربستان به نتیجه هم نرسید اما امروز در قضیه‌ یمن اصلاً قابل مقایسه با آن حضوری که در سوریه، بحرین و جاهای دیگر داشت، نیست.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف عربستان از حمله به یمن، بیان کرد: شیعیان یمن حکومت را در اختیار گرفتند و عربستان از این‌که چنین حرکات مشابهی در کشور خودش صورت گیرد، می‌ترسید.

فاضل‌لنکرانی با تأکید بر این‌که «یمن، سوریه، عراق و لبنان کشورهایی هستند که جوهره‌ انقلاب ایران در آنها وجود دارد» گفت: این مسئله از برکات نظام اسلامی است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: آنچه که مردم در بحرین، سوریه، عراق، لبنان و یمن به حرکت درآوردند پیامی بود که مربوط به انقلاب اسلامی ایران بود و اینها به خوبی این قضیه را می‌دانند.

وی با بیان این‌که «تشکیل حزب الله در منطقه از تأسیسات و اختراعات خدای تبارک و تعالی بود که از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام شد» اظهار کرد:‌ آمریکا و اسرائیل امروز می‌بینند که در منطقه کشورها دارند از دستشان می‌رود و تنها کشورهایی همچون عربستان و قطر برایشان مانده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به این‌که «برای آمریکا و اسرائیل هیچ چیز غیر از منافع مادی مطرح نیست» گفت: آمریکا و اسرائیل سال‌های سال به یغما بردند، این دولت‌ها را فریب دادند و وادار کردند با پول این ملت‌ها سلاح‌های عجیب و غریب تهیه کنند.

وی با تأکید بر این‌که «حوزه‌های علمیه، مردم، شیعیان و بزرگان در تمام نقاط دنیا باید حرکتی نسبت به قضیه‌ یمن انجام دهند» گفت: نباید مردم یمن را در این قضایا تنها بگذاریم، قضایای یمن بسیار فاجعه‌بار است و همانگونه که از رسانه‌ها مشاهده می‌شود و شاید بخشی از آنها باشد، نقاط حساس این کشور از بین رفته، نابود شده و بسیاری کشته و مجروح شدند.

فاضل‌لنکرانی با بیان این‌که «حمایت از مردم مظلوم یمن یک وظیفه‌ شرعی است» گفت: همانطوری که تا حالا نسبت به مردم فلسطین حمایت کردیم و این حمایت‌ها اثر کرد و الآن اسرائیل خیلی جرأت جولان و حرکت ندارد و فلسطین ثبات پیدا کرده باید نسبت به قضیه‌ یمن هم مردم یمن را حمایت کنیم و در مظلومیت آنها هم شریک باشیم.

وی با تأکید بر این‌که «عربستان اعتبار خود را با جنایت در یمن از دست داد» افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب حکیمانه فرمودند؛ حضور عربستان در کشورهای اسلامی مبتنی بر همین آرامش در سیاست خارجی‌ بود و همین سبب می‌شد که کشورهای دیگر نسبت به او تمکین داشته باشند ولی در این قضیه وحشی‌گری خودش را بیش از اسرائیل نشان می‌دهد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ اعتبار عربستان برای همیشه در دنیای اسلام از بین رفت، عربستان نه فقط اعتبارش در بحث سیاست خارجی بود، در دنیای اسلام عربستان در مسائل فقهی نسبت به اهل تسنن حرف اول را می‌زد اما الآن خوشبختانه علمای مصر این مسئله را قبول ندارند.

فاضل‌لنکرانی با اشاره به سخنان احمد الطیب رئیس الازهر مبنی بر این‌که آنچه مفتی‌های عربستان در مورد شیعه می‌گویند را قبول نداریم، گفت: حقیقت، این قضایا را برای مردم دنیای اسلام روشن می‌کند، دنیای اسلام امروز می‌بیند که عربستان چه وحشی‌گری‌ای می‌کند و درست مثل یک عامل اولی و لشکر خود آمریکا عمل می‌کند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: آمریکا یا اسرائیل اگر می‌خواستند لشکر خود را در منطقه بیاورند بدتر از این نمی‌توانست عمل کند و عربستان درست دارد مثل لشکر آنها عمل می‌کند.

فاضل‌لنکرانی تأکید کرد: اگر یک جمعی از اهل‌سنت در گوشه و کنار، در دنیای اسلام برای عربستان اعتباری قائل بودند با این وحشی‌گری و تجاوز، این اعتبار از بین رفت.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 7 =

محصولات مرتبط در فروشگاه