Telegram support Whatsapp support

فصل سوم : در فضیلت عقیق

فصل سوم : در فضیلت عقیق

ring-angoshtar-1-2

منقولست که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام چهار انگشتر در دست میکردند انگشتر .یاقوت براى شرافت و زینتش و فیروزه براى نصرت و یاریش و حدید صینى براى قوتش و عقیق براى حرز .و دفع دشمنان وبلاها. و در حدیث صحیح از حضرت على بن موسى الرضا علیه السلام مرویستکه عقیق فقر .و درویشى را برطرف میکند و در دست کردن عقیق نفاق را زایل میکند.

در حدیث صحیح دیگر .از آنحضرت منقولست که هر که قرعه بانگشتر عقیق بزند بهره او تمامتر بیرون میآید.

در حدیث معتبر .از حضرت امام جعفر علیه السلام منقولست که انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و هر که انگشتر .عقیق داشته باشد امید هست که عاقبتش مقرون بخیر ونیکى باشد.

از ربیعه الراوى منقولست که در دست .حضرت امام زین العابدین علیه السلام انگشتر عقیق دید پرسید که این چه نگین است ؟ فرمود که این عقیق .رومى است .

حضرت رسول فرمود که هرکه انگشتر عقیق در دست داشته باشد حاجتش برآورده است .

.از حضرت صادق علیه السلام منقولست که انگشتر عقیق مورث ایمنى است در سفر.

در حدیث معتبر از .بشیر دهان منقول است که عرض کردم کدام یک از نگینها برانگشت خود بنشانم فرمود که چرا غافلى از عقیق .سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید که اینها سه کوهند در بهشت اما کوه عقیق سرخ پس و عقیق .زرد و عقیق سفید که اینها سه کوهند در بهشت اما کوه عقیق سرخ پس مشرفست برخانه رسول خدا صلّى .اللّه علیه وآله وسلّم واما کوه عقیق زرد پس مشرفست برخانه حضرت فاطمه علیهم السلام و اماکوه عقیق سفید پس .مشرف است بر خانه حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام و همه آنها یک خانه است و از زیر هر کوهى .نهرى جاریست از برف سردتر و ازشیر سفیدتر و نمیخورد از آن نهرها مگر آل محمد صلّى اللّه علیه وآله .وسلّم وشیعیان ایشان و هرسه نهر از کوثر میآید و بیکجا میریزد و این سه کوه تسبیح و تقدیس و .تمجید الهى میکنند و از براى محبان آل محمد طلب آمرزش میکنند پس هر که از شیعیان آل محمد یکى .از این عقیقها را در دست داشته باشد نبیند مگر خیر ونیکى و فراخى روزى و سلامتى از جمیع بلاها .وامان یابد از شرپادشاه ظالم واز هر چه آدمى از آن میترسد و حذر مینماید.

 

در حدیث .معتبر از حضرت امام حسن علیه السلام منقولست که چون حضرت موسى علیه السلام بر کوه طور با حق تعالى .مناجات کرد و برزمین نظر کرد حق تعالى از نور روى او عقیق را آفرید پس فرمود که قسم خوردم .بذات مقدس خود که عذاب نکنم بآتش جهنم دستى را که انگشتر عقیق در آن باشد اگر ولایت على بن .ابى طالب علیه السلام داشته باشد.

در حدیث دیگر منقولست که جبرئیل نازل شد بر حضرت رسول صلّى .اللّه علیه وآله وسلّم و گفت یا محمد پروردگاره سلامت میرساند و میگوید انگشتر را بدست راست بکن و نگینش .را از عقیق بکن وبگو به على بن ابیطالب علیه السلام پسر عمت که انگشتر را بدست راست بکند و .نگینش را عقیق بکند حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام پرسید که یا رسول اللّه عقیق کدام است فرمود که کوهى .است دریمن که براى خدا اقرار کرده است به یگانگى وبراى من به پیغمبرى و براى تو واولاد تو بامامت .و براى شیعیان تو ببهشت و براى دشمنان تو بجهنم .

از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام منقولستکه نماز کسی .که انگشتر عقیق در دست داشته باشد برنماز جماعتى که غیر عقیق در دست داشته باشند به چهل درجه زیادتى دارد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 11 =

محصولات مرتبط در فروشگاه