Telegram support Whatsapp support
فلوئوریت

فلوئوریت

قبلا فلوئور اسپار نامیده می شد . این سنگ مصرف محدودی به عنوان سنگ جواهر دارد چرا که کاملا نرم و خراش پذیر است . گرچه تنوع رنگ زیاد دارد (زرد، آبی، صورتی، ارغوانی و سبز ) ولی در هر قطعه آن بیش از یک  رنگ دیده می شود .

رنگ های منطقه ای و یا مجزا از هم، آن را به سنگی جذاب تبدیل کرده است .

علیرقم تردی و رخ هشت وجهی کامل، این سنگ برای مجموعه داران تراش خورده و صیقل کامل داده می شود . در نوع تراش گنبدی راس سنگ با کوارتز همراه شده و محافظت می شود .

فلوئوریت ممکن است با شیشه، فلدسپار، بریل یا کوارتز استفاده شود .

کانسار

در کانادا و آمریکا (بلور های بسیار بزرگ) و آفریقای جنوبی، تایلند، پرو، مکزیک، چین، لهستان، چک و اسلواک، نروژ، انگلیس و آلمان یافت می شود . بلور های صورتی هشت وجهی در سوئیس، و اروغوانی و زرد لایه ای که بلو جان نام دارد در دربیشایر انگلیس وجود دارد .
نکته مهم : در مصر باستان از فلوئوریت در ساخت مجسمه و نماد حشرات قدسی استفاده می کردند . در چین بیش از سیصد سال است که در کنده کاری استفاده می شود . در قرن ۱۸ میلادی از محلول پودر آن در آب دارویی برای تسکین درد کلیه می ساختند .

 

گلدان بلوجان

گلدان بلوجان

این فلوئوریت جذاب نواری در عصر رومن ها تراشیده شده است . رومیان قدیم معتقد بودند نوشیدن الکل در جام ساخته شده از بلوجان می نوش را به تدریج از مستی جدا می کند .

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 
اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 18 =

محصولات مرتبط در فروشگاه