Telegram support Whatsapp support
علی صادقی

علی صادقی: برای بازی کمتر از ۴۵ میلیون نمیگیرم

علی صادقی در مصاحبه ای از عدم وجود توجیه اقتصادی برای کار و احتمال کناره گیری خود از دنیای بازیگری سخن گفت…

علی صادقی که معمولا جزو بی‌حاشیه‌های این عرصه بوده این بار بخشی از حواشی عجیبی که درگیر آن‌ها شده پرده بر می‌دارد و می‌گوید اگر این وضع ادامه داشته باشد شاید دیگر بازی نکند.
صحبتش جالب است از کارگردانی که از او پرسیده آیا تا به حال بازی کردی تا بی‌توجهی سازندگان فیلم‌های سینمایی به بازیگرانی که در سریال‌ها و تله فیلم‌ها بازی می‌کنند.
او می‌گوید همه جا فقط به من قول همکاری می‌دهند اما بعد از گرفتن عکس‌های یادگاری با  تعداد زیادی از دوستان و اقوامشان  کار من از یادشان می‌رود.
صادقی آرزو می‌کند که با بهتر شدن شرایط تولید و بازی در آثار خوب از خجالت مخاطبانی که از او کارهای ضعیف دیده‌اند در بیاید.

علی صادقی

وی با اشاره به این موضوع که چندی پیش در برخورد با یکی از کارگردانان با سوال عجیبی روبه رو شده تصریح کرد: سیستم موجود در سینما الان اینطور است که علاوه بر اینکه بازی در تله فیلم را کسرشآن می‌دانند بهایی هم به بازیگرانی که در تله فیلم‌ها و سریال‌ها بازی کرده‌اند نمی‌دهند برای مثال مدتی  قبل به درخواست یکی از دوستان برای صحبت در خصوص بازی در یک پروژه رفتیم و کارگردانی که ۱۵سال سابقه کاری کمتری نسبت به من دارد این سوال را پرسید که آیا تا به حال جلوی دوربین بازی هم داشته ام یا خیر ؟! البته من برای بازی در(۳)فیلم سینمایی قرارداد بسته ام.

علی صادقی

صادقی در بخش دیگری از صحبت های خود  در خصوص تله فیلم های تولید شده در شبکه نمایش خانگی با انتقاد شدید  از آنچکه به آن لحن چاله میدانی مسئولین شرکت‌ها می‌گوید، گفت: یکی از این شرکت چندبار این کار را انجام داده که فیلم های نیمه کاره یا متوقف را که من سکانس هایی هرچند کم بازی کرده ام را خریداری مونتاژ و سپس با عکس روی جلد من روانه بازار می کنند که باعث بی اعتمادی مخاطبان می شود.چرا که روی پوستر عکس من را میبینند ولی در خود فیلم سکانس هایی کوتاه که این موضوع را مردم در برخوردهای روزانه به من می گویند.

وی در ادامه انتقاد از این شرکت گفت: عکس هایی که برای جلد انتخاب می شود هیچ وقت مناسب نیست و با اینکه در تمام قراردادهایم ذکر می شود که در خصوص عکس جلد باید نظر خودم هم دخیل باشد اما هیچ وقت این اتفاق نمی افتد و در تماس با مسئولین شرکت با لحنی بسیار زشت جواب من را می دهند و تاکید می کنند که فیلم برای ماست و هرکار که بخواهیم می کنیم.

صادقی ادامه داد پاسخ ارشاد در این خصوص هم این است که مالک فیلم در خصوص تبلیغات اثر مختار است.

علی صادقی

وی افزود:برای بازی در یک تله فیلم دستمزد یک ماه کار برای یک سریال را پرداخت می کنند و با توجه به مشکلات مالی موجود چاره ای جز ورود به این پروژه ها ندارم.

صادقی با انتقاد از صدور مجوز برای کسانیکه سررشته ای از کارگردانی ندارند اظهار داشت: در اغلب تله فیلم ها کارگردان تخصص لازم را ندارد و فقط از برخورد با بازیگرها خوشحال می شود.

وی ادامه داد: در این پروژه ها بیشتر از اقوام سازندگان برای بازی استفاده می شود و نقش هم فروخته می شود که ایرادی ندارد اما مشکل اینجاست به کسانی فروخته می شود که هیچ گونه استعدادی ندارند و باعث زمین خوردن کار می شوند.

این بازیگر بابیان این مطلب که دستمزدهایش نجومی نیست گفت: من برای بازی در تله فیلم کمتر از ۴۵ ملیون تومان نمی گیرم و در صورتی که اسپانسر بخواهد خودش هم بازی داشته باشد این رقم اضافه می شود چون با این کار می خواهد اعتبار بگیرد و من اغلب در سکانس هایی که بازی دارم باید علاوه بر این که آموزش بازی هم بدهم مجبورم متن و دیالوگ ها را هم بررسی و تصییح کنم.

صادقی در بخش دیگری با اشاره به این موضوع که بازیگران در مواجه با مردم همیشه دچار چالشهایی هستند افزود: اگر سر و وضع مناسب نداشته باشیم می گویند خسیس است اگر هم خوب باشیم حرف های دیگری گفته می شود.

صادقی در ادامه با بیان این مطلب که من از ۱۰سالگی در این عرصه فعالیت می کنم و درآمدم از این راه است و اگر شرایط درست نشود ممکن است بازی را کنار بگذارم ضمن تشکر از مخاطبانی که به او علاقه دارند گفت: اگر شرایط تولید  و قرار داد خوب شود و دغدغه های مالی نباشد مطمئا در هر پروژه ای شرکت نخواهم کرد اما در این شرایط و با این مشکلات راه دیگری ندارم و آرزو میکنم  با بهتر شدن وضعیت در کارهای خوبی بازی کنم که بتوانم از خجالت مخطبان برای بازی در آثار ضعیف دربیایم و اگر شرایط این چنین بماند ممکن است دیگر بازی نکنم.

این بازیگر در خصوص فعالیت در سینما درخصوص سختی‌های پشت دوربین و مشکلات متداول در زندگی روزمره اش گفت: زمانیکه می‌خواهند از کسی استفاده هنری کنند باید تمام شرایط ایده آل برای بوجود آمدن هنر نیز فراهم باشد نه اینکه بازیگری که جلوی دوربین است در فکر قسط و مسائل مالی خود باشد.

وی در ادامه درباره کم کار شدنش با اشاره به این نکته که دستمزدهایی که برای بازی پیشنهاد می شود بسیار کم است گفت: برای بازی به دلیل پایبندی به تعهدات باید زمان زیادی اختصاص دهم ضمن آنکه در طول مدت تولید باید مراقبت های ویژه ای از خود داشته باشم تا دچار بیماری یا مسائلی از این دست نشوم و این در حالی است که دستمزدهای پیشنهادی خیلی کمتر از گذشته شده و تهیه کنندگان می گویند که بخشنامه ای صادر شده که از پرداخت دستمزدهایی که در کارهای قبلی پرداخت می‌شد جلوگیری می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 17 =

یک دیدگاه

  1. بیخیال بابا…چ خبره!!!!

محصولات مرتبط در فروشگاه